Full version: Norrland!
Berith
Här röstar ni från Norrland! tummenupp.gif
Sussie F-Flower
Jag har röstat Medelpad. Bor i Sundsvalls Kommun.
Pia L
Jag markerade Ångermanland för det är ju här jag huvudsakligen tillbringar min tid, men min lägenhet ligger i Medelpad
Anki V
Jag markerade Medelpad....fast jag odlar mest i sommarstugan som ligger i Ångermanland.

/Anki
Betty
Röstade på Norrbotten eftersom jag bor i Norrbottens huvudstad - Luleå. 000.gif
freya
Norrbotten, eftersom jag bor i Risögrund
Noak
Hälsingland, två mil från Glada Hudik.
titti49zon6
Norrbotten, Kalix
Anki V
Bravo Titti bravo.gif .

En seg, tuff norrlänning som släpar sig ur sjuksängen för att göra sin norrländska plikt. Ett föredöme för alla norrlänningar!

Krya på dig Titti blomma.gif .

/Anki
Lillja
Västerbotten, Umeå.
Eva-Helene
Ångermanland, Nordmaling
Meriona
Kan inte vi sörlänningar få rösta om var vi VILL bo???? Isåfall varsom helst från Sundsvall och opp! smiley_small_hug.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Meriona @ 20-12-2008, 20:50) *
Kan inte vi sörlänningar få rösta om var vi VILL bo???? Isåfall varsom helst från Sundsvall och opp! smiley_small_hug.gif



rotfl.gif Haha, det går nog bra!!! Säg till Berit så fixar hon det... flirting.gif
Meriona
CITAT (Sussie F-Flower @ 20-12-2008, 22:18) *
rotfl.gif Haha, det går nog bra!!! Säg till Berit så fixar hon det... flirting.gif

SLURPA KAMS... hehehe....vem kan motstå! whistling.gif
Pia L
Kams?? vad är det? confused.gif
Betty
Ett annat namn för nån sorts palt. Länk till olika recept
Aqvakul
CITAT (Pia L @ 20-12-2008, 22:26) *
Kams?? vad är det? confused.gif

Det är något paltaktigt, på korngryn
Pia L
Äckligare än pitepalt då alltså? sick.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Pia L @ 20-12-2008, 22:26) *
Kams?? vad är det? confused.gif



Skojar du nu, Pia....?
Härliga ofyllda bullar som får koka i vatten och så äter man dom med stekt fläsk, skirat smör och lingonsylt. wub.gif Mums!!!!
Har varit med och gjort flera ggr men jag minns inte exakt allt som var i...

Har för mig att det är malda potatisar, kornmjöl, vetemjöl, salt m.m. som blandas ihop till en smet/deg, sedan gör man bollar stor som en tennisboll ungefär fast aningen tilltryckt...

Ähh, jag tror att det är bättre att någon som verkligen kan, kan förklara...
Pia L
Jag skojar aldrig, men jag är ju ingen infödd norrlänning som suktar efter era konstiga "delikatesser" heller....som palt av olika slag och den berömda surströmmingen sick.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Pia L @ 20-12-2008, 22:40) *
Jag skojar aldrig, men jag är ju ingen infödd norrlänning som suktar efter era konstiga "delikatesser" heller....som palt av olika slag och den berömda surströmmingen sick.gif



Hehehe, nä jag vet att du inte är född norrlänning, men jag tänkte att du hade bott här så pass länge att du inte hade kunnat undgått det....

Palt, kams, jams m.m är jättegott tycker jag, bara att det är grovt mjöl i, annars får jag magont. Fast det är väldigt geggigt och det fastnar mellan tänderna... -fear-.gif giggle.gif ...liksom som en gröt som blir kvar... crying.gif Men det är ju tur att alla andra också ser likadan ut då man har ätit... laugh.gif
Floppy
CITAT (NIKEN @ 20-12-2008, 12:37) *
Hälsingland, två mil från Glada Hudik.

Trevligt, trevligt...jag bor 0,8 km utanför Hudiksvall... tummenupp.gif
Huggorm
Röstar på Norrbotten! Visserligen bor jag inte där, men jag har en tomt på en av öarna i skärgården som jag skall bygga stuga på när ekonomin tillåter
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 21-12-2008, 19:05) *
Röstar på Norrbotten! Visserligen bor jag inte där, men jag har en tomt på en av öarna i skärgården som jag skall bygga stuga på när ekonomin tillåter

så du menar att för att jag har en markbit i Sörmland så kan jag rösta på det... confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon