Engla
Hej alla

Om några veckor ska jag åka upp till Sundsvall på lite semester. Nu har jag fått ett nytt intresse och det har "råkat" bli pelargoner. Här i norra Dalarna som jag bor finns överhuvudtaget ingen handelsträdgård eller blomsteraffär och allt måste beställas över nätet. Nu när jag ska till ett större ställe skulle jag gärna vilja besöka något "pelargonställe". Gärna också någon handelsträdgård där det finns perenner då jag också försöker driva upp en trädgård. Vet någon vart jag ska åka? Hör av er är ni snälla.....

mvh....Engla
Pia L
Plantagen har ett ganska stort utbud på pelargoner, senare till sommaren så öppnar blomstertorget i skönsberg och då brukar dom ha mycket och även udda sorter
Sirpa
Granngården? smile.gif
Alba
Strax söder om Sundsvall finns Norells Trädgård.

Norells Trädgård
Sussie F-Flower
CITAT (Alba @ 16-03-2009, 18:15) *
Strax söder om Sundsvall finns Norells Trädgård.

Norells Trädgård


Det står en skylt utanför deras butik: "Öppnas när säsongen börjar".... confused.gif

Tokigt, men dom har haft stängt hela vintern.... Hela handelsträdgården har ju varit till salu en längre tid, för dom vill inte hålla på längre.

Ring i så fall innan och kolla så att dom har öppnat.
Alba
På hemsidan står det " Nu har sticklingarna kommit".........dåligt att de inte uppdaterar hemsidan.
Tur att du såg det så jag inte lurade iväg Engla någon mil utanför Sundsvall.
Engla
Tack snälla för alla svar. tummenupp.gif
Blomstertorget i Skönsberg??? Vart/vad är det? Det är så att min sambos jobbs övernattningslägenhet ligger just i Skönsberg.
Ni som är ifrån S-vall...är Skönsberg ett "bråkigt" bostadsområde? Min dotter var uppe i S-vall i helgen och när hon skulle hem på söndagsmorgonen hade något brutit upp bilen och vandaliserat den. Hon var så rädd och blev så ledsen. Stulit stereon, slagit in bakrutan, rivit ner taket inne, brutit av alla spakar och sparkat sönder bilen utifrån. :-( Hon fick åka hem 35 mil med en bildörr som inte gick att stänga, krossad bakruta och ingen spak vare sig till blinkers eller vindrutetorkare. Hon var ganska matt när hon kom hem. Det var tydligt att det inte var stöld de var ute efter utan bara vandalisering. Man blir så ledsen och själv lite orolig då jag ska dit om några veckor.
Tack snälla för era svar om pelargoner......

sweatingbullets.gif
Alba....inte hade jag hemsökt dig för några extra mil i bil. Sundsvall är en så fin stad att jag gärna åker lite "på villovägar" för att få se mer. giggle.gif

Nu är det jag igen.
Vart ligger Plantagen confused.gif ....hittar lite dåligt.
Pia L
Ja, skönsberg tillhör sundsvalls värre problemområden, tillsammans med några andra som Ljustadalen t.ex.
Blomstertorget är en tillfällig försäljningsplats nedanför skönsbergsområdet där dom även brukar sälja båtar, jag tror att dom säljer skotrar i butiken vid infarten (det ser ut som en tennisplan med gallerstängsel.
Plantagen ligger i Birsta, det stora butiksområdet ca. 1 mil norr om Sundsvall mot Timrå.
Sväng in mot området i rondellen nedanför Jetmacken så ligger det efter K-Rauta på höger sida

Jag var kanske lite otydlig....för att över huvud taget komma till Jetmacken så måste du ju naturligtvis svänga av från E 4:an......sett söderifrån när du kommer från Sundsvallshållet så är det området till vänster om E 4:an, ta av vid första avfarten och håll höger i rondellen så kommer du under E 4:an, ta höger i första rondellen, passera jetmacken och ta vänster i rondellen nedanför.

Hoppas att jag var någorlunda tydlig nu
Alba
Plantagen ligger i närheten av IKEA......inte i samma kvarter men i närheten.
IKEA-skylten är ju lätt att se.

Sussie F-Flower
Norells Trädgård har nu öppnat för säsongen! bravo.gif

Har fått reklam i brevlådan ifrån dom idag....
Alba
CITAT (Sussie F-Flower @ 19-03-2009, 22:30) *
Norells Trädgård har nu öppnat för säsongen! bravo.gif

Har fått reklam i brevlådan ifrån dom idag....




Så bra.........då vet jag vad jag ska besöka om jag passerar Sundsvall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon