Full version: Fick ett tips
netaave
Man kokar upp
1 L Vatten
6 tsk socker
½ ts salt
Låter de svalna av och sen ställer de i kylen
Sen dricker man ca 1½ dl i timmen
Bettis
Har du testat om det fungerar
Kajsa i Arvika
Blir inte det nån typ av vätskeersättning eller är det meningen att det ska hejda?
Red Top
Det fungerar bra på vuxna, men ska inte ges till barn under tolv år.

Se här vad Vårdguiden skriver
skogstroll
ja jag vet inte om det är influensa eller matförgiftning men utvispad Coca Cola är i alla fall det bästa jag prövat! Tips från en sjuksköterska. Dan innan jag tog studenten åt jag en pizza med dåliga räkor på... jag kunde, med en laddning avslagen cola, faktiskt vara med på avslutningen fast jag hellre varit på toaletten... efteråt var jag väl inget vidare sällskap men sen piggnade jag på mig!
Aqvakul
avslagen Coca-Cola - äckligt men effektivt!
Kajsa i Arvika
Magsjuka orsakad av matförgiftning brukar ju oftast ge med sej bara magen tömts..
netaave
CITAT (Kajsa i Arvika @ 17-01-2009, 14:24) *
Blir inte det nån typ av vätskeersättning eller är det meningen att det ska hejda?


Sägs att kroppen suger åt sig sockret o salterna o på så vis piggar man på sig snabbare + att man ju måste kompensera vätska man förlorar.
Uppvispad cola eller sockerdricka är också bra, samt en tsk potatismjöl i ett glas vatten ska lugna ner magen.
Floppy
Hela vitpepparkorn 10-15 stycken sväljes hela så fort man får veta att det går magsjuka i närheten av en...vet inte om det är skrock eller inte men jag tar det alltid...och *peppar, peppar* det har fungerat hittills... happy.gif yes.gif laugh.gif
Ingrid Zon3
Men det är ju vanlig vätskeersättning. Jättebra för att återställa vätske- och saltbalans och gör att man återhämtar sig snabbare. Och så lite energi i sockret. Det funkar ännu bättre med motsvarande mängd honung.

Att försöka stoppa magsjuka är en riktigt dålig idé. Testade potatismjölstricket (ovan) en gång och fick feber och ont i hela kroppen. Nä, låt kroppen ta hand om problemet på sitt sätt.
Kathy
CITAT (Ingrid Zon3 @ 19-01-2009, 06:37) *
....//.....Att försöka stoppa magsjuka är en riktigt dålig idé. Testade potatismjölstricket (ovan) en gång och fick feber och ont i hela kroppen. Nä, låt kroppen ta hand om problemet på sitt sätt.


Inte så konstig reaktion med feber egentligen.
Potatismjölet gjorde att bakterierna stannade kvar i kroppen istället för att snabbt komma ut.
Håller med, låt kroppen ta hand om problemet, stötta upp med vätskeersättning, energipåfyllning och vila.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon