malin72
på ena blomster affären här hemma har dom 50% på allt (firar 3 år) och där fanns 2 exemplar av uppstamad Bouganvillan...den var över 1.10 hög hade en stamm på ca 5 cm i omfång och formklippt men med en massa nytt på g...den kostade 695 kr och nu är det då halva priset på det!!!!
vad tycker ni? ska man slå till??? Kan väl växa fint på altanen upp mot tex överliggaren....är dom svåra?? Och jag måste nog skynda mig om dom ska finnas kvar, men är det bra pris mm vad säger ni??
blomkronan
Hej Malin
Jag sökte på "Bouganvillan" på googel och fick upp flera olika växter, jag vet inte vilken växt du menar confused.gif Men uppstammade växter är alltid fint i en kruka på altanen. Halva priset gör ju att man kan ta sig råd smile.gif

Jag tycker Slå till...
Alexander-VG-zon3
prova ! jag tycker dom är lättskötta. trivs som en Medelhavsväxt gärna vara ute vid plusgrade roch så in vid frost sedan övervintra den inne mörkt och svalt ca +1c +10c. mycket vatten och näring under tillväxten och plantera om den i feb-mars vid behov. trivs in sol och värme under tillväxten.
malin72
stavningen klantade till det kanske blomrkronan detta är den jag menar
blomman
flaxss jo det var så ungefär jag trodde men jag kankske ska testa då
blomkronan
KÖÖÖÖÖP...
Den var ju ursnygg smile.gif Var ligger den butiken??? Jag bor ju inte långt i från dig smile.gif
malin72
jag sprang ner och köpte den giggle.gif så här ser den ut nu...men vi får se till sommaren nu ska den få slingra iväg tänkte jag tummenupp.gif
Blomkronan jag har pmat dig ang hur du ska hitta 000.gif

bougainvillea1.jpg

Alexander-VG-zon3
vilken toppen köp! så himla vacker växt.

sätt den varmt och soligt nu så ska den nog komma till rätta i sitt nya hem. sedan ta ut den om du kan så kommer den explodera i blomprakt. till vintern tappar den bladen också kommer inte ihåg om jag skrev det.

du får posta en uppdatering på den sen till sommaren.
Maggan H
Skitsnygg Malin! tummenupp.gif Den blir nog ett objekt för den svenska avundsjukan till sommaren när alla blommorna kommer! Fick du nån ålder på den? Lär väl ta några år innan man får den så stor. Och inte kan det vara så lätt heller att forma den så fint. Bra köp! yaay.gif
malin72
CITAT (flaxss @ 27-01-2009, 15:03) *
du får posta en uppdatering på den sen till sommaren.


klart att jag ska göra det tummenupp.gif

CITAT (Maggan H @ 27-01-2009, 15:44) *
Skitsnygg Malin! tummenupp.gif Den blir nog ett objekt för den svenska avundsjukan till sommaren när alla blommorna kommer! Fick du nån ålder på den? Lär väl ta några år innan man får den så stor. Och inte kan det vara så lätt heller att forma den så fint. Bra köp! yaay.gif


giggle.gif vet du, jag satt och kollade in den nu och den skickar ut en massa nya skott, undrar om den är lätt att rota g.gif hur tar man sticklingar på denna tro..hm iallafall så ska jag höra med dom om dom kan ta reda på hur gammal den är så kan ni ju ta här ifrån och göra egna sedan naughty.gif w00t.gif
blomkronan
yahoo.gif Malin72 är värdelns bästa tjej bravo.gif
I fredags var jag hem till Malin och hämtade en Bouganvilla... Malin hade tagit sig tid och varit ner till affären igen... och köpt en till mig biggrin.gif Jag hade tänkt visa min på bild, men kamran dumar sig angry.gif

TACK Malin för du fixa en till mig yahoo.gif


Ska bråka lite med kamran, så får vi se om jag kan få in en bild...
malin72
CITAT (blomkronan @ 01-02-2009, 09:42) *
TACK Malin för du fixa en till mig yahoo.gif[/color]

Ska bråka lite med kamran, så får vi se om jag kan få in en bild...


giggle.gif blush.gif var så lite så...men bråka med kameran nu så vi får se bild tummenupp.gif
blomkronan
Det blev ingen bra bild... eftersom jag har bara 8 grader nu i förådet ville jag inte ta av papret helt, jag låter papret sitta på så den inte tar för mycke styk av temperatur skillnaden.
[attachment=30277:DSC01920.JPG]
Vilken skit kamra jag har mad.gif bilderna blir bubbla och färgerna suddas ut och "blandas ihop"... men den här blev OK!!!

Men Malin72 den har taggar... märkte jag!
malin72
CITAT (blomkronan @ 01-02-2009, 22:44) *
Det blev ingen bra bild... eftersom jag har bara 8 grader nu i förådet ville jag inte ta av papret helt, jag låter papret sitta på så den inte tar för mycke styk av temperatur skillnaden.
[attachment=30277:DSC01920.JPG]
Vilken skit kamra jag har mad.gif bilderna blir bubbla och färgerna suddas ut och "blandas ihop"... men den här blev OK!!!

Men Malin72 den har taggar... märkte jag!


a0a.gif jo du taggar har den...det har jag också märkt och allt som kommer nära whist.gif men det är nog bra att du har den ute och vintervila har den nu...till skillnad från min som nu skjuter en massa nytt pga extra ljus slap.gif snart växer den väl upp i taket giggle.gif
Pius
Den var verkligen vacker.

Jag funderar över om den kan stå i växthus året runt? Ifall jag nu skulle få plats över att trycka in ännu en växt. giggle.gif

Pius
pebblelake
Fotade den här i hongkong i höstas [attachment=30411:Large.jpg] uppstammmmmad giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon