Full version: En blogg på odla
aanderss
Finns de fler som hade tyckt att de hade varit kul om man hade kunnat blogga på odla?
Kunde inte göran eller ingemar ordna en blogg här.
Pia L
Skulle någon vilja upplysa en okunnig om det här med bloggande?? Vad är det som är så intressant i att blogga? Varför gör man det och VAD är det man egentligen gör??
Visst har man läst att den och den har en blogg, men varför och vilken funktion fyller det??
Ta nu inte detta som kritik för inlägget/tråden, jag vill seriöst bara veta lite om bloggandets "underbara" värld flirting.gif
aanderss
de är typ en dagbok man skriver så att andra kan läsa . man kan publicera bilder mm
Alba
CITAT (aanderss @ 24-03-2009, 08:07) *
Finns de fler som hade tyckt att de hade varit kul om man hade kunnat blogga på odla?
Kunde inte göran eller ingemar ordna en blogg här.


Jag tycks minnas att det varit på tal en gång i samband med "nya Odla". Har inte hört mer om det.
Gossen Ruda
Jag uppfattar mest bloggandet som en korsning mellan exhibonism och lobbyism. Jag skulle nog inte kunna tänka mig att blogga och läser aldrig andras bloggar. Om jag nu inte skulle råka hamna på nån via en länk. Ibland är dom oändligt långa. Gnällgubben Ruda har talat. Jaja, skrivit då. Petimätrar. tongue.gif
Husihelvete
Då många redan har bloggar med mer eller mindre inarbetade web-adresser redan kan det vara smartare att på Odla istället ha en tjänst som visar när de bloggar som är anmälda till tjänsten blir uppdaterade. En likanande tjänst finns på 'Vibyggerhus'.

Sedan är det ju inte helt fel att ha en bloggtjänst också för dem som vill börja, problemet är väl att det kräver mer administration.
aanderss
CITAT (Husihelvete @ 24-03-2009, 13:18) *
Då många redan har bloggar med mer eller mindre inarbetade web-adresser redan kan det vara smartare att på Odla istället ha en tjänst som visar när de bloggar som är anmälda till tjänsten blir uppdaterade. En likanande tjänst finns på 'Vibyggerhus'.

Sedan är det ju inte helt fel att ha en bloggtjänst också för dem som vill börja, problemet är väl att det kräver mer administration.

ja bägge delarna hade varit bra. En blogg här hade ju fått många läsare med trädgårdsintresse och de hade varit kul
andersen
Blogg på odla? nää här bråkas det en då ibland,min uppfattning av blogg världen är att det är ett ställe att bråka på?men jag kan ha fel det har hänt förut.
HelenJ
CITAT (Husihelvete @ 24-03-2009, 13:18) *
Då många redan har bloggar med mer eller mindre inarbetade web-adresser redan kan det vara smartare att på Odla istället ha en tjänst som visar när de bloggar som är anmälda till tjänsten blir uppdaterade. En likanande tjänst finns på 'Vibyggerhus'.


Eftersom Odla redan är ganska trögt och vad jag förstår överbelastat är det inte lämpligt med en blogg här just nu.
Jag bloggar på både Trädgårdsblogg och Blogger, och båda hänger sig med jämna mellanrumn (TB varje dag). Det är fruktansvärt frustrerande!

Bättre då med en lista där man ser vilka bloggar som blivit uppdaterade - bra förslag!
aanderss
CITAT (HelenJ @ 24-03-2009, 20:28) *
Eftersom Odla redan är ganska trögt och vad jag förstår överbelastat är det inte lämpligt med en blogg här just nu.
Jag bloggar på både Trädgårdsblogg och Blogger, och båda hänger sig med jämna mellanrumn (TB varje dag). Det är fruktansvärt frustrerande!

Bättre då med en lista där man ser vilka bloggar som blivit uppdaterade - bra förslag!

jag tycker inte att odla är trögt så ofta
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 25-03-2009, 08:01) *
jag tycker inte att odla är trögt så ofta

för många av oss är det det, tyvärr...
ängsvädd
aanderss - du skulle ju kunna starta en tråd i småprat som heter anderss blogg exvis.

På undulatprat där jag är medlem så har de gjort en egen avdelning som heter Bloggar. Vissa skriver blogg där andra har bara en länk till en egen blogg någonannanstans smile.gif
schmut
en blogg knuten till sin profil på odla hade nog lockat en hel del "yngre" människor. det gör det enklare att ha en nischad blogg.

att blogga är ju inte bara lobbyism och exhibitionism utan även ett sätt att kommunicera. det finns en hel del väldigt bra kolonilotts-bloggar där man följer en lott genom säsongerna och en sådan skulle jag också kunna tänka mig. en pelargon-blogg? ja tack!

personligen hade jag kunnat tänka mig att betala för ett odla-medlemsskap om en blogg ingick. man kan ju skaffa en på trädgårdsblogg eller andra tjänster men då går man ju miste om det direkta med att ha en profil med en blogg knutet till ett forum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon