Full version: Problem
MariaS
Har försökt öppna flera forum en stund nu och även att ladda upp bilder, men det verkar vara som förgjort.
Försöker man öppna t.ex. forumet förökning får man : IPS Driver Error och vill man ladda upp en bild, får man bara: Du valde ingen fil att ladda upp

Är det någon mer som har samma problem?

ylvahi
Har också försökt ladda upp bilder, men får upp samma sak
mojan
Jaaa! Har aldrig sett detta tidigare men nu skulle jag öppna rubriken "Prydnadsväxter och fick IPS Driver Error Jag mejlar genast Odla. Gör du också det?
kasam
"Uppladdningen misslyckades, var vänlig och kontakta en administratör för hjälp" får jag som besked när jag försöker ladda upp bilder i album... SUCK!
MariaS
CITAT (mojan @ 17-02-2009, 16:23) *
Jaaa! Har aldrig sett detta tidigare men nu skulle jag öppna rubriken "Prydnadsväxter och fick IPS Driver Error Jag mejlar genast Odla. Gör du också det?

Har mejlat Görat, vilket inte var den enklaste saken heller. IPS problemet är även när man ska söka på medlemmar!

Uppladdningen av bilder gäller HELA forumet!

annars är det tydligen problem med: Prydnadsväxter, Träd-forumet, Förkultiverings-forumet och krukväxt-forumet!
mojan
CITAT (mojan @ 17-02-2009, 16:23) *
Jaaa! Har aldrig sett detta tidigare men nu skulle jag öppna rubriken "Prydnadsväxter och fick IPS Driver Error Jag mejlar genast Odla. Gör du också det?


Nu är det för tokigt! Det går inte att mejla till Odla heller. rotfl.gif -cry-.gif
MariaS
CITAT (mojan @ 17-02-2009, 16:27) *
Nu är det för tokigt! Det går inte att mejla till Odla heller. rotfl.gif -cry-.gif

Jag fick gå in på "Sök". Där sökte jag efter "Göran" och hittde till slut ngt inlägg han startat. Sen kunde jag gå in i hans profil och därefter skicka PM.

Besvärligt?! Nejdå, inte alls... whistling.gif
mojan
Nu skickade jag ett alldeles vanligt mejl (inte den automatiska "kontakta oss"). Verkade fungera! Jag gick in på "Om Odla", högst upp till vänster, där står alla e-postadresser.
RibesRubusVitis
Eländet började redan vid midnatt, ungefär. Sedan dess kommer jag inte in på
Prydnadsväxter
Träd, buskar och häckar
Förkultivering och förökning
Krukväxter
MariaS
Verkar vara andra problem också. Det är ovanligt få inloggade över huvud taget! Och ovanligt få inlägg också så här dags!
MariaS
Nu har jag testat alla tänkbara varianter. DET GÅR INTE ATT LADDA UPP BILDER! Inte ens till album!
ylvahi
DÅ var det inte mej det var fel på då PHU! yahoo.gif
*Stintan*
Det här forumet börjar bli helknäppt och att inte forumansvariga tar detta på allvar och visar sig mer på forumet är bedrövligt.
MariaS
Nu har jag laddat ner Firefox och har ändå samma problem!
kasam
Nu har jag försökt lägga in bilder i album - går ej! Jag har också försökt lägga in foto som bilagd fil, får - precis som ni - beskedet att jag inte har ngn fil att ladda upp... Använder Safari. Ja, och du Maria har ju testat Firefox o det fungerar inte heller... ja, så nu behöver väl ändå odla-folk ta tag i det, eller???

(Såg i AoT-forumet att en hel del klagade på att Odla-forumet gick väääääääääldigt trögt, så det verkar ju vara en hel del som inte riktigt fungerar som det ska.)
mojan
Det finns säkert flera av er som känner Odlas ansvariga. Kan ni inte ta en personlig kontakt innan hela Odla kapsejsar?!
Monaxe
Detta är för sorgligt men tänk på när Allt om Trädgård gick överstyr, hur många forumister försvann inte därifrån då? Jag var en av dem...
Snart käns det som att det är läge att flytta på dej igen...
Mailade Göran häromdagen, fick svar att de arbetade allt vad de kunde med problemen, då gällde det segheten allmänt....jag ger snart upp....
*Stintan*
Jag har nyss pratat med Göran i telefon och bett honom kolla vad som skrivs i form av klagomål och att jag tycker att dom borde skriva i Support vad sjutton dom håller på med eftersom det finns så mycket missnöje och att många tröttnar på strulet. Nämnde också problemet med att ladda upp bilder. Han lovade att skriva något och sa att dom håller på och se över så jag hoppas det blir en lösning snart. Ska bli intressant att se vad han säger.

Jag sa också att många inte fått svar på sina mejl från dom och att detta inte känns bra.
Alba
Bra Stintan att du tog kontakt per tel. en rose.gif till dig.

Jag hade precis tagit fram adressen och skulle mejla till admin. ......nu väntar jag med det.
MariaS
CITAT (*Stintan* @ 17-02-2009, 18:22) *
Jag har nyss pratat med Göran i telefon och bett honom kolla vad som skrivs i form av klagomål och att jag tycker att dom borde skriva i Support vad sjutton dom håller på med eftersom det finns så mycket missnöje och att många tröttnar på strulet. Nämnde också problemet med att ladda upp bilder. Han lovade att skriva något och sa att dom håller på och se över så jag hoppas det blir en lösning snart. Ska bli intressant att se vad han säger.

Jag sa också att många inte fått svar på sina mejl från dom och att detta inte känns bra.

Kalas! blomma.gif till dig!
Myosotis
Jag har problem att komma in alls just nu.




CITAT (*Stintan* @ 17-02-2009, 18:22) *
Jag har nyss pratat med Göran i telefon och bett honom kolla vad som skrivs i form av klagomål och att jag tycker att dom borde skriva i Support vad sjutton dom håller på med eftersom det finns så mycket missnöje och att många tröttnar på strulet. Nämnde också problemet med att ladda upp bilder. Han lovade att skriva något och sa att dom håller på och se över så jag hoppas det blir en lösning snart. Ska bli intressant att se vad han säger.

Jag sa också att många inte fått svar på sina mejl från dom och att detta inte känns bra.

bravo.gif
mojan
Jättebra!
kasam
Stintan - bravo!!!! bravo.gif


MariaS
Något som retar mig nu, är att några kommer tydligen in på forum där jag får IPS-meddelandet. Så nu är forumet markerat som oläst
OCH JAG KAN INTE KOMMA IN OCH LÄSA! ranting.gif
*Stintan*
Jag får också IPS-meddelande på flera i trädgårdsavdelningen.
Rosmarin
Jag kom in på "förkultivering och förökning" innan idag men nu är det, samt rätt många andra forum IPS-markerade.
Irene_L
Men sååå trist det är nu här på Odla. Nu är det ju en massa avdelningar som inte går att komma in på ranting.gif
lissa
Det som förvånar mig mest är att ingen ansvarig självmant går in och skriver en liten not och förklarar vad som är på gång. Dom borde ju veta vad som menas med IPS error, vilket inte jag vet, och dessutom varör bara vissa avdelningar blir drabbade...Jag tycker att det är konstigt faktiskt...det tar högst 5 minuter att göra det, och vi skulle alla bli glada och nöjda med det, men att helt ignorera oss tycker jag är dålig stil helt enkelt....väntar dom tills deras brevlådor svämmar över, eller vad vill dom ???
*Stintan*
Vem vet det kanske strular med den andra delägaren på något vis. Hur som så är det väldigt irriterande att inte någon kan förklara varför det är så mycket strul. Jag hoppas dock att Göran kommer att skriva i Supportavdelningen vilket jag bad honom om och som det lät att han skulle göra.
Irene_L
Nu har det ändrats för mig så nu kan jag gå in i dom avdelningarna som inte gick för förut!
Gillan
CITAT (*Stintan* @ 17-02-2009, 18:22) *
Jag har nyss pratat med Göran i telefon och bett honom kolla vad som skrivs i form av klagomål och att jag tycker att dom borde skriva i Support vad sjutton dom håller på med eftersom det finns så mycket missnöje och att många tröttnar på strulet. Nämnde också problemet med att ladda upp bilder. Han lovade att skriva något och sa att dom håller på och se över så jag hoppas det blir en lösning snart. Ska bli intressant att se vad han säger.

Jag sa också att många inte fått svar på sina mejl från dom och att detta inte känns bra.


smiley_small_hug.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif till dig Stintan tummenupp.gif
Pia L
Igår kom jag precis in för att avlägga väderrapport, sen blev jag utkastad och kom inte in något mer igår, idag har det fungerat utan problem.
Snöflinga
Ros till dig Stintan rose.gif I de flesta forum jag är medlem i så är admin alltid inne och kommenterar och svarar på frågor mm Men här verkar det som det skall vara självgående, huvudsaken att reklamintäkterna trillar in mad.gif
Pia L
Vem ÄR egentligen administratör numera?? confused.gif Förut visste man ju att det var Göran och Ingemar, och då var dom aktiva och svarade snabbt.
Tack Stintan för att du tog tag i det, nu får vi bara hoppas att dom tar till sig av kritiken.
lissa
Just nu har jaag lyckats komma in på krukväxter,tackar tackar, för rätt ska vara rätt, men bilderna går inte att ladda upp..
kasam
Nu lyckades jag ladda upp bilder i album igen!!! tummenupp.gif

Tack för det! thanks.gif
MariaS
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif Nu fungerar det igen! Å de vete katten om det inte går en aning snabbare också...

Hysch det var inte jag som sa det
Uggi
[attachment=30925:images.jpg]
Roligt när tekniken fungerar igen, nu håller vi tummarna. tummenupp.gif
Gillan
Idag gjorde jag återigen alldeles som vanligt ( när det gäller att ladda upp bilder )..........och det fungerade! Vad ska man tro???? Jag begriper ingenting och tror heller inte på något förrän jag ser att det fungerar mer än en gång..........och att Ingemar och/eller Göran går ut och kommenterar vad som sker. Man tröttnar ju på att försöka om allt bara ska fungera nån enda gång ibland rtfm.gif

Förutom bilderna så har jag personligen inte haft några andra problem på länge nu, men det är det ju knappt man vågar andas om med tanke på alla som ff har det crying.gif


Jag kopierade samma inlägg som i en annan tråd och red det lite bara flirting.gif
MariaS
Nu har vi fått ett litet besked från Admin under support!

Det tackar vi å det varmaste för blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon