Full version: Upprop
kasam
Fick detta på min mail:

Upprop

Så här är det, att inom det närmaste året ska fyra tunga positioner inom EU tillsättas:


· en permanent ordförande för Europeiska rådet,
· en representant för utrikes- och säkerhetspolitik,
· en talman för parlamentet,
· en ordförande för kommissionen

I dagsläget är ingen kvinna aktuell för någon av dessa poster.

Om uppropet får minst en miljon underskrifter så måste EU-kommissionen ta upp frågan, enligt principen för deltagandedemokrati i Lissabonföredraget.
Tycker du att det är hög tid att få in fler kvinnor på de högsta positionerna i EU, skriv under genom att gå in på länken nedan!

Det går blixtsnabbt att gå in och registrera sitt namn och du ser direkt hur många som gjort detsamma.

http://www.femalesinfront.eu/default.asp?view=front

Skicka, om du vill bidra till förändringen, vidare till alla dina vänner och bekanta...




Aqvakul
Jag var nummer 138 529 som skrev under!
andersen
CITAT (kasam @ 24-01-2009, 10:46) *
Fick detta på min mail:

Upprop

Så här är det, att inom det närmaste året ska fyra tunga positioner inom EU tillsättas:


· en permanent ordförande för Europeiska rådet,
· en representant för utrikes- och säkerhetspolitik,
· en talman för parlamentet,
· en ordförande för kommissionen

I dagsläget är ingen kvinna aktuell för någon av dessa poster.

Om uppropet får minst en miljon underskrifter så måste EU-kommissionen ta upp frågan, enligt principen för deltagandedemokrati i Lissabonföredraget.
Tycker du att det är hög tid att få in fler kvinnor på de högsta positionerna i EU, skriv under genom att gå in på länken nedan!

Det går blixtsnabbt att gå in och registrera sitt namn och du ser direkt hur många som gjort detsamma.

http://www.femalesinfront.eu/default.asp?view=front

Skicka, om du vill bidra till förändringen, vidare till alla dina vänner och bekanta...


Fast man skall ha klart för sig, att ur jämställdhets synpunkt så har Sverige 11kvinnor och bara 7 män i Eu parlamentet,kanske lite o/t eller inte.
kasam
CITAT (andersen @ 24-01-2009, 13:06) *
Fast man skall ha klart för sig, att ur jämställdhets synpunkt så har Sverige 11kvinnor och bara 7 män i Eu parlamentet,kanske lite o/t eller inte.


Nu blev jag lite undrande... confused.gif
Enligt denna sida:
Parlamentsledamöter
så är det av 19 ledamöter 10 som är män o 9 som är kvinnor...

Hursomhelst, uppropet gäller tunga poster...


andersen
CITAT (kasam @ 24-01-2009, 13:51) *
Nu blev jag lite undrande... confused.gif
Enligt denna sida:
Parlamentsledamöter
så är det av 19 ledamöter 10 som är män o 9 som är kvinnor...

Hursomhelst, uppropet gäller tunga poster...


Ja jag blandade nog ihop det lite pga att jag hadde Jens blogg i huvudet...Jens blogg
Piccante
jag är nr 138,813 smile.gif
kasam
Wow - var inne o kollade, nu uppe i nr 139 336 underskrifter!

Vet ju att vi är tre forumister som skrivit på, men det är säkert fler. bravo.gif

Ja, så alla andra: Kom igen!!!! smile.gif


MariaS
Nr 139530 här!
*Stintan*
Jag är redan inräknad sleep.gif
kasam
Jag puffar upp igen. Ja, kanske har någon missat att skriva under och det vore ju ett elände.
Vad vi är uppe i nu? 145 150 signaturer!!! bravo.gif
Vem blir den 145 151:a? confused.gif
Vem vet? Inte jag! Men kanske du...

smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon