Full version: Dokumentärserier
badabing
Hej.

Har ett stort intresse för dokumentärserier och undrar om det finns några att rekommendera som går på tv? Har för några dagar sedan inhandlat "Hitler Förintelsen" på Nätet, mitt största intresse ligger i naturdokumentärer och historia. Även om SVT's kommande dokumentärserie på unga tjejer som har blivit föräldrar har fått min uppmärksamhet, är inte ofta man har sett en sådan dokumentärserie.
Men gärna fler dokumentärserier i stil med Planet Earth vore tacksamt om man kunde få tips om!
blaklocka
Ja den där Tonårsliv du nämner som ska starta på SVT idag ska jag försöka se. Såg någon trailer om den.

Såg även en bra dokumentär på Canal+ häromdagen. Darfur Now. Följer sex personer med koppling till allt tragiskt som händer i Darfur-området i Sudan. Väldigt stark och bra.
officinalis
The private life of plants är given för er som inte sett den.
Wilmer
Jag håller med om att dokumentärserier är intressanta att se. Jag tittar så otroligt sällan på TV så jag kan inget rekommendera tyvärr...
skånepåg
Familjen annorlunda på 4an e rätt kul.
Men en skitbra dokumentär-serie är Jorden i fokus, handlar om det mesta om planeten ^^
Går visserligen på National geographic kanalen men jag laddar ner tongue.gif
Myosotis
I kväll ska det gå en dokumentär om sönderavlade hundraser, det verkar intressant. Kl. 22 på 2:an. läs här
Meriona
CITAT (badabing @ 22-03-2009, 04:23) *
Hej.

Har ett stort intresse för dokumentärserier och undrar om det finns några att rekommendera som går på tv? Har för några dagar sedan inhandlat "Hitler Förintelsen" på Nätet, mitt största intresse ligger i naturdokumentärer och historia. Även om SVT's kommande dokumentärserie på unga tjejer som har blivit föräldrar har fått min uppmärksamhet, är inte ofta man har sett en sådan dokumentärserie.
Men gärna fler dokumentärserier i stil med Planet Earth vore tacksamt om man kunde få tips om!

Underlättar lite om man vet vilket kanalutbud du har. Har man Discoveryutbudet med Science, Word, Animalplanet, Travel&Living, så saknar man ju ALDRIG nåt att titta på... whistling.gif
KURT
Naturprogram

Dokumentärer, och ett par av dessa program finns också att ladda ner som torrent:

http://nrkbeta.no/bittorrent/

green
"The private life of plants" är grymt intressant. Tonårsliv har jag ännu inte kollat in, kanske får göra det ikväll då o ge det en chans smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon