Full version: Ingen katalog
Inger GMT
Hej
Vid ett besök idag på Plantagen i Uppsala tänkte jag även passa på att hämta/köpa katalogerna från Nelson och Weibulls.
Till min stora förvåning fick jag då höra att Weibulls i år inte har någon katalog. Nog är det väl dåligt det är ju kataloger man vill ha för att planera vår och sommar. Så här års har jag alltid frökataloger nära till hands och läser, drömmer om alla blommor och grönsaker.
Jag och jag tror många med mig tycker att det är ok att betala en del för katalogen. Nelsons kostade 10 kronor och Impecta tar ett frivilligt bidrag.
Jag har skrivit till Weibulls nu ikväll och talat om att jag saknar katalogen.
Hälsningar Inger GMT

http://hage.ingers-gmt.se
RibesRubusVitis
Trodde först att det var Plantagen som hade fel (inte ovanligt), men såg nyss på Weibulls hemsida att dom skyltar med ”Vår nya vårkatalog” – fast för år 2008!
Peztis
Vad dåååååligt! De som är så skoj att få sitta i fåtöljen vid brasan och drömma...
karlsdal
Så ytterst omiljövänligt att trycka upp 1000-tals kataloger varje år. Då tycker jag bättre om Runåbergs ifall man nu måste ha en katalog, de trycker upp en med "årets nyheter" bara, som man får komplettera tex förra årets med. Har man ingen katalog från dem så får man givetvis en full katalog, men de har nog inte så många sådana eller så trycker de efter behov. Deras är dessutom tryckt på miljövänligt papper utan en massa onödiga färger. Bara text.

(Hoppas ingen tog illa vid sig, det var inte meningen i så fall. trostar.gif )

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon