*Ulrica*
Favorit i repris:
[attachment=29353:semla.gif]Odlaklubben Väst´s [attachment=29353:semla.gif]
Januariträff


lördagen den 24 januari
klockan 13 - 16
i Surte IP klubbhus


Alla Odlaiter och deras vänner är hjärtligt välkomna!
Du måste inte ha med dej växter - ditt sällskap är gott nog!

Program:
Krukväxtloppis - ta med plantor och sticklingar och byt, sälj, skänk eller köp.
Fika - ta med din egen semla! Te, kaffe och läsk finns på plats till självkostnadspris.
Lotteri - se mer info i anmälningstråden.

Buss 403 går från Göteborg, hållplats "Surte Norra".
Avtala gärna om samåkning, parkering finns.

Anmälan sker i tråden Odlaklubben Väst´s Januariträff eller via PM direkt till *Ulrica*.
Efterhand kommer en lista upp på alla som har anmält sig.
Kan du inte komma är det bra om du meddelar detta.


Välkommen!



Odlaklubben Väst bildades hösten 2007 och är en löst sammansatt klubb för Odlaiter och andra trädgårdsintresserade på västkusten.
Vi kan tipsa varandra om tillställningar, föreningsaktiviteter och växtloppisar. Vi kan hitta på egna utflykter,
byta frön och plantor, hälsa på i varandras trädgårdar, samåka till större evenemang och liknande.
Vill du läsa mer om vad vi har gjort och vilka som har varit med hittills
så kan du läsa i tråden "Odlaklubben Väst" eller "Odlaklubben Väst 2008"

Eva i Höga
Ni som inte varit med, ni anar inte så trivsamt det är! tummenupp.gif
Meriona
Det låter ju kul, men om jag ska ha med några växter som lever så lär jag få köpa dem på vägen ner... jag är hopplös... giggle.gif
ingrid fuxwall
Självfallet kommer jag men ... men ev. med viss fördröjning då Xera har skola på lördagar. Självfallet ska jag fråga fröken om vi inte kan starta tidigare just denna dagen rose.gif så att vi hinner i god tid.

ingrid
Bettis
Jag kommer tummenupp.gif
anne-li i olofstorp
Tack Ulrica! Så kul!
tummenupp.gif
Eva i Höga
Puttar upp denna också, nu är det bara 2 veckor kvar! Längtar!
Österläge
Ska bli jättekul att ses igen! Välkomna nya oxå!! smile.gif
Wilmer
Hejja hejja, då vet jag en jag kan samåka med. Meriona, du kan få samåka på mina blommor också flirting.gif
*Ulrica*
Varför inte packa en bil med OdlaSkåningar eller Odlanollåttor och kom och hälsa på?! Garanterat kul! tummenupp.gif
Eva i Höga
Ja, som ni förstår är det stora famnen för alla! smiley_small_hug.gif
*Ulrica*
Nu är det mindre än en vecka kvar! kompiskram.gif
Eva i Höga
Ja, det närmar sig och veckan kommer att gå med en rasande fart, har hur mycket som helst att göra på jobbet.
*Ulrica*
Hoppas ingen har missat denna inbjudan!
Lars-Olof Arvids
"Putt putt!" Jag ser fram emot träffen på lördag! smile.gif

Olle
Wilmer
yahoo.gif Det gör jag med Olle!! Mamma pratade om att slänga krukväxter igår blink.gif så jag ska hem till henne och hämta laugh.gif .
Eva i Höga
Kära nån Wilmer så bra! Plocka med dig vad du kan, vi är ju ganska många så du blir säkert av med dem!
Wilmer
Så snällt, för man slänger faktiskt inte växter som det är liv i nono.gif mamma får bakläxa.
MariaS
CITAT (Wilmer @ 22-01-2009, 14:07) *
Så snällt, för man slänger faktiskt inte växter som det är liv i nono.gif mamma får bakläxa.

Hrrrm.... gör man inte angel_not.gif whistling.gif blush.gif

Råkar det gälla fröer och lökar också... ninja.gif
Eva i Höga
Japp, det finns alltid någon som vill ha!
Wilmer
CITAT (MariaS @ 22-01-2009, 15:15) *
Hrrrm.... gör man inte angel_not.gif whistling.gif blush.gif

Råkar det gälla fröer och lökar också... ninja.gif



JA!! rtfm.gif Du behöver gå kursen MariaS sos.gif
MariaS
CITAT (Wilmer @ 22-01-2009, 15:29) *
JA!! rtfm.gif Du behöver gå kursen MariaS sos.gif

Min fröken sa faktiskt: "Det är bara proffsen som kan slänga".

Så då måste ju jag vara proffs då... innocent.gif
Wilmer
Jaja, det är som i sjukvåden man blir avtrubbad när man jobbar crazy.gif
*Ulrica*
Imorgon är det dags! Hoppas ingen låter sig hindras av några snöflingor!!! smiley_small_hug.gif
Lars-Olof Arvids
Det hoppas jag också att ingen gör. whistling.gif När mamma eller någon annan vill att jag ska slänga en risig krukväxt, brukar mitt standardsvar vara: "Den är inte tillräckligt död än!" giggle.gif Som det nog har framgått har jag svårt att få hem krukväxter den här gången, men frön och lökar finns det alltid plats för.

Olle
Wilmer
Ulrica, jag har vinterdäck tummenupp.gif Kommer!!!

Olle, jag har med mig lite fröer, så du ska slippa komma hem tomhänt flirting.gif
Biggan_
Ha en trevlig odlaträff! yes.gif
Hoppas någon tar kameran med så vi också får vara med på ett hörn! 000.gif
Meriona
Olle hade kamera med! smile.gif
Det var en jättetrevlig träff, min första, men inte den sista hoppas jag! Så många trevliga människor samlade på samma ställe! wub.gif Och så fina sticklingar och frön jag fick med hem, ojoj!
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 24-01-2009, 18:44) *
Olle hade kamera med! smile.gif
Det var en jättetrevlig träff, min första, men inte den sista hoppas jag! Så många trevliga människor samlade på samma ställe! wub.gif Och så fina sticklingar och frön jag fick med hem, ojoj!

så trevligt - ser fram emot fotografierna!
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 24-01-2009, 19:02) *
så trevligt - ser fram emot fotografierna!

Han har redan laddat upp bilder under resor och evenemang. Tur att man inte ser namnskyltarna whistling.gif
ingrid fuxwall
Så trevligt att få ett ansikta bakom både MariaS och Willmer - ingen av Er såg ut som jag trodde.

Men finast var ju den lilla lilla Ida

ingrid
Meriona
CITAT (MariaS @ 24-01-2009, 19:07) *
Han har redan laddat upp bilder under resor och evenemang. Tur att man inte ser namnskyltarna whistling.gif


Åh himmel, hoppas han inte fick med mej... Nästa träff får man sminka och piffa upp sig lite, jag hade inte en aning om att det skulle fotas! whistling.gif
Wilmer
Hihi, Meriona, banta baken tror jag du kan skriva in på listan också då, för vi visade den sidan till på en bild angel_not.gif

Ingrid, kul att få ett ansikte på dig - jag förstog vem du var när jag såg Hera laugh.gif Då insåg jag att jag kände igen dig från foton också. Jag hade tänkt ta med novemberkaktus sticklingar till dig, det skulle du ju fått förra året, men jag glömde sleep.gif Hoppas vi ses igen istället!

Kicki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon