Full version: Julros
Lars-Olof Arvids
Nu har jag äntligen fått igång min dator hemma och kan visa bilder igen! Först ut blir en julros som blommade i min rabatt över jul och nyår.

[attachment=29919:Julros.jpg]

Olle

Biggan_
Så ljuvligt söt! wub.gif
Jag har inte ens varit ute och tittat ännu hur mina ser ut! ohmy.gif
kasam
Härligt! tummenupp.gif
Julrosor är en favorit,
blir ju så glad att se något som blommar i trädgården så här års.
renate
Underbart,så vacker julrosorna är.Mina ser allmänt sladdrigt och tjaskigt ut i bladverket nu men vid närmare betraktelse har en del knoppar.
Heda
Så här såg en av mina ut för ett tag sedan. Den blommar fortfarande! De andra har mycket knoppar och kommer nog igång inom ett par veckor! De är så underbara och ger så mycket glädje nu när allt annat sover!

[attachment=30011:Mellan_Julros.jpg]

//Heda
tepa
Hej

Mina julrosor, planterade i fjolsomras, tidigt, har inte visat tecken på att vilja blomma nu i vinter. Men de kanske börjar blomma andra vintern ? De har varit gröna och fina, är nog det ännu, hela sommarn. Jag planterade dem lite bakom ett stort träd, så de får vandrande skugga, vilket de ju vill ha.

Hälsn Tepa
Eva i Höga
Jag blir så avundsjuk på era julrosor! Mina "tog slut" i somras. -cry-.gif Men jag har en orientalis och en klockjulros så jag är inte helt utan men de blommar senare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon