Sidor: 1, 2
Berith
När man läser en annan tråd så får man den uppfattningen att det är en himla massa skåningar här. Är det så tro, eller är det bara att dom hörs mest? naughty.gif

Hoppas att jag inte missat nåt landskap, och att jag lagt in dom i rätt landsända. sweatingbullets.gif

Det skulle vara kul att se hur många skaraborgare vi är här, så därför delade jag upp Västergötland i två. tummenupp.gif
Ramred
Får felmeddelande när jag ska rösta. Har du gjort så det bara går att rösta på Skaraborg? dunno.gif
Gillan
Får också felmeddelande.
Myosotis
jag med sad.gif
Berith
Det får ju jag också! Vad sjutton gjorde jag för fel nu då? fear.gif
Ramred
Det är nog nån skåning som lagt in nåt spam.gif . giggle.gif
Aqvakul
Fungerar inte! Kan det vara så att du lagt upp det på det viset att man måste rösta på ett landskap i varje landsända? unsure.gif
Berith
Neeej.... jag gjorde väl som jag gjort förut...? Trodde jag.... dunno.gif

Vi får väl strunta i den här omröstningen så ber jag Ingemar att plocka bort den och så tar vi för givet att alla som inte bor i Skarborg är Skåhååhåninghaar! -cry-.gif
Berith
Joovisst var det så att man var tvungen att rösta i alla tre avdelningarna. rtfm.gif Ja då vet jag inte hur jag ska göra, eftersom man inte kan ha 26 frågor i 1 omröstning.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 07:49) *
Joovisst var det så att man var tvungen att rösta i alla tre avdelningarna. rtfm.gif Ja då vet jag inte hur jag ska göra, eftersom man inte kan ha 26 frågor i 1 omröstning.


Vad sägs om tre alternativ: Skaraborg, Skåne och Resten? naughty.gif
Gillan
Fast du Berith, jag är en äkta Värmlänning och en sån tror alltid att allt i slutänden alltid ordnar sig tummenupp.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 18-12-2008, 07:52) *
Vad sägs om tre alternativ: Skaraborg, Skåne och Resten? naughty.gif

Skåne Rosten...?? fear.gif

CITAT (Gillan @ 18-12-2008, 07:53) *
Fast du Berith, jag är en äkta Värmlänning och en sån tror alltid att allt i slutänden alltid ordnar sig tummenupp.gif

Det låter bra. bravo.gif

Jag kunde ju slagit ihop Norrlands landskap till bara Norrland för det är väl så vi ser det iaf. flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 07:54) *
Skåne Rosten...?? fear.gif


Betty
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 07:42) *
.../ och så tar vi för givet att alla som inte bor i Skarborg är Skåhååhåninghaar! -cry-.gif


Hördududu!!! -fear-.gif fear.gif -fear-.gif fear.gif -fear-.gif fear.gif -fear-.gif fear.gif -fear-.gif fear.gif -fear-.gif fear.gif

nu får du väl ändå skärpa dig! rtfm.gif
Lars-Olof Arvids
Inga problem att rösta i alla avdelningarna. Jag är ju äkta bohusläning, men även Tiveden (Närke) har länge varit som ett hem för mig. Dessutom älskar jag Härjedalsfjällen. biggrin.gif

Olle
Betty
Ja i så fall var det inga problem att rösta för mig med! Bor i Norrbotten, före det i Södermanland och markerade även Bohuslän för där har jag med bott. biggrin.gif


Shit! Missade att markera Dalarna också... slap.gif
Lars-Olof Arvids
Just det, i Dalarna har jag också bott! Dessutom råkar jag vara född i Skåne. rolleyes.gif

Olle
Berith
Men...!!! Vad ni trasslar! w00t.gif Man kan inte vara mer än en sak, fattar ni väl.

Nu har jag ju bett Ingemar att ta bort tråden men jag kanske ska ändra mej? g.gif
Pia L
Jag som inte ens vet var jag bor kanske kan skriva mig på två ställen?
Jag VET att jag har min lägenhet i Medelpad, men TROR att Ö-vik ligger i Ångermanland....eller?
Annars är jag född i Vänersborg och uppvuxen i Stockholm så har jag helgarderat jag med
Aqvakul
Född och boende i Skåne, uppvuxen i Uppland, sommarboende och trolig pensionärstillvaro i Blekinge...
Sussie F-Flower
Hehehe, Jag röstade på Medelpad, för där bor jag.
Dalarna: för att jag nästan har varit där någon vecka, varje sommar under nästan hela mitt vuxna liv.
Gotland: för att det är den plats som jag senast tillbringade min semester på.
Pia L
Jag får problem med helgarderingen, jag bor ju i både medelpad och ångermanland och jag är född i både västergötland och dalsland och uppvuxen i stockholm som jag inte vet vilket landskap det är blink.gif struligt?? nädå, inte alls
Red Top
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 09:13) *
Men...!!! Vad ni trasslar! w00t.gif Man kan inte vara mer än en sak, fattar ni väl.
g.gif

Det är klart att man kan vara mer än en sak!

Själv är jag född av föräldrar där mor härstammar från Danmark, far från Norrbotten, men båda var skåningar sen någon generation när jag föddes. Tyvärr hade de flyttat till Stockholm när jag föddes, så jag får väl räknas som Stockholmare, men min äldre bror är född i Kristiansstad, så han är skåning. Kan det bli rörigare?? crazy.gif

Dessutom bor jag halva året i Uppland och halva i Södermanland, samtidigt som jag älskar Norrbotten och Skåne.


Jag hade kunnat fylla i alla tre alternativen flirting.gif
aanderss
skåne
Huggorm
Som sann bohuslänning är det en fröjd att se att landskapet ligger på delad förstaplats med sina tre röster biggrin.gif
Monaxe
Knepigt att rösta på något som man inte är, men allt för att lägga till en röst till för Bohuslän!!!
Anki V
Född och uppvuxen i Medelpad men -67/68 bodde jag ett år i Västmanland.

Få sen nu, vad har jag för anknytning till Götaland då g.gif ?

Jo just det idea.gif ! Jag har en arbetskamrat vars syster bor i Blekinge.

/Anki
Alba
Varför inte alla landskap i Norrland och sen "Södra sverige".
Varför ska vi alltid klumpas ihop som norrland....näää du Berith nu måste du tänka till ordentligt.

Jag har själv funderat på en sån här omröstning. Jag tycker det skulle vara kul att se fördelningen i landet.

Håller tumamrna att du fixar det.

TILLÄGG:
Jag antar att Berith menar vilket landskap tillhör du nu.
Sussie F-Flower
CITAT (Alba @ 18-12-2008, 10:02) *
Varför inte alla landskap i Norrland och sen "Södra sverige".
Varför ska vi alltid klumpas ihop som norrland....näää du Berith nu måste du tänka till ordentligt.

Jag har själv funderat på en sån här omröstning. Jag tycker det skulle vara kul att se fördelningen i landet.

Håller tumamrna att du fixar det.

TILLÄGG:
Jag antar att Berith menar vilket landskap tillhör du nu.


Instämmer! Det är som när man tittar på vädret på tv:n. Då pratas det ingående om Götaland och Svealand och Upplandskusten... sedan blir det Norrland.... som om det vore ett enda litet landskap.... haha... trots att det är "halva Sverige"....

Jag tycker också att det skulle vara kul att se ungefär vart alla håller till med sina odlingar.
En annan sak som skulle vara kul att veta är vart alla härstammar ifrån...
Ett, tu, tre så kanske man hittar en släkting här också... giggle.gif
Huggorm
En stor eloge skall trådskaparen ha för att ha valt landskap och inte styggelsen län som politikerna valt att pracka på oss
HelenJ
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 07:56) *
Jag kunde ju slagit ihop Norrlands landskap till bara Norrland för det är väl så vi ser det iaf. flirting.gif

Ja, två alternativ hade räckt: Skåne eller Norrland yes.gif


[attachment=28459:sverigekarta.gif]

Bilden är snodd från en annan tråd, men så himla bra att den förtjänar att visas igen.... giggle.gif
Pjater
Skåne ftw biggrin.gif
Lillja
Född och uppvuxen i västerbottens kustland.Bott några år i Borlänge där
jag har många släktingar. Barnens farbröder bor så långt upp man kan
komma närmare bestämt Karesuando.
Har en måg som kommer från england hans mamma är från österrike
och hans pappa från estland.
Så ni ser det är en salig blandning av allt möjligt.
Men Norrland är ju bäst.....eller hur giggle.gif
Chamomille
CITAT (HelenJ @ 18-12-2008, 10:54) *
Ja, två alternativ hade räckt: Skåne eller Norrland yes.gif
[attachment=28459:sverigekarta.gif]

Bilden är snodd från en annan tråd, men så himla bra att den förtjänar att visas igen.... giggle.gif

Haha a0a.gif Dyng rauk rotfl.gif
DragonLady
Bohuslän Äger naughty.gif fast jag kan inte heller rösta.. no.gif
renate
Det funkar inte att rösta.
Landskap:Småland
Län: Halland
Piccante
Fick rösta på Ångermalnad och Närke bara för att det skulle funka och så givetvis Västergötland- resten. Tänkte inte så långt att jag kunde ha röstat på landskap där ja har bott men det hade iofs inte blivit något i norrland ändå.

Varför skilja på Skaraborg och Vg resten (Göteborg, södra och norra Älvsborg) ?
Irene_L
Berith...snälla fixa en ny omröstning......med alla alternativen under varandra i samma ruta. Jag tycker det skulle vara spännande att se hur fördelningen är...på riktigt! tummenupp.gif
Krolliljan
Halland [attachment=28469:appolon9.gif]

Berith
Åh vilken trogen skara ni är iaf, och kämpar på fast det inte går att rösta. kompiskram.gif

Att jag delade upp Västergötland berodde såklart på att jag ville se om det var nån mer än jag som kom från Skaraborg. Tyvärr kan jag inte göra nån omröstning så det funkar för alla, man kan ju bara lägga in 20 svar/alternativ och det är ju 25 landskap i Sverige - 26 om man delar upp Västergötland.

Man kanske kan göra tre omröstningar? En för varje landsända. g.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 13:57) *
Åh vilken trogen skara ni är iaf, och kämpar på fast det inte går att rösta. kompiskram.gif

Att jag delade upp Västergötland berodde såklart på att jag ville se om det var nån mer än jag som kom från Skaraborg. Tyvärr kan jag inte göra nån omröstning så det funkar för alla, man kan ju bara lägga in 20 svar/alternativ och det är ju 25 landskap i Sverige - 26 om man delar upp Västergötland.

Man kanske kan göra tre omröstningar? En för varje landsända. g.gif



Hur skulle det gå om du delade upp i län, ändå då? Skulle det räcka då...?
Berith
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-12-2008, 13:59) *
Hur skulle det gå om du delade upp i län, ändå då? Skulle det räcka då...?

Menar du att dela upp i Norrland, Svealand och Götaland och sen dela dom tre i län? Istället för landskap? g.gif
Irene_L
Jag tror inte du kan dela upp det i olika rutor...då måste man ju rösta i varje ruta för att det ska funka. Men vad vet jag...jag har aldrig gjort en omröstning. Hihi......jag har förslag ändå!! crazy.gif

Limeblossom
Synd att det inte fungerade. Jag bor i Dalarna iaf smile.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 14:01) *
Menar du att dela upp i Norrland, Svealand och Götaland och sen dela dom tre i län? Istället för landskap? g.gif



Nä, jag tänkte att efs det är färre län än landskap så kanske det skulle räcka...?

Det skulle ju ändå ge en fingervisning om hur vi är placerade i landet...

(men hur många län är det då...? 20-22 ???? )

Om du skulle lägga ihop två av de mindre länen, i areal, tex. Malmöhus Län/Kristanstads Län, samt kanske Stockholm Län/Södermanlands Län...?

Då skulle det väl räcka om 20 är max..?
Berith
Numera så är det tydligen 21 län och 25 landskap. Vete sjutton hur man ska få en omröstning som funkar för antingen län eller landskap.
Sussie F-Flower
CITAT (Berith @ 18-12-2008, 14:40) *
Numera så är det tydligen 21 län och 25 landskap. Vete sjutton hur man ska få en omröstning som funkar för antingen län eller landskap.



Jag fattade det som att man kunde ha 20 alternativ...? Eller..?
Gillan
Fast jag tycker det är synd att det inte går att få till det med landskapen. Tycker också att det skulle vara kul att få reda på hur många som kommer från respektive . Himla bra ide' i alla fall Berith tummenupp.gif
Pia L
Lättaste för att få reda på var alla håller hus är väl att starta tre olika omröstningar, en för Norrland, en för Svealand och en för Götaland...eller?
Fast jag vet fortfarande inte om jag skulle markera medelpad eller ångermanland, någon som vet var Ö-vik ligger?
Sussie F-Flower
CITAT (Pia L @ 18-12-2008, 14:51) *
Lättaste för att få reda på var alla håller hus är väl att starta tre olika omröstningar, en för Norrland, en för Svealand och en för Götaland...eller?
Fast jag vet fortfarande inte om jag skulle markera medelpad eller ångermanland, någon som vet var Ö-vik ligger?



Ö-vik ligger i Ångermanland... tummenupp.gif

Edit: Ång. börjar väl någon eller ett par mil före Härnösand, om man kommer från S-vall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon