Full version: Bokmässa
Sylvia
En annan var på Bokmässan idag. Det finns många nya tjusiga trädgårdsböcker, men konstigt nog, det som kom med hem, var KOKböcker! ohmy.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Sylvia @ 25-09-2003, 22:36)
En annan var på Bokmässan idag. Det finns många nya tjusiga trädgårdsböcker, men konstigt nog, det som kom med hem, var KOKböcker! ohmy.gif laugh.gif

Hur ofta lagar du mat efter recept i dessa kokböcker?
Såg en undersökning där det sades att färre än 10%
av bokköparna någonsin använde sig av rcepten.
Sylvia
Ja, säg det! biggrin.gif Kan nog stämma att jag inte lagar så ofta, men dom är läckra som läsning också! Och vackra bilder. Köpte Kärlek, oliver och timjan och En Värld av Vin.
*Felix matte*
CITAT (Sylvia @ 25-09-2003, 22:58)
Ja, säg det! biggrin.gif Kan nog stämma att jag inte lagar så ofta, men dom är läckra som läsning också!

Kan jag hålla med om biggrin.gif
Hannele
Sylvia, använder du kokböcker lika mycket som trädgårdsböcker?
Jag gör inte det.
Jag följer inte recepten i trädgårdsböcker! tongue.gif
Ina
Dom enda recept jag följer är dom som läkaren skriver ut! biggrin.gif

Alla andra recept behandlar jag fullständigt respektlöst... ja, nästan i alla fall! Jag ändrar i sånt jag hittar i kokböcker, jag ändrar i stickbeskrivningar, broderimönster och symönster - helst gör jag helt egna av alla fyra nämnda sorter.

Trädgårdsråd är nog det som jag följer näst bäst, efter läkarrecepten! I trädgården handlar ju det om att ens skötebarn skall få en så bra tillvaro som möjligt och då är det nog bra att åtminstone ibland lyssna till "de vise"! smile.gif
adrian
Jag tycker om att baka ÄPPELPAJ, men konstigt nog så kollar jag ALLTID i "den rutiga kokboken"...
Man tycker väl att jag borde lärt mig smulpajsreceptet vid det här laget.. wacko.gif
Kristina i Skåne
Ni som varit på bokmässan kan kanske hjälpa mig?
Jag såg ett inslag igår från mässan där det var ett gift par som skrev böcker tillsammans, de använde hennes förnamn och hans efternamn (eller om det nu var tvärtom) och de skrev thrillers. Någon som vet vad deras författarnamn är? Skulle skrivit upp det meddetsamma jag så det men det glömde jag naturligtvis rolleyes.gif
Hannele
Nicci French

http://www.aftonbladet.se/vss/bocker/story...,325265,00.html
Kristina i Skåne
Tack för hjälpen Hannele tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon