Ralf
Idag sänkte Risk-banken räntan med 1,75 % enheter. Mitt lån med rörlig ränta sänks med över 30%. Men idag fick jag min avi för december, dvs det som jag skall betala den sista december. Där står räntan före dagens sänkning. Jag började räkna och kom fram till att jag skall få betala över 3000 kr mindre i ränta. Jag ringde min bank o frågade om dom inte kan skicka ut en ny avi/ny beräkning.
-Näe löd svaret, du får tillbaka dessa pengar i januari. Dom kommer att beräknas från den 10 december
-Menar ni på full allvar att denna räntesäkning på 30% inte ska komma mig tillgodo för än om 50 dagar?
-ja det gör vi!
-50 dagar är 1/7-dels år! Det är ganska lång tid, tror att detta är Anders Borgs avsikt med räntesäkningen, att ni ska sko er ännu mera? Ni tänjer på räntegapet och nu tänjer ni rejält på tiden också!
-ehh jaaaaa kanske det
-ja bankföraktet minskar ej, dessutom får jag ju ingen ränta på dessa pengar som ni då lånar av mig i 50 dagar extra… eller hur, jag tror att ni tjänar ganska mkt på detta, ska vi räkna ut hur mkt extravinst ni får nu?
Det blev en låååång tystnad, sedan återkom personen i telefonen och lovade att jag ska få en ny avi om några dagar.
Om ni har rörlig ränta, ring ni också snarast till ert bankkontor!

Ps
Hypotetiskt tanke, min räntesänkning blir alltså 3000 kr, för den pengen skulle jag kunna köpa en ny SAAB!
Eva i Höga
Bara att gratulera! Det gäller att stå på sig och kunna argumentera för sin sak. Hoppas nu verkligen att du får en ny avi också.
Magdis
Bravo Ralf! bravo.gif
KURT
Det är riksbanken som sänkt styrräntan, inte regeringen.
Christer i Falköping
Bra gjort! Men jösses så mycket ränta du betalar ändå! Tack och lov har jag väldigt lite lån.
Christer.
Alba
Ja det gäller att stå på sig....annars gör någon annan det.

Snyggt jobbat.

Nu ska jag kolla hur mycket det gör på vårt huslån.
HelenJ
Grattis! Det bevisar att man inte ska ge sig om man tycker man har rätt.

I mitt fall gäller det kanske nån hundralapp max, så jag orkar inte lägga energi på det. Men jag förstår de som har stora lån.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon