HelenJ
SLU (Sveriges lantbruksuniversitet) och Movium delar (nästan) varje år ut ett pris till Ulla Molins minne. Igår fick Gunnel Carlson det.

Motivering: Gunnel Carlson sprider i sann folkbildaranda passionen för trädgård. Hon lyfter fram människans inneboende lust att odla sin trädgård, och har genom sina tv-program och böcker breddat intresset för trädgårdskonst och inspirerat den enskilda individen till nya utmaningar.

Läs mer här: SLU/Movium

Är det inte snart dags vi får se lite av Gunnel på TV igen?

Alba
Hon är väl värd det priset. Kanske SVT nu får upp ögonen och förstår vilken bra och entusiastisk trädgårsvän hon är.
Tyvärr verkar det som om SVT har glömt henne.
Pote2illa
Visst[size="3"][/size] vore det trevligt! Kan du berätta lite om Ulla Molin? confused.gif

VAR RÄDDA OM VARANDRA! rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Pote2illa @ 30-01-2009, 18:33) *
Visst[size="3"][/size] vore det trevligt! Kan du berätta lite om Ulla Molin? confused.gif

VAR RÄDDA OM VARANDRA! rolleyes.gif


Grattis Gunnel till ett välförtjänt pris!

http://www.blommor-bilder.se/ulla-molin.asp
HelenJ
CITAT (Pote2illa @ 30-01-2009, 18:33) *
Visst[size="3"][/size] vore det trevligt! Kan du berätta lite om Ulla Molin? confused.gif

VAR RÄDDA OM VARANDRA! rolleyes.gif

Om du går in på länken står det en del om Ulla Molin. Annars kan du googla, du får säkert massor med träffar.
Kort kan man väl säga att Ulla Molin var en av de som väckte trädgårdsintresset hos svenskarna.
Meriona
Ja Gunnel Carlsson var ju verkligen ett gott val. Vem tycker väl inte att hon är både kunnig och behaglig att lyssna/titta på? Mycket bättre än hon som gör om trädgårdar vad hon nu heter, Maria Ardryd? Eller jag kan minnas efternamnet fel. Men hon blir lite för trökig i längden tycker jag.
HelenJ
Efter att ha sett det ynkliga "trädgårdsprogrammet" som SVT visade ikväll längtar jag ännu mera efter Gunnel och Gröna rum.... sad.gif
renate
CITAT (HelenJ @ 30-01-2009, 18:23) *
SLU (Sveriges lantbruksuniversitet) och Movium delar (nästan) varje år ut ett pris till Ulla Molins minne. Igår fick Gunnel Carlson det.

Motivering: Gunnel Carlson sprider i sann folkbildaranda passionen för trädgård. Hon lyfter fram människans inneboende lust att odla sin trädgård, och har genom sina tv-program och böcker breddat intresset för trädgårdskonst och inspirerat den enskilda individen till nya utmaningar.

Läs mer här: SLU/Movium

Är det inte snart dags vi får se lite av Gunnel på TV igen?

Ursäktar mig men inlägget hade passat bättre i Småprat om trädgård,här kommer den kanske bort bland alla svammeltråder och evighetstråder.
Jag vet nu har jag trampat i klaveret.
Grattis till Gunnel som är väl värd priset.
Red Top
Ett stort grattis till Gunnel!

Jag tycker absolut att den här tråden passar in här!

Vi som ofta kikar in på "svammeltrådar och evighetstrådar", har alla ett stort intresse för odling om så bara på en liten fransk balkong.

Jag tycker, att alla vi som har synpunkter på vilka trädgårdsprogram som sänds, eller borde sändas i SVT, ska mejla till eva.hamilton@svt.se.

Eftersom vi odlingsintresserade är så många i Sverige borde vår egen TV-kanal ta hänsyn till våra önskemål.
HelenJ
CITAT (renate @ 31-01-2009, 19:33) *
Ursäktar mig men inlägget hade passat bättre i Småprat om trädgård,här kommer den kanske bort bland alla svammeltråder och evighetstråder.
Jag vet nu har jag trampat i klaveret.
Grattis till Gunnel som är väl värd priset.

Du har förmodligen alldeles rätt. g.gif Det är nog en annan läsekrets.
Jag startar en ny där istället - jag tänkte mig inte för....wink.gif
renate
CITAT (HelenJ @ 31-01-2009, 20:13) *
Du har förmodligen alldeles rätt. g.gif Det är nog en annan läsekrets.
Jag startar en ny där istället - jag tänkte mig inte för....wink.gif

Ja ja så farligt är det inte det läsas även här.
Apråpo önskemål om trädgårdsprogram har jag inget stort hopp om ett bra program om trädgård,det är dyrt att producera ett program som liknar Gunnels gröna.Det bir väl Söderläge igen eller något annat"make over"program som är så poppis nu.Inte en BBc har några nya trädgårdsprogram suck suck.Det som går i tv 2 är väl några år gammal kan jag tro.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon