Todeloo,

Första gången utav tre - nu har jag varit på Gunnebo slott och första tillfället handlade om JORD enbart. Tänk att man skall betala för att gräva tänkte jag lite halvsurt på morronen, men den tanken fick jag äta upp med råge då vi fick PRAKTISK demonstation och tillfälle att själva utöva den mycket speciella dubbelgrävningstekniken som ma gör i Storbrittanien. Jag har aldrig reflekterat över det men spadarna deras har en helt annen vinkel just för denna speciella teknik.
Och nu kan jag strosa förbi en bädd nästa år och stolt tänka på att där har jag minsann varit med å grävt!
Och vi var ett frågvist gäng, hela förmddagen gick åt att ställa frågor och 'klämma' den stackars trädgårdsmästaren på så mycket guldkorn han kunde 'värpa' :-D

Sista gången skall handla om beskärning jag upphävde ett vrål och sade SPALJEBESKÄRNING varav den stackars trädgårdsmästaren gav mig en lite lätt plågad blick. Hihi!

Underbar ljuvlig miljö var det - världens häftigaste luckraste jord och på söndagsmorronen världens ryggvärk, så jag tror jag håller mig till min invanda 'No Dig' metod som innan!

Nu omgång nu på lördagt sedan dröjer det et sväng för omgång tre. Stay tuned - mera rapporter följer!

Hälsar Ingrid med ryggvärk även på en måndag!