Kat
Här finns det ju så många kreativa själar, att vi måste ha en bild-tråd med alla era festliga dukningar i advent, jul och till nyår, eller hur?
Kanske har det redan förekommit några glöggfester?
Eller någon kanske har fina bilder sedan i fjol?

Visa och inspirera!
bravo.gif santa.gif
Lilla Birka
Den här som jag visade till jul förra året t.ex. En del trodde att det skulle bli stora vattenpölar på bordet, men tar man inte fram den för tidigt eller låter den stå framme för länge så håller den sig fint!
mojan
Mycket elegant!
Kat
CITAT (Lilla Birka @ 08-12-2008, 17:33) *
Den här som jag visade till jul förra året t.ex. En del trodde att det skulle bli stora vattenpölar på bordet, men tar man inte fram den för tidigt eller låter den stå framme för länge så håller den sig fint!


Å, så fint!
Vad är det för bär/frukt?
Paradisäpplen?

Eller är den mindre än jag föreställer mig?
Lilla Birka
Den är mindre än du föreställer dig, det är småflaskor (10 snapsar, typ) och bären är rönnbär, det gröna är granris!
Kat
Puffar lite bara, så att ingen glömmer att ladda batterierna i digitalkameran eller glömmer ladda film i den analoga nu innan julen.

Kanske är det någon som varit på Luciamiddag också och redan nu har något att dela med sig?
Kat
Nu så! Har ni fotat era julbord nu då?
(och laddat för nyår?)

Så här blev det hos mig. Ni får ha lite fantasi, bilderna hade kunnat bli bättre om jag inte haft så bråttom.

Innan dukning:

julbord08.jpg


Efter tallrikar och sådant kommit på:

juldukning08.jpg

Eva i Höga
Det ser verkligen inbjudande ut, så trevligt du har gjort det. Och så ser jag att du har en sån ljusstake som jag är på jakt efter.
Myosotis
Mycket vackert! Jag glömde naturligtvis att fota. rolleyes.gif
Eva i Höga
Ja, man glömmer alltid fota innan gästerna kommer. Sen tar man kort med en massa folk runt bordet och då syns inte den fina dukningen. Får väl skärpa mig med fotograferingen!
Kat
CITAT (Eva i Höga @ 27-12-2008, 12:50) *
Det ser verkligen inbjudande ut, så trevligt du har gjort det. Och så ser jag att du har en sån ljusstake som jag är på jakt efter.


Den sjuarmade?
Brukar vara vanliga både på loppisar och på Tradera, så det bör inte vara så svårt att komma över en sådan till en hyfsat billig peng.
Tunga att frakta dock.
Eva i Höga
Ja, just den sjuarmade! Ska nog få tag i den på loppis nångång, den är ju inte så ovanlig, men jag gillar gamla saker särskilt till jul.
Och det är bra med ljusstakar som står stadigt så de inte vinglar omkull!
Ramred
Så här såg det ut hos oss. Katten Bella dök upp som gubben i lådan vid varje försök att ta en bild.

[attachment=28824:DSC_0037.jpg]
Myosotis
giggle.gif Söt katt! Fin dukning också.
Betty
CITAT (Ramred @ 27-12-2008, 13:22) *
Så här såg det ut hos oss. Katten Bella dök upp som gubben i lådan vid varje försök att ta en bild.

Fint! Söt linslus... giggle.gif
MayaLisa
Detta är inte mitt eget bord, men en kompis som bjöd in till julfest...fint va!
[attachment=28830:julbord.jpg]
Betty
CITAT (MayaLisa @ 27-12-2008, 15:58) *
Detta är inte mitt eget bord, men en kompis som bjöd in till julfest...fint va!
[attachment=28830:julbord.jpg]

Verkligen! tummenupp.gif
Vi var inte hemma hos oss själva på julafton, vi var hos dotter med familj - och jag glömde fota... förståss... rolleyes.gif
Sylvia
Klart så glömde även jag fota årets julbord, så här är början på förra årets.
En del grejer saknas ännu, maten t.ex! rolleyes.gif
[attachment=28834:Julbord.jpg]
Ramred
CITAT (Sylvia @ 27-12-2008, 17:18) *
Klart så glömde även jag fota årets julbord, så här är början på förra årets.
En del grejer saknas ännu, maten t.ex! rolleyes.gif
[attachment=28834:Julbord.jpg]


Så smart att dekorera ena ändan på bordet! Mycket fint.
diva&hero
Vilka fina dukningar ni har gjort!
Jag glömde ta kort på dukningen innan vi åt.. Till den hade vi svarta fyrkantiga tallrikar och röda servetter med hjärtan på.

/Ullis
Kat
Glöm inte nyår!!!

yaay.gif
Kat
Var det INGEN som hade nyårsmiddag?
no.gif
Ramred
Jodå, det kommer bilder, men än så länge ligger dom kvar i kameran.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon