Christa
Är det någon som vet om texten till Nu är jag fri nu börjar livet, nu reser jag mot nya mål, finns på nätet någonstans?

Eller om CD skivan finns att köpa någonstans?

Jag skulle bli jätteglad om jag fick något tips. Jag har letat efter den i flera år.
Aqvakul
Kolla med Netha - hon har typ 20 000 texter...
Betty
Har du kollat här? Lyrix
Netha
CITAT (Christa @ 07-12-2008, 21:43) *
Är det någon som vet om texten till Nu är jag fri nu börjar livet, nu reser jag mot nya mål, finns på nätet någonstans?

Eller om CD skivan finns att köpa någonstans?

Jag skulle bli jätteglad om jag fick något tips. Jag har letat efter den i flera år.

Vilket sammanträffande ... jag svarade dig... HÄR ... tidigare idag, och nu när jag loggar in så finns din fråga överst. ohmy.gif

Nu ser det ut att lösa sig och jag hoppas kunna ge dig texten åtminstone innan jul.smile.gif
Christa
Tack Netha, vad bussigt att du letar. Att jag skrev en egen tråd berodde på att jag inte hittade något svar i den andra när jag sökte på det. Tänkte att frågan kanske kommit bort i mängden.

Jag försökte söka i Lyrix som Betty föreslog men det funkade inte. Fick "sidan kan ej visas". Har dock för mig att min sambo letat där tidigare.

För några månader sedan när jag satte på radion spelade de just slutet av låten. Har inte hört den sedan 70-talet innan dess. Mejlade radion och frågade om den och de svarade så här

"Sången heter Nu är jag fri och finns på cdn Här är mitt liv med
annalena löfgren."

Att den finns på en CD innebär ju att den funnits att köpa efter vinylskivornas tid. Vi har dock inte hittat den.

Netha
Ska börja lyssna och skriva av texten , förhoppningsvis imorron... sen får du den via PM. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon