Full version: Internet-termer
Eva-Helene
Jag har upptäckt - för längesen egentligen - att jag kunde ha nytta av en liten "ordlista" på data- och internet-termer. En som förklarar vad som menas med vart o ett ord, alltså en sorts parlör biggrin.gif Här på odla finns alltid SVAREN - och dom brukar komma snabbt också!

Det ord jag senast stötte på som jag är osäker på betydelsen av är Zip-code. Är det samma som lösenord? Eller confused.gif
*Stintan*
Jag har uppfattat att zip-code kan vara flera saker beroende på vad det gäller. I USA t.ex. säger man ju zip.code om postnummer. Har också sett att det betyder clearingnummer.
Eva i Höga
Det skulle vara jättebra med en ordlista här som man kan fylla på. Jag är ingen stor användare av internet och när jag någon gång ska göra något och det står konstiga saker jag inte begriper blir jag bara trött och stänger ner. wacko.gif Så gör gärna en ordlista! tummenupp.gif
Eva-Helene
Nån som vet hur/om man göra en tråd där man kan fylla på med ord o förklaringar i en och samma ruta? Utan att det blir en massa nya inlägg under varandra - blir så svårt att överblicka ordlistan då...
Denna tråd passar ju för att ställa frågorna i. Liksom.
Eva i Höga
CITAT (Eva-Helene @ 16-01-2009, 12:49) *
Nån som vet hur/om man göra en tråd där man kan fylla på med ord o förklaringar i en och samma ruta?


Ja, sånt gör mig också trött, hur gör man? Orkade faktiskt fundera lite men vad jag förstår går det inte. Och då faller ju hela idén med ordlista. -cry-.gif
CillaM
ZIP-code är enbart en postal benämning i USA. Mer info finns info här. Clearing-nr är ju redan engelska därför finns ingen anledning att använda ZIP-code. ZIP-code är samma som vårt postnummer, för att kunna bedöma vart hän posten ska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon