pebblelake
Här är lite bilder från försommarens projekt!
Det började med att vi inte behövde barnens sandlåda längre,så jag sa åt frun att en grillplats vore fint där sandlådan stått,lite porlande är alltid trevligt också.hon gav sitt medgivande ovetandes om vad jag hade i huvudet....
Damm hade jag rationerat bort pga skötsel,
men bäcken har jag alltid haft i bakhuvet,nu var tiden kommen.

grävare fixades ,frun såg lite skräckslagen ut när gräsmattan förvandlades till krondike.
Hon blev ännu mer skeptiskt när jag kom med traktorskopa efter traktorskopa med sprängsten.

Efter ett idogt surfande på nätet hade jag inte hittat en bäck som föll mig i smaken,mycket kullersten,lite för fjuttigt flöde,inte så mycket som såg ut som jag ville att min bäck skulle se ut.
Jag ville att min bäck skulle likna en "fjällbäck i djungel" lite konstig kombination men....
Hur som hellst,det jag visste var att stora stenar ger karaktär så en större traktor än 4200 an lånades av grannen och de största stenarna kom på plats.
Pumpen pumpar 9 kubik i timmen med 2,5m i lyfthöjd,så det är inget litet skval.
Lite finlir och delning av befintliga växter så var det nästan klart.
Nu fattas bara lite träd här och var.
Kom gärna med kommentarer för det är ett levande projekt.
Bilder www.meli.se/pebblelake

såg att en del semester bilder tyvär låg där också,bortse från dom.
Annetorp
Fantastiska bilder. Var lite åt det japaninspirerande hållet. Kommer säkert att vara härligt uppvuxet om några år. Är sugen på att själv göra en damm och bäck. Ska se om jag lyckas som du gjorde med din fru.

Med vänliga hälsningar
Jonas
JRo
Fantastiskt!
Vilket projekt!!! Jag förstår att ni är nöjda. Misstänker att fruns skepsis försvann när hon sett resultatet...
/Jenny
pebblelake
CITAT (JRo @ 02-01-2009, 09:04) *
Fantastiskt!
Vilket projekt!!! Jag förstår att ni är nöjda. Misstänker att fruns skepsis försvann när hon sett resultatet...
/Jenny


Hon är nog nöjd, men jag har bara börjat.Tyvär är det så att pengarna sätter ofta käppar i hjulen,man vill ju ha ned så många träd......

CITAT (Annetorp @ 27-12-2008, 22:49) *
Fantastiska bilder. Var lite åt det japaninspirerande hållet. Kommer säkert att vara härligt uppvuxet om några år. Är sugen på att själv göra en damm och bäck. Ska se om jag lyckas som du gjorde med din fru.

Med vänliga hälsningar
Jonas


Kul du tyckte det såg lite japanskt ut ! det var det som var tänkt,mer lönnar blir det i sommar,många zon 3....
pebblelake
Mer bäckbilder tillagda samt bättre länk. http://www.meli.se/pebblelake/albums
Thalassa
Vilket jobb du har lagt ner! Fina bilder, tack för titten smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon