Full version: Ingo vs Floyd
aanderss
Hur följde ni Ingemar Johanssons seger match mot floyd pattersson 28 juni 1959
Aqvakul
Vi var hos min mormor och morfar i deras sommarstuga i Karlshamn. Jag sov i samma rum som marfar, som lyssnade på Radio Luxemburg mitt i natten (tror det var efter tre). vaknade av att morfar skrek och hörde referatet av de sista nedslagningarna. Det var väldigt stort. USA var drömlandet, där många släktingar sökt lyckan... De två övriga matcherna hörde jag på radio i sin helhet. Den tredje var Ingemar väldigt nära att vinna...
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 01-02-2009, 14:01) *
Vi var hos min mormor och morfar i deras sommarstuga i Karlshamn. Jag sov i samma rum som marfar, som lyssnade på Radio Luxemburg mitt i natten (tror det var efter tre). vaknade av att morfar skrek och hörde referatet av de sista nedslagningarna. Det var väldigt stort. USA var drömlandet, där många släktingar sökt lyckan... De två övriga matcherna hörde jag på radio i sin helhet. Den tredje var Ingemar väldigt nära att vinna...


du var väll bara en 9-10 år då?
Monica M zon 4
Jag var inte ens påtänkt vid det tillfället så jag missade alltihop! -cry-.gif
Gunilla T
Mitt minne av händelsen är att min pappa och jag satt uppe vid vår radio på natten och lyssnade, detta var i Finland så Ingo matchen var lika stor där som i Sverige.
Noak
Minns att min pappa och alla farbröderna satt uppe hela natten och lyssnade, fastrarna visade endast ett mycket svalt intresse och barnhopen måste sova som vanligt...
maramara
Jag 13 år och min bror 9år och min syster 5 år tältade på gräsmattan den natten, med transistor såklart. Grannarnas barn tältade tre st i ett tält bredvid. Vad jag minns så befann vi oss alltid tillsammans i ett av tälten. Mackor och saft fanns det gott om minns jag. Av matchen kommer jag ihåg att vi alla var uppspelta och skrek av full halls, när så behövdes. Har sedan aldrig följt en enda boxningsmatch, så Ingo är och förblir min champ.
Monaxe
Var inte född då, men mamma pratar om att det är enda gången hon följt en boxningsmatch över huvud taget... Ingo kom ju härifrån GBG så jag tror att många var stolta över honom....
aanderss
CITAT (maramara @ 01-02-2009, 17:54) *
Jag 13 år och min bror 9år och min syster 5 år tältade på gräsmattan den natten, med transistor såklart. Grannarnas barn tältade tre st i ett tält bredvid. Vad jag minns så befann vi oss alltid tillsammans i ett av tälten. Mackor och saft fanns det gott om minns jag. Av matchen kommer jag ihåg att vi alla var uppspelta och skrek av full halls, när så behövdes. Har sedan aldrig följt en enda boxningsmatch, så Ingo är och förblir min champ.

låter jätte trevligt
Lilla Birka
Jag skulle lyssna på matchen men när jag såg ut genom fönstret fick jag se att våra kaniner smitit ur buren eller om det var burarna. Så jag var ute i potatislandet och jagade kaniner och när jag kom in var matchen avgjord. Resultatet fick jag i alla fall höra. Varken förr eller senare har jag intresserat mig för boxning, så det där med Ingo, det var stort!
Whiskuchi
Jag var inte ens påtänkt då, men även om matchen varit nu hade jag struntat i den. Sport på tv är bland det tråkigaste jag vet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon