Åsa, mälardalen zon 2
Var precis nere och handlade på ICA och tittade då lite extra efter I Love eco produkter eftersom det är 10% rabatt, blev dock lite sur då jag ser att i samband med denna drive har de höjt priset på de krossade tomaterna (I Love eko). Jag brukar köpa just de krossade tomaterna och vet att de kostar 8.90 i vanliga fall idag kostar de 12.90, vet inte om de gjort samma sak med en del av de andra produkterna i serien också, isåfall är det lite fräckt, för då är ju de där 10% inte värt ett dugg tycker jag.
Alba
Jag undrar hur många gånger vi bli lurade.....man sänker en vara och höjer en annan.
Är man inte prismedveten (som jag inte är) blir man säkert lurad många gånger.
När affären kör med lockpriser så är det ju annat som åker med i min korg som kanske inte var planerat.
I slutänden är vi förlorare.




















Lilla Birka
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 08-03-2009, 15:49) *
Var precis nere och handlade på ICA och tittade då lite extra efter I Love eco produkter eftersom det är 10% rabatt, blev dock lite sur då jag ser att i samband med denna drive har de höjt priset på de krossade tomaterna (I Love eko). Jag brukar köpa just de krossade tomaterna och vet att de kostar 8.90 i vanliga fall idag kostar de 12.90, vet inte om de gjort samma sak med en del av de andra produkterna i serien också, isåfall är det lite fräckt, för då är ju de där 10% inte värt ett dugg tycker jag.

Gå in på www.ica.se och klaga. Visa att du är upprörd och tycker att det är fräckt! Om många klagar så att de ser att kunderna inte är så lättlurade kanske de tänker sig för en annan gång. Det här är ju verkligen dålig reklam för ICA!
KURT
Den svenska kronan har ju också fallit mycket den senaste tiden, så många importerade matvaror blir dyrare pga det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon