ingrids
Läste just att man förutspår den klassiska februari bokreans död eftersom nätbokhandlarna föreslås inte få ta emot förhandsbeställningar och nätbokhandlarna antyder att de kanske inte kommer att följa den reglen. Själv har jag nästan tröttnat på bokrean i bokhandlarna sedan reaupplagorna dök upp och jag själv började köpa pocketböcker på engelska. Nu handlar jag mest på nätet, definitivt när det gäller finare trädgårdsböcker, men har alltid svårt att motstå köp 4 betala för 3 på de lokala boklådorna. Det lokala stora antikvariatet är, när jag tänker efter, kul att besöka i reatider eftersom de rear även böcker utanför katalogen. Men som sagt, för mig blir det oftast nätet som gäller.
Grå
Mina ungar läser jättemycket och de får alltid minst en fem, sex böcker var varje jul och vid födelsedagar - det finsn alltid någon bokserie de önskar sig.
Jag har inte besökt en enda bokrea sedan 1996, utan köper böcker när och där de finns när man ska ha dem. Priset på en bok är en piss i havet jämfört med priset på data- och tvspel, så det kan man gott och väl unna sig.
ingrids
Åh, bokslukaråldern, den där som jag antagligen aldrig växer ifrån innocent.gif
HelenJ
CITAT (ingrids @ 01-12-2008, 13:07) *
Åh, bokslukaråldern, den där som jag antagligen aldrig växer ifrån innocent.gif

Den har jag varit i sen jag var 6 år gammal giggle.gif
Monaxe
CITAT (HelenJ @ 01-12-2008, 19:35) *
Den har jag varit i sen jag var 6 år gammal giggle.gif



Samma här, och jag tycks aldrig växa ur den!

Beställer de flesta böckerna via nätet, mestadels Adlibris, kikar (och fyndar) i antikvariat samt på Tradera.
ingrids
Hm, Tradera som en källa till böcker - det har nog aldrig slagit mig. Har inte riktigt fastnat för det här med nätauktioner över huvud taget. Inser hur farlig den här tråden kan bli om jag får tips på FLER sätt att köpa böcker help.gif
renate
När jag är i stan går jag gärna i en bokhandel,när det är bokrea kollar jag här och för det mesta köper jag en eller fler böcker.I vanligt fall handlar jag via nätet (adlibris) Jag lånar en hel del böcker på biblioteket.
ingrids
Bibliotek ja, är aldrig utan ett lånekort själv heller. Suveränt att låna först om man planerar att köpa en trädgårdsbok men är lite osäker på hur bra den är. Senast lånad en ny bok från trädgårdsamatörerna om utvalda medlemmar och andra. Inte lika charmig som den förra och hamnar nog inte i bokhyllan.
Som ni ser så kan jag låna en bok först och köpa den sedan - vissa böcke MÅSTE ägas!
Eva i Höga
Som ingrids lånar jag mycket böcker på biblioteket för att se om det är något att satsa på. Går också i bokhandeln och tittar men de flesta böcker köper jag på nätet. På bokrean hittar jag sällan de böcker jag vill ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon