Ralf
För att få ett sundare liv funderar jag på att köpa ett gåband eller en sk crosstrainer. (se bild) Men vilket är bäst tror ni?
Crosstrainer verkar jobbigare så frågan är om man använder den??
Hur stor motor bör ett gåband ha för att vara bra?

[attachment=29143:cross.jpg]
Crosstrainer. Är det lyckan för att motionera?
Lady Hamilton
Jag röstar för en Crosstrainer Gåband låter onödigt Gå kan man ju göra ute var som hellst
Pia L
Jag personligen skulle föredra gång/löpbandet då jag har en ofärdig kropp, jag tror inte att man ledsnar så fort på det heller.
Hur stor motor?? det har jag ingen aning om, men jag tror nog att dom som finns nu ute i marknaden är helt ok allihop.
HelenJ
Enligt Cesar Millan (The Dog Whisperer) är löpbandet förträffligt att rasta hundar på. Perfekt alltså om man är rädd för frisk luft flirting.gif
Piccante
Crosstrainer hade jag satsat på. Man får ju dubbel effekt om man använder armarna samtidigt som man går och gå vanligt kan man ju göra ändå i arbetet, på väg till affären eller att alltid undvika hiss och gå i trappor istället.
Magdis
Crosstrainer!! Det är superkul och verkligen döds-skön träning för hela kroppen.
diva&hero
Jag köpte en crosstrainer i mars förra året. Har använt den max 20 ggr.. smile.gif
Tyckte att det var jätte jobbigt sweatingbullets.gif , men ändå kan jag gå på Medel pass på Friskis.. confused.gif
Men vet några som är jätte nöjda med sina och har läst i Form om att dom är bra och skonsamma för kroppen.
Nu ska jag snart börja träna på den igen, får börja lätt och kortare pass åt gången så man inte tröttnar igen.. Jag testade några billigare varianter men tyckte inte att dom kändes så bra efter att jag provade den här lite dyrare. Den är tyst och stabil. Heter Master C305 köptes på motionsexperten.se.
Det är nog en smaksak vad man tycker, så lycka till hur du nu än väljer!


/Ullis
Bettis
CITAT (Ralf @ 04-01-2009, 17:23) *
För att få ett sundare liv funderar jag på att köpa ett gåband eller en sk crosstrainer. (se bild) Men vilket är bäst tror ni?
Crosstrainer verkar jobbigare så frågan är om man använder den??
Hur stor motor bör ett gåband ha för att vara bra?


Hur går det Ralf? vilken väljer du? eller har valt. Jag går själv i tankarna att köpa någon av dom men har inte bestämt mig ännu.
Ralf
har blivit erbjuden en modern motionsscykel till ett moderat pris. Kanske blir en bra kompromiss.
bear
Var inne på Blocket.se där såldes en hel del Crosstrainer o liknande de flesta var ju i perfekt skick och knappt använda om det kan vara en ledtråd..........
Ralf
CITAT (bear @ 08-01-2009, 17:24) *
Var inne på Blocket.se där såldes en hel del Crosstrainer o liknande de flesta var ju i perfekt skick och knappt använda om det kan vara en ledtråd..........

Att dom ej var så attraktiva?? eller dyra så folk vill ha igen pengarna så fort som möjligt på nåt dom inte kommer använda?
Ralf
Det blev en Crosstrainer idag.
Trampar mig fram nu i livet...
Men nu ska jag ta bilen till postombudet och hämta min kamera.
Blomstertanten
CITAT (Ralf @ 28-01-2009, 18:19) *
Det blev en Crosstrainer idag.
Trampar mig fram nu i livet...
Men nu ska jag ta bilen till postombudet och hämta min kamera.

Du har inte funderat på att gå ? flirting.gif
Gratis motion !
Elisabeth-Västkustkolonisten
Stavgång är mycket bra. Min sambo har börjat igen (äntligen) och har redan gått ner 5 - 6 Kilo.

Men en crosstrainer skulle jag också gärna vilja ha. Men har ingen plats för den.

Samtidigt vet jag ju inte om min dåliga hälsa skulle mår bra av crosstrainern.

Men en av mina döttrar i tyskland , hon som har semesterlägenheter, har gjort ett fitnessrum och där finns några crosstrainer. Så där går jag lite när jag är där

Elisabeth
Ralf
28 januari 9 km
29 januari 15 km

Varje km tar ca 4½ minuter.
råse-marie
AVUNDSJUK .. VILL OXSÅ HA EN OM JAG HADE PLATS OCH PENGAR .
CROSSTRAINER ÄR VERKLIGEN TOPPEN tummenupp.gif
Floppy
Får man fråga vad för slags crosstrainer du köpt?...alltså märke/namn och om den är värd pengarna...alltså inte ranglig mm...funderar själv på en...

Jag motionerar på F&S 3 dagar i veckan och vill ha nått hemma som jag kan hoppa på när jag vill...jag har ju en motionscykel men den är ranglig som bara den...sen har jag blivit lite bortskämd med de riktiga spinningcyklarna och tycker att min är det sämsta som byggts... rotfl.gif
Ralf
CITAT (Floppy @ 02-02-2009, 15:34) *
Får man fråga vad för slags crosstrainer du köpt?...alltså märke/namn och om den är värd pengarna...alltså inte ranglig mm...funderar själv på en...

Jag köpte en maXfit på COOP Forum. Jag gav 1700 kr för den.
Efter ca 1 vecka var jag tvungen att dra åt en del muttrar
skyddskåpor går i varandra, passformen är fel nånstans o jag måste nog såga bort en del. Det finns liksom ingen justeringsmöjlighet.
Pulsmätaren är nog ej den mest exakta. Nu visste jag inte ens om att det att det fanns en pulsmätare men hade jag velat ha en hade jag blivit besviken.
Jag såg en crosstrainer hos en större kedja för ca 1000-lappen mera. Tror den kan vara prisvärd.

skogstroll
Motionscyklar är jättebra att hänga kläder på whistling.gif själv föredrar jag promenad utomhus man får både natur, frisk luft och motion tummenupp.gif otroligt hur mycket man kan gå ner i vikt av att gå
Klura
Jag fick en begagnad Orbitrek i julklapp av sonen.
Gick upp 7 kg på 6 veckor när jag slutade röka. De ska förhoppningsvis vara borta till sommaren.
Jag gillar apparaten och skulle kunna tänka mig att köpa en stadigare och dyrare variant om jag fortsätter att träna med den sen. Kör framför TV:n.
Men inte orkar jag några 15 km som Ralf. Näe här kör vi så lätt och skonsamt som möjligt och bara typ 3 km = 10-11 min / pass. Är helt slut efter det.
Ska även försöka mig ut på promenader som jag tror är ännu bättre än Orbitreken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon