|
Jag vill varna alla som tänkt köpa nåt från Kameraexperten.se. Alldeles för sent läste jag nätartiklar som varnade för detta företag, de tar betalt genom kontokort och skickar sen inte ut några varor. Vi beställde ett Nintendo Wii därifrån men när det började dröja väldigt länge och vi inte får svar på mail så googlade jag på företaget och hittade info om att många hört av sig till Konsumentverket gällande samma sak. Detta borde jag naturligtvis ha gjort innan jag beställde men godtrogen som jag är så tror jag att det ska funka lika bra som det alltid har gjort. Det går inte att komma fram till deras kundtjänst på telefon heller för de har tydligen tryckt in nån knapp så att telefonsvararen ska svara att telefonkön är full. Eller så ÄR kön helt enkelt full hela dagarna.
VARNING alltså, till alla som är lika godtrogna som jag.
Aqvakul
18-12-2008, 11:05
Tack för varningen!
Jag mailade deras kundtjänst i helgen och frågade om man kunde få köpa försäkring i till sin kamera i samband med kameraköp hos dem. Jag fick följande svar av dem. CITAT Hej,
Vi ber om ursäkt att vi ej kunnat leverera i tid men din order är framme under tisdagen tillsammans med en kompensation för förseningen.
Med vänliga hälsningar / Kundtjänst Kamera Experten Box 1464 171 28 Solna info@kameraexperten.se
Jo det där meddelandet vet jag om att de haft uppe men faktum kvarstår att människor som beställt från dem för flera månader sen fortfarande inte fått sina varor.
Jag hoppas att du inte har betalt för varan.Jag skulle aldrig betala innan det jag beställt har kommit fram,då får det hellre vara.
Jo det är ju det jag har, betalt i förskott. Annars hade jag struntat i det bara.
Stackars dig,hoppas att du får din vara men som det ser ut blev du blåst på dina pengar.
Huggorm
18-12-2008, 12:26
Siamak Boyuki heter den ansvariga, testa ring honom på privattelefonen 076-213 13 70 om han inte svarar på den andra. Fattar inte hur man vågar pyssla med bedrägerier när man inte är hemligare än så. Det går även att hitta bild och hemadress till honom för den som söker. Men det är klart, han har väll rest utomlands och gömt sig och lever gott på att föra över pengar via sin svenska nätbank...
Jag har hittat de där numren och prövat men man får inget svar så det hjälper inte så mycket tyvärr
Irene_L
18-12-2008, 12:45
Men vad trist, Magdis!!
Precis som fallet är med andra tjänster på nätet, så finns det skäl att undvika de som är små. Köper man ändå något på nätet, så finns det ju heller ingen anledning att välja en svensk site, man kan hellre välja en större aktör inom EU.
Fy så tråkigt Magdis. Man blir ju också arg på sig själv för att man inte kollat tillräckligt. Jag hoppas att det löser sig för dig.
Numera är det ju ofta så att man ska betala i förskott eller uppge ett kontonummer för betalning. Hur gör ni andra då när ni handlar på nätet ?
ninnisky
18-12-2008, 13:29
Usch vad tråkigt Magdis... men jag kan ge dig en liten ljusglimt! En av sönernas jobbarkompis beställde därifrån i höstas och fick inte heller kontakt eller kamera! Efter 4 veckor avbeställde han via ordersidan och plötsligt i förra veckan efter ytterligare 3 veckor kom pengarna tillbaka in på hans konto. Håller tummarna att du också får rätsida på det!
Prata med din bank jag (som bankanställde om än inte just med dessa frågor) tro att dina chanser att få tillbaka pengarna är rätt goda, dessutom kostar det ju inte så mycket att försöka
LYCKA TILL
CITAT (ninnisky @ 18-12-2008, 13:29) Usch vad tråkigt Magdis... men jag kan ge dig en liten ljusglimt! En av sönernas jobbarkompis beställde därifrån i höstas och fick inte heller kontakt eller kamera! Efter 4 veckor avbeställde han via ordersidan och plötsligt i förra veckan efter ytterligare 3 veckor kom pengarna tillbaka in på hans konto. Håller tummarna att du också får rätsida på det! Jag hoppas det men tyvärr verkar det som att förfallet har accelererat den senaste veckan och risken är nu att de fattar att de är så rökta att de slutat bry sig överhuvudtaget. Tidigare verkar det ju att ha gått att få kontakt åtminstone.
pimpim2
18-12-2008, 13:41
Det är fler som har problem, se länk. http://forum.pricerunner.se/thread.jspa?th...59&tstart=0Hoppas att du får tillbaka dina pengar. (eller får varan).
nu uppe i Expressen http://www.expressen.se/ekonomi/1.1407258/...sina-julklapparUndrar verkligen vad företagets revisor säger idag.
CITAT (Ralf @ 18-12-2008, 16:32) nu uppe i Expressen http://www.expressen.se/ekonomi/1.1407258/...sina-julklapparUndrar verkligen vad företagets revisor säger idag. Jag läste på Pricerunners forum att någon hade fått tag på honom och att han sagt att han bett företaget att ta ner hemsidan och han hade även "lovat" att kunderna skulle få sina pengar tillbaka men det kan väl han i slutändan inte göra nåt åt antar jag.
Åsa, mälardalen zon 2
18-12-2008, 20:11
CITAT (Alba @ 18-12-2008, 13:26) Numera är det ju ofta så att man ska betala i förskott eller uppge ett kontonummer för betalning. Hur gör ni andra då när ni handlar på nätet ? Jag handlar enbart på faktura då jag handlar på nätet, ofta får man betala några kronor mer än när man betalar med kort, det känns dock säkrare, för handlar man på faktura betalar man ju inte förren man har fått varorna.
CITAT (KURT @ 18-12-2008, 13:07) Precis som fallet är med andra tjänster på nätet, så finns det skäl att undvika de som är små. Köper man ändå något på nätet, så finns det ju heller ingen anledning att välja en svensk site, man kan hellre välja en större aktör inom EU. Visst är det så Kurt. Samtidigt är det ju väldigt svårt för oss små att kunna bli något större, om man inte ska våga lita på någon. Jättetråkigt är det att det alltid ska finnas människor som vill sko sig på andras bekostnad. -- Jag tycker synd om dig Magdis. Jag hoppas att du får pengarna tillbaka, även om det inte verkar så troligt.
CITAT (LasseB @ 18-12-2008, 13:36) Prata med din bank jag (som bankanställde om än inte just med dessa frågor) tro att dina chanser att få tillbaka pengarna är rätt goda, dessutom kostar det ju inte så mycket att försöka Om man betalar med kort på internet men inte får sina varor kan man gå till banken och reklamera betalningen. Det krävs en del pappersarbete och tar tid, men bör kunna funka. Jag handlade från en etablerad svensk datafirma över nätet. Jag har gjort det förr utan problem, annars hade jag nog aktat mig. Men den här gången gick de i kk efter de hade dragit mina pengar, och konkursförvaltaren sa bara att det fanns för många fordringsägare och för lite pengar (plus att de inte längre ägde sitt lager) så där var det kört. Men min bank hjälpte mig att fylla i alla papper när det gällde reklamationen och sa att det kunde ta upp emot två mån men att jag förmodligen skulle få tillbaka mina pengar. Så testa det!
Jag ska testa det Helen.
Så tråkigt att du råkat ut för lurendrejeriet Magdis. Inte mycket till tröst kanske - men du är långt ifrån ensam, jag läste nyss om Kameraexpertens bedrägerier i Aftonbladet : Länk till reportaget
Härvan växer enligt SVT:s ABC-nyheterna
Huggorm
28-01-2009, 16:54
14 miljoner blev tydligen resultatet, och de båda skyldiga har naturligtvis försvunnit...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
|
|
|