Aqvakul
Filmen (100 minuter) speglar ett år i Mikaels trädgård i Skanör. I Sydsvenskan gav rescensenten den högsta beyg. Den kommer att visas här i Skåne fr.o.m. idag. Hur det blir uppåt landet, vet jag inte.

Bifogar artikel och filmklipp..


http://sydsvenskan.se/nojen/article396634/...-Hollywood.html


http://www.svd.se/kulturnoje/film/filmtrai...kel_2137151.svd
Aqvakul
*puttar upp*
Sussie F-Flower
Oj, den här tråden missade jag igår!
Vilken kanal gick den på?
Skulle vara intressant att se...
Aqvakul
Det är en långfilm. Just nu är det bio som gäller, men den kommer säkert på TV så småningom...
Sussie F-Flower
CITAT (Aqvakul @ 13-12-2008, 10:07) *
Det är en långfilm. Just nu är det bio som gäller, men den kommer säkert på TV så småningom...


Jahaaa...... slap.gif
Det fattade inte jag.... Trodde den gick på TV! giggle.gif

Då blir det till att hålla ögon och öron öppna då!

Tack!
Lilla Birka
Är den lika bra som Falkens öga så är den verkligen sevärd! Falkens öga spelade jag in på video, den är helt underbar!
Aqvakul
Man kan ju verkligen hoppas.... Visst, Falkens öga var ju en helt underbar film.
renate
Den film vill jag se,man kan ja hoppsas att den finns så småningom på Dvd så man kan köper den.De två andra titlarna låter bekant.
Myosotis
Det jag inte förstår med "Pica pica" och "Falkens öga" är varför folk inte har förmågan att se talgoxen i trädgården, möstret som rimfrosten bildar på fönstret, skuggan i barken på ett gammalt träd. Ingen stannar upp, ingen ser och njuter. Men kommer samma sak på bio och kallas för konst, ja då har de plötsligt tålamod! Filmerna är annorlunda, sevärda och ganska bra, men för mig är talgbollen utanför mitt fönster lika underhållande. När jag bodde i staden var det så tydligt. Det häckade tornfalkar på rådhuset - ingen såg dem någonsin. Jag tittade på dem varje dag och njöt. Ibland sträckte det tranor rakt över - ingen hörde. Det enda folk reagerade på var jag som tittade upp, för det var avvikande. Ibland kunde man ha turen att se en trollslända eller en nötskrika inne i staden, eller maskrosen som växte i en springa i asfalten - inget de stressade människorna brydde sig om. Vad är det som gör att samma människor kan ta till sig samma sak på film? Jag förstår inte.
Aqvakul
Det ligger jättemycket i det du säger, Myosotis!
Istället för att ta till oss det vardagliga så söker vi professionell vägledning.
Fast ibland är det kanske inte helt fel att få lite hjälp på traven.
renate
CITAT (Myosotis @ 15-12-2008, 11:38) *
Det jag inte förstår med "Pica pica" och "Falkens öga" är varför folk inte har förmågan att se talgoxen i trädgården, möstret som rimfrosten bildar på fönstret, skuggan i barken på ett gammalt träd. Ingen stannar upp, ingen ser och njuter. Men kommer samma sak på bio och kallas för konst, ja då har de plötsligt tålamod! Filmerna är annorlunda, sevärda och ganska bra, men för mig är talgbollen utanför mitt fönster lika underhållande. När jag bodde i staden var det så tydligt. Det häckade tornfalkar på rådhuset - ingen såg dem någonsin. Jag tittade på dem varje dag och njöt. Ibland sträckte det tranor rakt över - ingen hörde. Det enda folk reagerade på var jag som tittade upp, för det var avvikande. Ibland kunde man ha turen att se en trollslända eller en nötskrika inne i staden, eller maskrosen som växte i en springa i asfalten - inget de stressade människorna brydde sig om. Vad är det som gör att samma människor kan ta till sig samma sak på film? Jag förstår inte.

Så rätt du har Myosotis,bra att du tog upp det.Jag är också en sån som titta upp i luften när tranorna sträcker råkt förbi min trädgård.Sommar som vinter har jag glädje av "MINA" fåglar här i trädgården.På vintern får de mat av mig och på sommaren äter de lössen från rosorna.Vi hjälps åt sas.Människor som är ute i skogen och motionera måste ha en Mp3 spelare med sig,jag vill lyssnar till naturen granarnas sus i vinden och fåglarnas kvitter och sång.Även kråkornas kraxande låter uppmuntrande en dyster novemberdag.Det finns mycket att upptäcker rundomkring oss om man bara har ögonen och sinnerna öppen.
Berith
CITAT (Myosotis @ 15-12-2008, 11:38) *
Det jag inte förstår med "Pica pica" och "Falkens öga" är varför folk inte har förmågan att se talgoxen i trädgården, möstret som rimfrosten bildar på fönstret, skuggan i barken på ett gammalt träd. Ingen stannar upp, ingen ser och njuter. Men kommer samma sak på bio och kallas för konst, ja då har de plötsligt tålamod! Filmerna är annorlunda, sevärda och ganska bra, men för mig är talgbollen utanför mitt fönster lika underhållande. När jag bodde i staden var det så tydligt. Det häckade tornfalkar på rådhuset - ingen såg dem någonsin. Jag tittade på dem varje dag och njöt. Ibland sträckte det tranor rakt över - ingen hörde. Det enda folk reagerade på var jag som tittade upp, för det var avvikande. Ibland kunde man ha turen att se en trollslända eller en nötskrika inne i staden, eller maskrosen som växte i en springa i asfalten - inget de stressade människorna brydde sig om. Vad är det som gör att samma människor kan ta till sig samma sak på film? Jag förstår inte.

Håller med Aqva, det ligger massor i det du säger. Det verkar som om en del bara vill ta sej från A till B utan att se vad som finns däremellan.

Detsamma gäller renates inlägg, tänk vad folk missar bara för att dom inte vill ha 'tyst' omkring sej i naturen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon