Full version: Dansbandstråden
Farbror Blå
Här diskuterar de som gillar dansband sina artister och deras skivor, spelningar, kläder ja vad som heslt
Här diskuterar NTE dom som INTE gillar dansband
Lady Hamilton


Purple rain

Kan inte få denna ur "skallen" den har klistrat sig "fast" på något sätt
zaaritha
Jag är så hopplöst gammeldags att jag fortfarande gillar Thor-Leifs, Streaplers, Arvingarna,
m.fl.
Pjater
Lite dansband rap biggrin.gif

http://www.youtube.com/watch?v=yd1YZymTD5o
HelenJ
Vill inte lyssna på dem och helst inte se dem heller. wacko.gif

Men älskar att dansa till dem! tummenupp.gif
Uggi
"Men älskar att dansa till dem!"
Vem gör inte det även om åren har satt sina spår.
En av de orkestrar som jag gärna dansade till var de än dök upp i Sverige var Teddy Petersén från Danmark. Rotundan på Lisseberg har alltid haft bra musik och trevlig publik (bra tjejer som var duktiga att dansa).
[attachment=28844:Dansare.jpg]
netaave
Är ju en sån som är ute flera gånger i veckan o har mina favoriter i Claes Lövgrens, Micke Ahlgrens, Sannex, Nova o Jannez.
Men finns många många fler bra band, en del såg man ju i dansbandskampen, De lite yngre, modernare banden är inte jag personligen ute så mkt på, men är inte ute på övermoget typ Bengt-Hennings heller.
Blev klart imponerad av Shake dock, o vet dom är populära bland buggfolket.

Lars Kristerz gillar jag inte tycker dom förstärker tötnstämpeln på dansbanden men deras version av Purple rain är bra. Dom spelar inte direkt dåligt men vilka gör egentligen det. Dom drar nog mer samma publik som Lasse Stefanz, d.v.s. folk som står i vägen för oss dansare på golvet, skvimpar öl o bara diggar.

Men finns vissa band som bara får igång ett golv på nolltid o då menar jag när ett golv fylls med dansare o ingen står framför scenen, där är Jannez o Claes Lövgrens överlägsna. Vet inte vad det är men måste väl handla om spelglädjen.
Är för vanliga nyktra danser, allt har sin tid, dans sin o fest sin.

Åker helst på Skultunalagårn, Estraden i Gävle, Salaparken o sommartid på Liljekonvaljeholmen här i Uppsala.
Sen är jag alltid i Malung på dansbandsveckan v 29, o på danskryssar mer än gärna, helst på Birka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon