Full version: Tom Ericsson
Jan Lindgren
Hej!
Häromdagen hamnade jag på biblioteket i Kristianstad. Jag började genast läsa trädgårdstidningar och upptäckte att Hemträdgården börjat bli riktigt bra. De absolut bästa artiklarna var av Tom Ericsson, välkänd bland trädgårdsentuiaster. Hans genomgångar av växternas liv och deras behov är lättförståliga och klara. Alla som är växt och trädgårdsintresserade bör läsa dessa artiklar för att få en ökad förståelse för hur trädgården bör skötas.
Kan man lite av grunderna i växtfysiologi och kemi så blir det lättare att förstå en del miljöfrågor och debatten kan hålla sig på en mer vetenskaplig nivå. Utan kunskap så är det lätt att tro på olika populistiska påståenden som förekommer i press, litteratur och film.

Har du inte läst Hemträdgården så besök ditt bibliotek och ha en trevlig och kunskapsberikande stund.
MVH
Jan Lindgren
HelenJ
CITAT (Jan Lindgren @ 18-12-2008, 12:06) *
Har du inte läst Hemträdgården så besök ditt bibliotek och ha en trevlig och kunskapsberikande stund.

Eller bli medlem i Svensk Trädgård så får du 6 nr/år med automatik.

www.tradgard.org
Eva i Höga
Hemträdgården är en mycket informativ tidning utan en massa reklam. Jag tycker att andra trädgårdstidningar står sig slätt i jämförelse med denna.
kasam
Tack för tipset!
Ska absolut kolla efter den på bibblan o vem vet.... kanske blir det ett medlemskap också.

sanakan
Han är vår lärare i botanik och växtfysiologi på trädgårdsmästarutbildningen i Enköping och helt suverän! Vi har i princip gått igenom det hans artiklar handlar om, fast i föreläsningsform och lite mer utförligt. Otroligt kunnig och kul som person är han också!

Tyvärr har vi redan haft denna kurs färdigt, men senare i vår ska vi ha lite om vattenväxter med honom, tror jag bravo.gif
Jan Lindgren
Hej Sanakan!
Det måste vara underbart att få en så kunnig lärare. De flesta lärare är ju inte forskare som han är. Jag har lite möjlighet att se en annan trädgårdsutbildning där det används lärare utan utbildning. När du är klar så hoppas jag att du hjälper till att sprida adekvat kunskap så att även alla amatörer lär sig lite.
MVH
Jan Lindgren
Madeleine1
Håller med sanakan! Tom är suverän - inspirerande och kunnig! smile.gif Och pedagogisk!!
HelenJ
CITAT (sanakan @ 18-12-2008, 19:15) *
Han är vår lärare i botanik och växtfysiologi på trädgårdsmästarutbildningen i Enköping och helt suverän! Vi har i princip gått igenom det hans artiklar handlar om, fast i föreläsningsform och lite mer utförligt. Otroligt kunnig och kul som person är han också!

Tyvärr har vi redan haft denna kurs färdigt, men senare i vår ska vi ha lite om vattenväxter med honom, tror jag bravo.gif

Jag är avis på dig! Våra lärare är jättebra, men det hade varit så himla kul och intressant att ha Tom som lärare!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon