Full version: Hjälp en nykomling!
Polly66
Hej!
Jag är ny på Odla o försöker sätta mig in i hur sidan fungerar...
För det första: Hur loggar man in då det inte finns någon "logga in" knapp?!
Jag går långa omvägar varje gång. In på Forum, klickar på en medlem,
får felmeddelande om att jag måste logga in först o där först kommer det
en "logga in" knapp. Finns det ett enklare sätt? g.gif

För det andra: Varför kan jag inte ladda ner bilder till mitt album?
Har försökt m att ändra storleken på pixlarna, men det funkar ändå inte blink.gif

För det tredje: Har en massa andra frågor, men vi börjar med dessa så länge yes.gif
Eva-Helene
Välkommen till oss!

När du gått in på Forum ska det finnas en rosa ruta med "Välkommen gäst" där du kan logga in...

Det där med att ladda ner bilder..gå in på Support (långt ner) och gör en sökning. Om du inte hittar nåt tips som funkar så ställ frågan där.

Sökfunktionerna funkar superbra på detta forum! Bättre än på några andra ställen...
RibesRubusVitis
Hej och välkommen,
själv tycker jag att felmeddelandet är det enklaste sättet att logga in. Så gör jag alltid när jag bara ska göra ett inlägg och inte titta på bilder. Normalt behöver man ju inte alls vara inloggad för att njuta av forumet...
Polly66
CITAT (RibesRubusVitis @ 26-02-2009, 18:59) *
Hej och välkommen,
själv tycker jag att felmeddelandet är det enklaste sättet att logga in. Så gör jag alltid när jag bara ska göra ett inlägg och inte titta på bilder. Normalt behöver man ju inte alls vara inloggad för att njuta av forumet...



Jo, det är klart! Men om man vill se om man fått något meddelande, eller om man vill jobba på sitt album eller något annat,
då behöver man ju logga in. Å har man som jag en seg dator, då känns det jobbigt m alla omvägar blink.gif

CITAT (Eva-Helene @ 26-02-2009, 18:54) *
Välkommen till oss!

När du gått in på Forum ska det finnas en rosa ruta med "Välkommen gäst" där du kan logga in...

Det där med att ladda ner bilder..gå in på Support (långt ner) och gör en sökning. Om du inte hittar nåt tips som funkar så ställ frågan där.

Sökfunktionerna funkar superbra på detta forum! Bättre än på några andra ställen...



Tack! Ska pröva m det nästa gång jag försöker ladda upp bilder.
Med en seg dator, så tryter tålamodet ganska snabbt då det jävlas!
Alba
CITAT (Eva-Helene @ 26-02-2009, 18:54) *
Välkommen till oss!

När du gått in på Forum ska det finnas en rosa ruta med "Välkommen gäst" där du kan logga in...
Det där med att ladda ner bilder..gå in på Support (långt ner) och gör en sökning. Om du inte hittar nåt tips som funkar så ställ frågan där.

Sökfunktionerna funkar superbra på detta forum! Bättre än på några andra ställen...



Välkommen till Odla.
I den rutan som Eva-Helene beskriver kan du också välja om du alltid vill stå inloggad. Jag tycker det är praktiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon