Solstorm
Jag vet ju att det är dubbla portot för brev till utlandet men kan man använda vanliga brevfrimärke på där det bara står Sverige brev på eller ska det vara andra frimärken där det står på hur mycket de kostar?
Rosmarin
Jag får ofta brev med två vanliga frimärken på så det verkar ju gå bra. Sedan vet jag inte om det finns särskilda regler och de bara låter de dubbelfrankerade passera i alla fall . ?
MariaS
Så vitt jag vet, finns det inga speciella "utlandsfrimärken". Det är bara att klistra och skicka.
Solstorm
Tack för svaret . Här ligger ett kuvert som vill hem till Rosmarin nu, lite rhododendronfrön slank det med i det också.
Rosmarin
Åååh, man tackar!!! Vad gulligt av dig att skicka med Rhododendron också.
Whiskuchi
Vi skickar en del utomlands från jobbet och vi använder dubbelt vanligt brevporto.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag använder olika märken när jag skickar mina brev. Oft köper jag frimärken till Europa men 2 vanliga Sverigemärken går likabra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon