Sidor: 1, 2
Gillan
Precis som rubriken säger så har jag fått ett fint paket från en anonym avsändare min brevlåda. Och jag tror att det skulle kunna vara från nån odlait eftersom det sitter två st fröpåsar ditklistrade på framsidan: Fast å andra sidan vet ju alla att jag sätter en massa fröer så det skulle ju kunna vara från vem som helst ninja.gif

Får man öppna såna paket innan julafton crazy.gif .......säg jaaaaaa nu gott folk yes.gif bravo.gif yahoo.gif

Boxer
Jaaaaaaa! flirting.gif
Aqvakul
Visst!!
Berith
Neeej. nono.gif

Hur skulle det se ut om alla öppnade precis när dom ville? Har du inte sett på en del påsar och annat där det står 'öppnas här'. Tänk om alla skulle öppna dom här - vilket i de flesta fall är affären!
Sussie F-Flower
yes.gif Jaaa, det tycker jag!!!!!!!!!! tummenupp.gif

Hade avsändaren velat att du skulle öppna det på julaftonen santa.gif så hade väl hon/han kunnat skicka det lite senare, i så fall... tongue.gif

Öppna du....
Alba
Men tänk....bara tänk om paketet innehåller en bakelse. slap.gif
Ska du då vänta eh heeeel vecka med att öppna....då är den ju förstörd. -cry-.gif
Nääää.....så kan man inte göra mot en vänlig givare.....klart du får öppna nuuuu. yes.gif


jag blir så nyfiken
Gillan
Men Berith då! Du har visseligen en klar point där..........................men jag vill ju yahoo.gif ....................jag är nyfiken ju crazy.gif

Får väl se hur det slutar........två för och en mot nu.........................och ni! paketet är tungt ninja.gif

CITAT (Gillan @ 17-12-2008, 10:19) *
Men Berith då! Du har visseligen en klar point där..........................men jag vill ju yahoo.gif ....................jag är nyfiken ju crazy.gif

Får väl se hur det slutar........två för och en mot nu.........................och ni! paketet är tungt ninja.gif



yahoo.gif Ni var visst fler för giggle.gif ............kanske jag öppnar fram mot dan
Sussie F-Flower
4 för......... 1 mot.......
Rosmarin
Så spännande Gillan!!! bravo.gif
Julklappar ska INTE öppnas innan julafton tycker jag. no.gif
Men om det inte står klart och tydligt att det är en julklapp så kanske det går. "Vanliga presenter" kan man ju öppna när som helst whist.gif
Irene_L
Nämen ..det är klart du ska vänta till julafton. Det är ju en JUL-klapp och inte har jag jul ännu santa.gif
Red Top
Om det inte står uttryckligen på paketet att det ska öppnas på julafton, tycker jag absolut att du ska öppna det nu. tummenupp.gif

Det kan ju vara något som måste öppnas för att fungera till jul confused.gif

Jag sällar mig till ja-sägarna.
Gillan
Jag tänker räkna för eller emot senare idag och ta ställning då ninja.gif . Men tänk om det är som Alba säger och det är en bakelse! Hur ska den smaka på julafton fear.gif .................fast det är ju ett tungt paket så det måste vara många bakelser då naughty.gif ..................fast i ärlighetens namn så är jag nog mer nyfiken på vem det är ifrån än vad det är i laugh.gif
Betty
Jag sällar mig till NEJ-skaran biggrin.gif . Julklappar ska öppnas på Julafton inte en vecka innan. rtfm.gif
Om någon skickar paket till dig så här nära inpå jul fast du inte har födelsedag eller nåt så är paketet med stor sannolikhet en julklapp och sådana öppnar man på Julafton förstår du. yes.gif
Tips: Be Dealer att han gömmer paketet för dig om du har så svårt att hålla dig... giggle.gif
Alba
CITAT (Betty @ 17-12-2008, 10:41) *
Jag sällar mig till NEJ-skaran biggrin.gif . Julklappar ska öppnas på Julafton inte en vecka innan. rtfm.gif
Om någon skickar paket till dig så här nära inpå jul fast du inte har födelsedag eller nåt så är paketet med stor sannolikhet en julklapp och sådana öppnar man på Julafton förstår du. yes.gif
Tips: Be Dealer att han gömmer paketet för dig om du har så svårt att hålla dig... giggle.gif




Men Betty då....ska inte vi norrlänningar hålla ihop confused.gif slap.gif
Chamomille
Jag tycker du ska öppna jag. yes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag säger också att du kan öppna nu.

Jag får ju också ofta små paket innan jul från mina forumskompissar i tyskland och då kan ja ginte vänta.

Har t.ex. här i hallen en lång girlang som bara hänger julgrejor på från mina forumskompissar. Varje gång jag går förbi där så tänker jag på mina vänner från forumet.

Also öppna gillan

Elisabeth
Aqvakul
och när du har öppnat, så vill vi gärna veta vad det var i paketet...... blush.gif
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 17-12-2008, 10:53) *
och när du har öppnat, så vill vi gärna veta vad det var i paketet...... blush.gif

Exakt!
Betty
CITAT (Alba @ 17-12-2008, 10:47) *
Men Betty då....ska inte vi norrlänningar hålla ihop confused.gif slap.gif

inte nödvändigtvis alltid... naughty.gif
Berith
CITAT (Betty @ 17-12-2008, 10:56) *
inte nödvändigtvis alltid... naughty.gif

Det är riktiga takter det! tummenupp.gif

Och om du mot förmodan skulle öppna i förväg så vill iaf inte jag veta vad det är förrän julafton. rtfm.gif Det finns ju PM! *suck*
Chamomille
Har du öppnat än unsure.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Chamomille @ 17-12-2008, 11:27) *
Har du öppnat än unsure.gif



rotfl.gif a0a.gif Nyfiken....????
Anki V
Jag röstar på öppna santa.gif

/En patologiskt julklappsnyfiken Anki V
Eva-Helene
Öppna! säger jag också...så länge det inte står klart o tydligt "julklapp" på den så ÖPPNA!
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 17-12-2008, 11:51) *
rotfl.gif a0a.gif Nyfiken....????

Jaa! giggle.gif
Gillan
CITAT (Chamomille @ 17-12-2008, 11:27) *
Har du öppnat än unsure.gif




Är det du ditt busfrö ohmy.gif ................hur dum får man bli slap.gif . Det borde jag väl ha gissat på direkt yahoo.gif ....... laugh.gif .............och nej, jag har inte öppnat än, men ni är ju fler för än emot så jag öppnar nog i eftermiddag flirting.gif . Det kan ju vara nåt som ligger och blir förstört shy.gif


hihi, tänk om jag har fel och det inte är du blush.gif
Rosmarin
CITAT (Aqvakul @ 17-12-2008, 10:53) *
och när du har öppnat, så vill vi gärna veta vad det var i paketet...... blush.gif


yes.gif yes.gif yes.gif yes.gif yes.gif yes.gif !!!!!!
Sussie F-Flower
(Det var väldans vad tätt det var mellan inläggen i den här tråden....!!! Misstänker att nästan alla, är lika nyfikna... giggle.gif rolleyes.gif )
Margith
Japp, jag tycker också att vi norrlänningar ska hålla ihop och Betty har alldeles rätt tongue.gif

Jag tycker att Gillan har svarat på sin fråga själv. Hon skriver ju att hon fått en julklapp. Julklappar öppnas på julafton, det vet ju varenda barnunge rtfm.gif
Presenter däremot ska öppnas så fort man får dem flirting.gif
Gillan
Om det nu är en julklapp ja? Det står inte uttryckligen på paketet att det är det sleep.gif ............................fast det är ju julpapper på förstårs rolleyes.gif
Solstorm
Tänk om där ligger ett litet djur eller en tomtenisse eller något annat levande som kämpar efter luft och som behöver vatten och mat. sos.gif Naturligtvis måste du öppna på direkten, du kanske räddar liv!

Hoppas få se foto på innehållet.
malin72
hm g.gif svårt det där!!! Jag menar står det god jul på paketet eller är det bara julpapper???? För när jag skulle ge en present för någon vecka sedan fanns det bara julpapper att slå in med whist.gif och det var ju ingen julklapp utan skulle vara vanlig födelsedagspresent dunno.gif

säker på att det är julklapp då giggle.gif kanske är det en vanlig present så att du kan öppna den naughty.gif


jag skulle nog inte kunna hålla mig giggle.gif whist.gif
Anki V
CITAT (Gillan @ 17-12-2008, 13:45) *
Om det nu är en julklapp ja? Det står inte uttryckligen på paketet att det är det sleep.gif ............................fast det är ju julpapper på förstårs rolleyes.gif


Äh, julpapper är inget säkert tecken på att det är en julklapp. Jag jag slagit in många presenter i julpapper för att jag inte hade något annat.

Öppna!

/Anki


Lady Hamilton
Naturligtvis kan du öppna NU tummenupp.gif Både du å Malin72 har ju fått "presenter" av mig som varit inslagna i Julpapper...............och då var det ju Mars/April giggle.gif så det där med papperet det säger "ingenting" laugh.gif
Även jag är nyfiken på vad du fått shy.gif för det är INTE jag som "skyldig" denna gång
kasam
Öppna!
Tror absolut på "endast julpapper att tillgå"-teorin, så det förklarar saken. Ytterligare argument för present o öppna nu är att du redan fått den. Ja, så det är bara att öppna. Och sedan berätta.
malin72
haha ja visst ja vi får ju julklappar i mars april ju yahoo.gif nu får du öppna för nu vill vi veta bravo.gif yahoo.gif
Chamomille
CITAT (Gillan @ 17-12-2008, 12:23) *
Är det du ditt busfrö ohmy.gif ................hur dum får man bli slap.gif . Det borde jag väl ha gissat på direkt yahoo.gif ....... laugh.gif .............och nej, jag har inte öppnat än, men ni är ju fler för än emot så jag öppnar nog i eftermiddag flirting.gif . Det kan ju vara nåt som ligger och blir förstört shy.gif
hihi, tänk om jag har fel och det inte är du blush.gif

Nää, inte jag heller [attachment=28429:noexpression.gif]
Chamomille
CITAT (Solstorm @ 17-12-2008, 14:17) *
Tänk om där ligger ett litet djur eller en tomtenisse eller något annat levande som kämpar efter luft och som behöver vatten och mat. sos.gif Naturligtvis måste du öppna på direkten, du kanske räddar liv!

Hoppas få se foto på innehållet.

Jaa, tänk om det är en liten kattunge fear.gif
Gillan
CITAT (Chamomille @ 17-12-2008, 15:42) *
Nää, inte jag heller [attachment=28429:noexpression.gif]



Nähe du, vi får väl se för jag ska bara ät nu, sen öppnar jag och fotar angel_not.gif
Monaxe
Har du öppnat paketet ännu? w00t.gif

Om det är något levande så brådskar det nog snart.... crying.gif

Alla paket som inte det står på att de inte får öppnas före julafton, måste ovillkorligen öppnas omedelbart! crazy.gif

(Nyfiken, jag? Absolut inte...) blush.gif
Chamomille
Nämen, har du inte ätit klart snart sleeping.gif
Gillan
laugh.gif om det inte är Chamomille som skickat det här, ja då kan jag aldrig komma på vem det är. Mig veterligen har jag inte skickat rönnbär till någon annan än henne.............och det här paketet innehöll bland annat nåt som innehåller ........just det.....rönnbär flirting.gif
En fin burk med nån form av syltad peppar tror jag och två jättesöta små flaskor med bl.a. rönnbär i den ena och i den andra har jag ingen aning om vad det kan vara. Som om det inte var nog så var där ju två söta små fröpåsar också wub.gif

Vad du än säger Chamomille, så säger jag tack så mycket. Det var så fint och jag blir riktigt rörd kompiskram.gif smiley_small_hug.gif


Vill ni se?
Irene_L
Vad roligt Gillan med en julklapp så här före jul! tummenupp.gif

Jaaa kort vill vi gärna se! yes.gif
Alba
jaaaaaa.........vill se nuuuuuu
Gillan
Det går inte!! Har försökt fem ggr nu och när jag laddar upp så försvinner allt ohmy.gif ........jag är ledsen, men det verkar inte som om ni ska få se så fint det är -cry-.gif
Chamomille
CITAT (Gillan @ 17-12-2008, 17:12) *
laugh.gif om det inte är Chamomille som skickat det här, ja då kan jag aldrig komma på vem det är. Mig veterligen har jag inte skickat rönnbär till någon annan än henne.............och det här paketet innehöll bland annat nåt som innehåller ........just det.....rönnbär flirting.gif
En fin burk med nån form av syltad peppar tror jag och två jättesöta små flaskor med bl.a. rönnbär i den ena och i den andra har jag ingen aning om vad det kan vara. Som om det inte var nog så var där ju två söta små fröpåsar också wub.gif

Vad du än säger Chamomille, så säger jag tack så mycket. Det var så fint och jag blir riktigt rörd kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
Vill ni se?

Ok, jag erkänner.... giggle.gif
Men... Satte jag inte fast en lapp på den andra flaskan crying.gif
Gillan
CITAT (Chamomille @ 17-12-2008, 17:27) *
Ok, jag erkänner.... giggle.gif
Men... Satte jag inte fast en lapp på den andra flaskan crying.gif


Hihi, tack igen. Och joo, visst finns där en etikett, men det står inget på den tongue.gif .....och jag ska försöka ladda upp bilden igen sen.Det gick ju bra häromdagen så jag trodde att den biten funkade nu på nya datorn, men den kanske bara busar med mig.
Alba
CITAT (Gillan @ 17-12-2008, 17:33) *
Hihi, tack igen. Och joo, visst finns där en etikett, men det står inget på den tongue.gif .....och jag ska försöka ladda upp bilden igen sen.Det gick ju bra häromdagen så jag trodde att den biten funkade nu på nya datorn, men den kanske bara busar med mig.



Nähä....vi godkänner inte att det inte kommer en bild. slap.gif
Be gårdskarlen hjälpa dig. 000.gif yes.gif
Chamomille
CITAT (Gillan @ 17-12-2008, 17:33) *
Hihi, tack igen. Och joo, visst finns där en etikett, men det står inget på den tongue.gif .....och jag ska försöka ladda upp bilden igen sen.Det gick ju bra häromdagen så jag trodde att den biten funkade nu på nya datorn, men den kanske bara busar med mig.

duh.gif Jösses... Skrev jag inget giggle.gif Det kanske är osynlig text.... Det är i alla fall Björnbärsvin. Alldeles hemmagjord.
Chamomille
Och i burken är det sånt man kan ha till Tacos smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon