Full version: GPS i mobilen
Chamomille
Jag fick just ett erbjudande från min mobiloperatör om att välja en ny telefon om jag binder upp mig nåt eller några år. Då finns en Sony Ericsson X1.
http://www.tre.se/templates/MobilePage.asp...amp;color=33267
Är det någon som vet kvaliten på den GPS:en? Ha någon odlait möjligtvis GPS i mobilen?
Piccante
GPS-mottagaren i mobilen är det säkert inget fel på men det står inte vilken programvara man får med? Det hänger nog mkt på programmet för att bara ha en inbyggd mottagare gör inte någon nytta om du inte har bra kartor och kan ladda ned uppdateringar till den. Tillkommer det någon extra kostnad till GPS:en? Jag har fritt i 3 mån sedan får jag betala 99Kr/mån (Telia) för min gps och då är det lika billigt att köpa en "riktig" gps då man får en enklare för runt 8-900Kr.
Chamomille
CITAT (Markus_H @ 28-11-2008, 15:41) *
GPS-mottagaren i mobilen är det säkert inget fel på men det står inte vilken programvara man får med? Det hänger nog mkt på programmet för att bara ha en inbyggd mottagare gör inte någon nytta om du inte har bra kartor och kan ladda ned uppdateringar till den. Tillkommer det någon extra kostnad till GPS:en? Jag har fritt i 3 mån sedan får jag betala 99Kr/mån (Telia) för min gps och då är det lika billigt att köpa en "riktig" gps då man får en enklare för runt 8-900Kr.

Jag tror inte att det tillkommer någon extra kostnad. När jag loggar in på 3 så och väljer telefon så får jag upp summan som jag ska betala i månaden i t.ex 18 månader.
Just det. Programvaran är ju mycket viktig och jag har ingen aning om vilken det är. Jag ska ringa till dem någon dag när jag har funderat lite mer. Telefonen i sig är inte dyrare per månad för mig än många andra telefoner som jag har att välja på, så jag tänkte, varför inte en med GPS. Fast tar man den med GPS får man sämre kamera wacko.gif
renate
Det pratades om GPS i mobilen i tv i morse,nja man får det man betala för.Kameran i mobilen använder jag så gott som aldrig,nja i nötfall gör jag nog det ibland.Min mobil är inte ny precis.Jag har en GPS som jag använder i skogen.Jag har ingen bil.
Chamomille
CITAT (renate @ 28-11-2008, 16:46) *
Det pratades om GPS i mobilen i tv i morse,nja man får det man betala för.Kameran i mobilen använder jag så gott som aldrig,nja i nötfall gör jag nog det ibland.Min mobil är inte ny precis.Jag har en GPS som jag använder i skogen.Jag har ingen bil.

Det är nog det GPS:en i mobilen är till för. En GPS för skogspromenader smile.gif
Whiskuchi
Jag har ingen men maken har i sin iPhone och är mycket nöjd, förutom att den verkligen ÄTER batteri när GPS:en är igång.
Chamomille
CITAT (Whiskuchi @ 28-11-2008, 19:27) *
Jag har ingen men maken har i sin iPhone och är mycket nöjd, förutom att den verkligen ÄTER batteri när GPS:en är igång.

Kan tänka mig att det drar batterier. Fast drar en mobil mer än vanligt? Hmm g.gif
freddie
vad skall man ha GPS:en till egentligen?
Chamomille
CITAT (freddie @ 28-11-2008, 22:30) *
vad skall man ha GPS:en till egentligen?

Jaa, vad ska man med en GPS till g.gif
Piccante
CITAT (freddie @ 28-11-2008, 22:30) *
vad skall man ha GPS:en till egentligen?

hitta hem!
freddie
CITAT (Markus_H @ 28-11-2008, 23:01) *
hitta hem!

skulle va' det va! smile.gif
KURT
Förutom att en tar mycket batteri, så vet jag inte hur bra GPS antennen är på telefoner? Kanske hittar den inte satelliterna om det är träd i vägen! Tidigare var många traditionella GPS:er ganska känsliga för det, men de har blivit bättre nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon