Betty
Ni vet väl om att det är TULPANENS DAG?idag! biggrin.gif Det är nästan så att det börjar pirra av vårkänslor i kroppen - trots att det utanför mitt hus är precis så kallt som glassen vill ha det i frysen, -18 grader...
Myosotis
Är det blink.gif
jag har inga tulpaner
renate
Mina håller på att vissnar,har ingen lust går ut och köpa nya det är minusgrader -1,8°
Irene_L
Visst passar det bra att köpa en bukett tulpaner idag när det är tulpanens dag. Det gjorde jag...åhhh vad jag älskar tulpaner! Men vad svårt det är att välja färg. Ska jag ta röda...eller rosa..eller....ja ni kanske känner igen det! Till slut valde jag rosa:



Ciczi
Köpte också en bamsebukett tulpaner idag. Det blev jag glad av. biggrin.gif Mina blev lila.

//Ciczi
Betty
CITAT (Irene_L @ 15-01-2009, 17:51) *
Visst passar det bra att köpa en bukett tulpaner idag när det är tulpanens dag. Det gjorde jag...åhhh vad jag älskar tulpaner! Men vad svårt det är att välja färg. Ska jag ta röda...eller rosa..eller....ja ni kanske känner igen det! Till slut valde jag rosa:


Javisst känns det igen! Jag köpte därför en blandad bukett. biggrin.gif
[attachment=29544:tulpaner.jpg]
Eva i Höga
Oj, hade helt glömt bort att det var idag och nu är det för sent, orkar inte ge mig ut för att köpa, finns nog inga kvar nu heller. Hade behövt en bukett, det har varit kaos på jobbet idag.
Wilmer

tulipaner.jpg


tulpanbukett.jpg

Jag har missat detta, så jag kollar bilderna från kolonilotten och drömmer om att de blommar lika fint, eller nästan lika fint i rabatten i år igen.
Eva i Höga
Vilka ljuvliga tulpaner du har Wilmer, så härligt med olika färger! Fick en massa lökar av Dito Verde i höstas, gula och röda, och nu hoppas jag på rik blomning i mina rabatter, har en hel del tidigare så det ska bli jättefint. Tulpaner är underbara!
Christina i Taxinge~
Men götapetter! crying.gif
Det hade jag ingen aaaaaning om!
Hur vet ni när det är "Tulpanens Dag"? wink.gif

Jag älskar tulpaner - det gnisslar så härligt om dem! biggrin.gif

Men huga! va dyra de är ännu........

Betty
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 16-01-2009, 18:03) *
Men götapetter! crying.gif
Det hade jag ingen aaaaaning om!
Hur vet ni när det är "Tulpanens Dag"? wink.gif

Jag älskar tulpaner - det gnisslar så härligt om dem! biggrin.gif

Men huga! va dyra de är ännu........


Kolla länken i mitt inlägg tummenupp.gif :
CITAT (Betty @ 15-01-2009, 14:57) *
Ni vet väl om att det är TULPANENS DAG idag! biggrin.gif


Ja visst gnisslar de vårfräscht om dem! och jag håller med om att de är dyra så här i början på säsongen, jag betalade hutlösa 44:50 för en blandad 10-pack! ohmy.gif sanslöst dyrt men vad gör man... är det premiär så är det! wub.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Betty @ 16-01-2009, 18:58) *
...jag betalade hutlösa 44:50 för en blandad 10-pack! ohmy.gif sanslöst dyrt men vad gör man... är det premiär så är det! wub.gif



Aha.........Blomsterfrämjandet! smile.gif



44,50 var ändå billigt jämfört med de 59,-/10-pack som jag skulle ha fått betala om jag köpt......

Men hujedamej så vackert det är med tulpaner!
Blandad bukett eller enfärgad bukett, ihop med björkkvistar eller videkissekvistar eller tallkvistar - alltid vackra!!!!!!! wub.gif


Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon