Full version: Dörrkransar
Boxer
Egentligen för plottrigt för min smak, men det var så roligt att göra så fingrarna ville aldrig sluta att pilla wacko.gif



Nu vill jag se era, för att få mer tips till fler kransar (som jag inte alls behöver) duh.gif
*Stintan*
Attans vilka fiiiiina kransar! wub.gif
Eva i Höga
Jättefina! Jag tycker inte alls det är för plottrigt, alldeles lagom i min smak. Använder du halmstomme? Har också gjort kransar men vill inte visa dem, blev inte alls bra. Min dotter har beställt en krans av mig så jag får göra ett nytt försök med halmstomme denna gång.
Aqvakul
Jag är klart imponerad. Kan man beställa? flirting.gif
Alba
Sååå snygga. Inte alls plottrigt.
Ett extra plus för den med ljusgröna inslag...av mossa kanske det är. tummenupp.gif
Maggan H
Jättsnygga! Har inte tagit mig tid till kransbindning i år, brukar göra av granris och lite kottar o rönnbär.
Grå
Dina kransar är jättefina Boxer. Jag skulle vilja ha en sådan riktig lingonriskrans på findörren. Köksingången har jag en halmkrans, men den börjar bli lite väl skamfilad nu...
Boxer
Tack! blush.gif

Ja, jag har använt halmstommar.

Aqvakul, självklart! flirting.gif

Alba, visst är det ljusa mossa yes.gif

På den tredje har jag sprayat lärkgrenar och spireagrenar i guldfärg
Den fjärde, bolltistel och gråal i guld
Femte, gråal och hirs

Vad ska jag nu hitta på? unsure.gif

Nu vill jag se era!! Så det så! ranting.gif shy.gif
Rosmarin
Verkligen fina. jag tycker inte heller de är plottriga, tvärtom enkla och vackra.
AstLar
Jättefina, speciellt den med mossa o lingonris
ängsvädd
Jättefina kransar, boxer smile.gif
DragonLady
Jättefina tummenupp.gif
Har du många dörrar? giggle.gif
Jag har aldrig gjort några kransar så jag har inga att via upp men kottar och röda rönnbär är fint också tycker jag.
Chamomille
Jättefina Boxer! Verkligen jättefina!
Jag gjorde en jättekrans en gång med röda band och ljushållare i som jag hängde upp ovanför matbordet. Det blev ganska juligt tycker jag smile.gif
Alba
Jag har aldrig gjort kransar. Det är en av de där sakerna som man vill göra men som aldrig blir av.
Om jag ska visa min blir det en konstgjord....hur kul är det. dunno.gif
CillaM
Jättefina och smakfulla kransar Boxer! Kanske jag återkommer med bilder på några av de jag gjorde för några år sedan. Köpte stommar och material och band, sålde så att det rök om det, en bra extrainkomst runt juletiden.
Boxer
CITAT (CillaM @ 27-11-2008, 18:02) *
Kanske jag återkommer med bilder på några av de jag gjorde för några år sedan. Köpte stommar och material och band, sålde så att det rök om det, en bra extrainkomst runt juletiden.


Vill se! Snälla! blomma.gif
CillaM
Håll i er, vissa av kransarna som jag gjorde då, för 4 år sedan skulle jag absolut inte göra idag. Hoppas också att internet håller sig nu, hade problem med det för en stund sedan:

Den här kransen skulle jag aldrig göra en gång till!

DSCN8290.JPG


Kransförsäljning (kopia).jpg


DSCN8286.JPG


DSCN8288.JPG


DSCN8289.JPG

Vill man, och har chansen, tycker jag man ska satsa på att göra kransar runt högtider som en extrainkomst. Men man måste också vara medveten om att material måste inhandlas, och som privatperson kan det vara svårt att få tag på det som ska användas för kransar. Satsa på det som är lite billigare, lingonris, mossa och liknande är ganska dyrt och det kan vara svårt att sätta ett bra pris på den slutliga produkten, utan att gå back. Jag körde med halmstommar, cypress i 2 olika nyanser, sedan samlade jag kottar, ormhassel, mossa, bär och sånt. Marknadsföringen kör ens släkt med giggle.gif
Uggi
CillaM din krans nummer 8286, den gillade jag, gör själv kransar till varje jul men frugan vill inte ha upp dem förän i julveckan har därför inte börjat med dem. Jag arbetar mest med Mahonia det är så fin lyster på bladen.
whist.gif
CillaM
Mahonian är verkligen fin så här års, men den är lika stickig nu som den är på andra tider av året, därför blir det bara en liten gren att sätta i kransen. Det hade säkerligen vart väldigt snyggt med en hel krans gjord av mahonia. Har du inga bilder på mahoniakransar Uggi?
Uggi
Det kommer inte förän om 2 veckor, då tar jag några bilder.
CillaM
Ser fram emot bilder. Hur binder du kransarna med mahonian förresten?
Boxer
Jag gillade också mahonian, och valnötterna. tummenupp.gif

Det var väldigt läckert med den kransen mot den blåa dörren

Fint!
Uggi
Jag har en stomme av trä, sedan aktar jag mig för stick och försöker att varva den gröna tråden så att tråden inte får pressa ned allt det måste vara lite volym kransen, men det är pilligt det tar en 2-3 timmar.
Men det är slutresultatet som gäller.
sweatingbullets.gif
Betty
CITAT (Boxer @ 27-11-2008, 13:46) *
Egentligen för plottrigt för min smak, men det var så roligt att göra så fingrarna ville aldrig sluta att pilla wacko.gif



Nu vill jag se era, för att få mer tips till fler kransar (som jag inte alls behöver) duh.gif

Jättevackra och inte alls för plottriga, enligt min smak! Helt underbara! bravo.gif
renate
Så vackra kransar,plottrigt?nej inte alls precis lagom Boxer.Även Cillas kransar är fina.Jag har aldrig gjort kransar,har en köpekrans som jag hänger upp i julveckan.Kanske försöker jag mig på en hemmagjort,tid har jag till sånt och material med.
Boxer om du lägger bilder under varandra behöver man inte skrolla i sidled.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon