Erik Olsson
Såg en lista i Conde Nast och SvD på världens bästa hotell. Hittade flera aktörer på alla listor, bl a två i Indien. Undrar nu om Oberoi Amarvilas i Agra är värt en resa? Vet att det finna fantasiska trädgårdar i regionen.

http://hoom.se/exklusiva_resor/index.html?cid=17836
Huggorm
Just det hotellet bodde jag inte på när jag var i Agra, och jag stannade inte så länge i staden heller. Just Agra är väll inte den trevligaste staden i Indien. Jag reste omkring i nordvästra delen av landet med en lokal taxichaufför förra vintern, och besökte bland annat staden. Det var den enda plats han varnade mig för folket på och bad mig vara försiktig, flera gånger också. Jag fick order om att inte lita på någon, samtliga var bedragare och banditer. Jag har också hört andra varna för Agra nu efteråt. Inte för att jag råkade ut för något där, och inte verkade den staden värre än någon annan heller. Men jag tyckte det var relativt lite att se där, förutom Tai Mahal förstås. Några trädgårdar såg jag inte, men så letade jag inte direkt efter dom heller.

Då skulle jag hellre rekommendera Delhi om du bara skall besöka en stad i Indien. Hotellen borde finnas där också, och det finns mycket mera att se där.
kasam
Agra - varit där, men det var ju Tai Mahal som var den absoluta behållningen. Väldigt mycket turister osv - men verkligen vackert. Varit i Dehli också, men gjorde inget mega-intryck på mig. Bodde dock på ett guesthouse med en liten trädgård som var trevlig. Dock, var inte i ute i regionerna, så kanske missade jag en massa trädgårdsuppelvelser som finns.

(Att lokala taxichaffisar m fl varnar om alla andra som så farliga kan man ju tolka som man vill.... för min del ser jag det mer som att någon försöker knyta den ekonomiskt värdefulla kunden till sig alltmer, inte som ngt mått på verkliga faror som lurar.... Vem har någonsin hört någon säga att mig ska du absolut inte lita på, men däremot....)

Din fråga är - för mig - lite otydlig: Söker du värdens bästa hotell eller resmål???
Erik Olsson
Jag menar hotell eftersom jag hittade lyxhotellen samlade där på hoom och då även Hotell Oberoi Udaivilas i Indien. Jag "samlar" härliga hotell och vill gärna ha förslag på lyxhotell.
KURT
Återigen dessa anonnser, har du inte funderat på att betala för reklamen, som andra företag gör?
kasam
Så knäppt det här blev, trodde det var en seriös privatperson o inte en reklamnisse för en sajt. Ja, för om det är det senare unsure.gif , så oj vilken dålig pr det blev av det här... thumbdown.gif Fast kanske hellre ökänd än okänd, Erik. confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon