Aqvakul
Tänkte bara meddela att adventssnigeln har hittat ut ur bambuskogen och är på tillfälligt besök i advent. Möjligen stannar han också över julen. För er som inte känner honom, så intygas härmed att han är en mycket snäll och rar snigel och att han vänligt men bestämt tar avstånd från sina spanska släktingars vilda framfart...
Gunilla T
....fast lite spanska kan han väl....jag menar.. om det nu skulle visa sig nödvändigt naughty.gif
Biggan_
CITAT (Gunilla T @ 30-11-2008, 18:00) *
....fast lite spanska kan han väl....jag menar.. om det nu skulle visa sig nödvändigt naughty.gif

giggle.gif
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 30-11-2008, 17:48) *
Tänkte bara meddela att adventssnigeln har hittat ut ur bambuskogen och är på tillfälligt besök i advent. Möjligen stannar han också över julen. För er som inte känner honom, så intygas härmed att han är en mycket snäll och rar snigel och att han vänligt men bestämt tar avstånd från sina spanska släktingars vilda framfart...

Hmmmm g.gif För mig ser han mest ut att vara förklädd ja... whistling.gif
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 30-11-2008, 17:48) *
Tänkte bara meddela att adventssnigeln har hittat ut ur bambuskogen och är på tillfälligt besök i advent. Möjligen stannar han också över julen. För er som inte känner honom, så intygas härmed att han är en mycket snäll och rar snigel och att han vänligt men bestämt tar avstånd från sina spanska släktingars vilda framfart...



Klart opålitligt...är bara en förklädd spanjor!
aanderss
yahoo.gif crazy.gif bravo.gif tummenupp.gif flirting.gif giggle.gif rotfl.gif
Snigelhatare
Den passar bättre på halloween än advent
ingrid fuxwall
Vad har han gjort i bambuskogen?
Glömde säga välkommen tillbaka - hoppas du går i idé till våren
Aqvakul
CITAT (ingrid fuxwall @ 30-11-2008, 18:30) *
Vad har han gjort i bambuskogen?

ätit upp sig så klart... naughty.gif
Uggi
Jag går in hos "adventsnigel" och gör reklam för min ändrade signaturbild, håll tillgodo under advent jul och nyår.
santa.gif santa.gif
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 30-11-2008, 22:42) *
Jag går in hos "adventsnigel" och gör reklam för min ändrade signaturbild, håll tillgodo under advent jul och nyår.
santa.gif santa.gif

du är så välkommen - vi gubbar får ju hålla ihop...
Monaxe
sniglar i juletid...aldrig får man vara ifred för dessa sniglar... giggle.gif

Glöm bara inte att ta tillbaka bambun sen Aq!
pejori
Hm... g.gif
Är inte snigel lite rundare om skalet iår? confused.gif
Ätit för mycket bambu under året kanske naughty.gif
Nostalgia
Tillbaka confused.gif har han varit här förut unsure.gif
Berith
Jag ser ingen snigel alls...? unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 01-12-2008, 08:09) *
Jag ser ingen snigel alls...? unsure.gif

han gömmer sig kanske i bambun... naughty.gif
Ramred
CITAT (Berith @ 01-12-2008, 08:09) *
Jag ser ingen snigel alls...? unsure.gif


Inte jag heller...
Aqvakul
CITAT (Ramred @ 01-12-2008, 08:10) *
Inte jag heller...

tyvärr ingen nyhet att byte av signaturbild inte slår igenom hos alla med en gång...

men håll ut, detta är vad ni ska vänta på...
[attachment=27841:av_12751.jpg]
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 01-12-2008, 09:30) *
tyvärr ingen nyhet att byte av signaturbild inte slår igenom hos alla med en gång...

men håll ut, detta är vad ni ska vänta på...
[attachment=27841:av_12751.jpg]


Förmodligen ligger den gamla signaturbilden kvar i cache-minnet och datorn hämtar den därifrån, filnamnet är nog detsamma. Man får uppdatera manuellt i så fall. (F5)
Snöflinga
Ser bara en fet ljusstake unsure.gif
Boxer
Jag litar på att snigeln är totalsnäll. Det ser man på skalet. Guldglänsande och välsittande.

Om ni lyssnar riktigt noga (lägg örat intill) så kan man höra ett svagt, svagt "staffan var en stalledräng" med väldigt ynklig röst.

Välkommen tebax! smiley_small_hug.gif
Myosotis
dunno.gif Ingen snigel här inte... men däremot ser jag Uggis adventsljus. g.gif Någon som kan förklara den skillnaden?
Nostalgia
CITAT (Myosotis @ 01-12-2008, 11:19) *
dunno.gif Ingen snigel här inte... men däremot ser jag Uggis adventsljus. g.gif Någon som kan förklara den skillnaden?


Skojar du confused.gif
Myosotis
Nej då. Om du orkar kan du leta efter diskussionen i meningslösa tråden, det tog jättelång tid för vissa att se bambuskogen från första början, och inte hjälpte det att logga ut och in igen och liknande.
Ramred
Jag gjorde som Gossen Ruda skrev, tryckte på F5-knappen, och vips dök snigeln upp.
Nostalgia
CITAT (Myosotis @ 01-12-2008, 11:56) *
Nej då. Om du orkar kan du leta efter diskussionen i meningslösa tråden, det tog jättelång tid för vissa att se bambuskogen från första början, och inte hjälpte det att logga ut och in igen och liknande.


Jaha jag blev bara lite fundersam för jag har sett snigeln hela tiden giggle.gif
Myosotis
Här börjar det:

snigelen i bambudjungeln

Tillägg: Nu ser jag snigelen!
Myosotis
Själv såg jag inte skogen förrän på sidan 178. Monaxe och Krolliljan har också bytt till adventiga bilder, ser jag nu.

CITAT (Nostalgia @ 01-12-2008, 12:03) *
Jaha jag blev bara lite fundersam för jag har sett snigeln hela tiden giggle.gif

men inte hela hela tiden sen i februari väl? Utan du menar hela tiden sen igår?
Berith
CITAT (Ramred @ 01-12-2008, 11:58) *
Jag gjorde som Gossen Ruda skrev, tryckte på F5-knappen, och vips dök snigeln upp.

Så gjorde jag också. Ruda han kan han. tummenupp.gif

Men nu blir jag ju lite orolig, menar ni att man inte blir av med snigeln igen förrän i februari?? unsure.gif
Gossen Ruda
Det är upp till snigeln själv hur länge han vill ses. När bilden är ändrad så är det bara att uppdatera igen så är bambun tillbaka.
renate
Såg ingen snigel jag heller bara bambuskog,även jag anpassar mig lite till juletider och ändrar signaturbild.Tack Gossen Ruda,tryckte på uppdatering och vips var nya bilden där.
Men usch så plottrig lille Fritz blev
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon