Gossen Ruda
För ca 10 år sen köpte jag en dator, leasede den först via jobbet . En Dell och skrivare från Canon. Allt var biege, dator, tangentbord, mus, bildskärm, skrivare, mikrofon, sladdar, allt. Stilfullt faktiskt. Nu har jag inhandlat en ny dator från HP. Allt är svart, dator, skärm, tangentbord, tangenter, mus, sladdar, hela skiten. Det ser hur dystert ut som helst, dessutom är tangenterna svåra att se. Det finns hur många undersökningar som helst som visar att svart på ljus bakgrund ger bäst läsförmåga. SJ håller på att måla alla tåg svarta, utom X2000 som redan är tristessgråa. När kan man få bli glad igen när man ser sig omkring? Skulle jag fråga om datorn kan fås i vitt ropar dom säkert på män i svarta rockar. Jo, också dom är svarta numera. Men in black.
MariaS
Du är riktigt på hugget i kväll Ruda!
Wilmer
Ahaaa!!! Det är därför jag i mitt vardagsrum som är lite mörkt får ha näsan i tangentbordet för att se bokstäverna. Jäklar, det har du rätt i, trode jag blivit blind.
Aqvakul
Inget är nytt under solen...







*Stintan*
Hahaha men nog sjutton är det snyggare med svart dator än med dom gamla fula beigegrå chabraken.
Grattis till nya datorn Ruda! Inte en dag för tidigt!
Christina i Taxinge~
Javisst är det trist med dessa murriga datorer!!! angry.gif
Dessutom syns allt damm så väl.......... whist.gif

Men jag vill inte ha nån trist, beigegrå dator heller.....jag skulle önska man fick välja bland olika färger!
Det borde finnas 'skal' till bildskärm och dator och tgb precis som det finns till mobiler.
Jag skulle vilja ha en äppelgrön datorutrustning, typ.....


Gossen Ruda
Nej Aqvakul, Black is black skall det vara. Nåja, en del håller med mig så jag är inte helt ensam. Jag får väl stå ut, annars finns det väl kontaktpapper i olika färger.

Beträffande datorn så är den som alla andra utrustad med Vista men det medföljer en cd för nedgradering till XP pro, som jag vill ha, men jag blev lite fundersam över gången så jag får kolla i morgon med supporten.
Huggorm
Jag tycker svart är snyggt, mycket snyggare än de olika grå, silver och beige färger som annars är vanliga. Snyggast är blanksvart, pianolack som en del kallar det. Men som sagt blir det ju dammigt på tio minuter, minsta damkorn syns direkt sad.gif
KURT
Det finns gott om mera färgglada datorer, men de kostar ju betydligt mycket mera. Har du fått med både Vista och XP, så har du betalat ca 1500 kr bara för att få ett operativsystem. Glöm inte att ordna virusskydd, brandvägg etc (XP ställer andra krav än Vista), allra säkrast (när det gäller Windows) är ju att inte ansluta datorn till nätet och ev trä en kondom över den.
ingrids
Ruda, det finns helt enkelt en "färgcykel" för teknikprylar: när något är helt nytt som fenomen är det grått/beigt för att signalera "trygg teknik", sedan blir det svart som (om jag minns rätt) ska signalera proffsigt/"vasst" och sedan när alla är vana vid att den nya tekniken funkar kan de bli hur färglada som helst. Läsbarhet har ofta beklagligt lite med design att göra.
Whiskuchi
Det är inte svårare än att du behöver lära dig var tangenterna sitter, då behöver du aldrig kolla på tangentbordet.

själv har jag en ljus och fin iMac.
nelly.trott
CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2009, 20:59) *
För ca 10 år sen köpte jag en dator, leasede den först via jobbet . En Dell och skrivare från Canon. Allt var biege, dator, tangentbord, mus, bildskärm, skrivare, mikrofon, sladdar, allt. Stilfullt faktiskt. Nu har jag inhandlat en ny dator från HP. Allt är svart, dator, skärm, tangentbord, tangenter, mus, sladdar, hela skiten. Det ser hur dystert ut som helst, dessutom är tangenterna svåra att se. Det finns hur många undersökningar som helst som visar att svart på ljus bakgrund ger bäst läsförmåga. SJ håller på att måla alla tåg svarta, utom X2000 som redan är tristessgråa. När kan man få bli glad igen när man ser sig omkring? Skulle jag fråga om datorn kan fås i vitt ropar dom säkert på män i svarta rockar. Jo, också dom är svarta numera. Men in black.

Du kan få den i vilken färg som helst det är pengar som avgörsaken. Det är det nya modet :/
Gossen Ruda
CITAT (nelly.trott @ 05-02-2009, 12:06) *
Du kan få den i vilken färg som helst det är pengar som avgörsaken. Det är det nya modet :/


Inte SÅ nytt, en Rolls Royce kan levereras i vilken färg man vill under förutsättning att man väljer svart. Så har det varit länge men vet inte om så är fallet numera.
skogstroll
skaffa en Apple då de finns väl i ljust flirting.gif
Alba
För att inte tala om de som har svart blogg eller hemsida med nästan lika svart text.

Jag testade Photoshop Elements 6. Hela programmet är mörkt och trist....vill inte ha det.
Vissa delar gick ändra färg på men inte allt. Så jag behöller mitt PSE 5.
Sen testade jag Paint SHop Pro 9......liksa svart där....så det blev inget PSP heller.



nelly.trott
CITAT (Gossen Ruda @ 05-02-2009, 12:53) *
Inte SÅ nytt, en Rolls Royce kan levereras i vilken färg man vill under förutsättning att man väljer svart. Så har det varit länge men vet inte om så är fallet numera.

jag har min i silver svart och en massa strass på (en laptop från hp) så visst ÄR det så nu mera och mer än förr är det !!

Hp har också vita, eller i koppar eller "spegel"-färg om man så vill men men ! om det e priset som styr får man nöja sig med det som finns :S
Tobb
Eller om man vill vara riktigt snitsig så kan man lämna in datorn till en motivlackare smile.gif Det är jag riktigt sugen på att göra.... om jag skulle ha en bärbar tongue.gif
Snigelhatare
Jag håller med.

60- och 70-talet var färgglatt, 80-talet mycket starka neonfärger, sedan blev det svart för att på 90-talet gå över i grått grått grått och sedan gick det över i svart igen.

Nu är vi utsvultna på färger och det är dags för flower power igen.

[attachment=30389:flower_power_1.jpg][attachment=30390:flower_power_2.jpg]

[attachment=30391:flower_power_3.jpg] [attachment=30392:flower_power_4.jpg]

[attachment=30393:flower_power_5.jpg]
renate
CITAT (Alba @ 05-02-2009, 13:39) *
För att inte tala om de som har svart blogg eller hemsida med nästan lika svart text.

Jag testade Photoshop Elements 6. Hela programmet är mörkt och trist....vill inte ha det.
Vissa delar gick ändra färg på men inte allt. Så jag behöller mitt PSE 5.
Sen testade jag Paint SHop Pro 9......liksa svart där....så det blev inget PSP heller.

Jag har Photoshop Elements 6 (innan 3)och det tog tid innan jag vande mig nu går det bra.Min dator är i svart med silver front,skärmen silver,tangenbord svart och skrivaren svart,den gamla skrivaren är ljusgrå (ha den till scanning och kopiering).Jag är glad att jag inte har kvar den gamla beige dator och beige tangentbord.Jag tycker svart/silver är snyggare.Tur att vi har olika smak.
Vippan
Personligen så föredrar jag svart, men det är förmodligen för jag är trött på silver och beige hårdvara,många som tar efter Apple med vit design.
Har en HP i en sån där blank fin svart design.Svart är alltid Svart..

Aqvakul
CITAT (Vippan @ 05-02-2009, 18:29) *
Personligen så föredrar jag svart ---- Svart är alltid Svart..

yes.gif
Vippan
CITAT (Aqvakul @ 05-02-2009, 18:57) *
yes.gif



tummenupp.gif
Motti
Vi lever ju i landet lagom !och då är det lagom med svart för man kan ju inte ha något som sticker ut från det vanliga då kan man ju få kritik för man just sticker ut !en liten tanke bara confused.gif Svart är så att säga ett "säkert kort " den färgen försvinner i mängden!

Motti naughty.gif
Vippan
CITAT (Motti @ 05-02-2009, 19:06) *
Vi lever ju i landet lagom !och då är det lagom med svart för man kan ju inte ha något som sticker ut från det vanliga då kan man ju få kritik för man just sticker ut !en liten tanke bara confused.gif Svart är så att säga ett "säkert kort " den färgen försvinner i mängden!

Motti naughty.gif



Ja den lilla svarta, den är räddningen många ggr för oss kvinnor..
Motti
Ja så är det Vippan !om man tex tänkt hitta något raffigt snyggt med färg och man inser att det kläddesplagget inte finns i storlek eller att man ser hemsk ut !ja då kommer man garanterat hem med något svart eller mörkblått istället ! giggle.gif Mycket svart i min garderob kan jag säga !
Gossen Ruda
Om den lilla svarta är tillräckligt liten så kan den få passera. w00t.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon