Farbror Blå
Bara att fylla i, ska gå att kryssa i flera svar
Magdis
jag sällar mig till majoriteten! whist.gif
Chamomille
Dammråttor unsure.gif Här hemma heter dom änglatofflor yes.gif Sen har vi ett par hundra guppies och en å annan insekt och möss.
renate
Katter och en och annan damråtta.Möss och andra gnagare får håller sig utanför mitt hus.Giller de varken som vilt eller tam.
Berith
Åh vad synd att det inte var på riktigt, det hade ju varit kul att se vad ni andra hade för djur. unsure.gif
Alba
Jag tror den är på riktigt men Blå känner ju sina odlaiter så han förståd ju att någon skulle komma med svaret dammråttor, småsyskon osv förr eller senare.
Red Top
Vi har en råtta här hemma. Råttan är jag giggle.gif Åtminstone enligt det Kinesiska "horoskopet". I övrigt värnar jag ömt om våra spindlar. Trevliga husdjur i många former.

Katter har vi haft flera, men det fungerar inte längre. Vi får nöja oss med grannens trevliga katthannar, som hälsar på och håller mössen borta.

Dammråttorna, eller änglatofflorna trivs oxå hos oss. yes.gif
Myosotis
Höns, katt, dammråttor, silverfiskar och spindlar. smile.gif
Cathis
Nää glömde ju spindlarna slap.gif
Farbror Blå
när jag tänker efter... gnagare å så.. är inte BÄVERN ett slags damm-råtta? giggle.gif
aanderss

Nisse

Meriona
Gerbiler fanns ju inte med, nu blev jag besviken. tongue.gif
Jag får ta det som är närmast besläktat...
blomkronan
Nu har jag "bara" en hund...
Men jag har även haft...
-Marsvin...
-Hamstrar...
-Gerbils
-Råttor (uppfödning)
-Undulater
-Katter
-Kaniner
-Fiskar
-Vandrandepinnar
-Möss...
-Zibrafinkar
-Vattensköldpadda
-landsköldpadda
-klogrodor

De flesta djuren hade jag när jag bodde "hemma" biggrin.gif
Chamomille
CITAT (aanderss @ 05-04-2009, 20:00) *

Nisse

wub.gif
Meriona
CITAT (blomkronan @ 05-04-2009, 20:18) *
Nu har jag "bara" en hund...
Men jag har även haft...
-Marsvin...
-Hamstrar...
-Gerbils
-Råttor (uppfödning)
-Undulater
-Katter
-Kaniner
-Fiskar
-Vandrandepinnar
-Möss...
-Zibrafinkar
-Vattensköldpadda
-landsköldpadda
-klogrodor

De flesta djuren hade jag när jag bodde "hemma" biggrin.gif


Inte samtidigt väl? -fear-.gif
Huggorm
CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2009, 19:15) *
när jag tänker efter... gnagare å så.. är inte BÄVERN ett slags damm-råtta? giggle.gif

Där fick du till det laugh.gif
Chamomille
CITAT (blomkronan @ 05-04-2009, 20:18) *
Nu har jag "bara" en hund...
Men jag har även haft...
-Marsvin...
-Hamstrar...
-Gerbils
-Råttor (uppfödning)
-Undulater
-Katter
-Kaniner
-Fiskar
-Vandrandepinnar
-Möss...
-Zibrafinkar
-Vattensköldpadda
-landsköldpadda
-klogrodor


De flesta djuren hade jag när jag bodde "hemma" biggrin.gif



Ujj, du är ju värre än jag var. Hade 17 undulater, 7 akvarium med fiskar, ett akvarium med vandrande pinnar. Pinnarna fick massor av ungar och en helg när vi var borta så rymde alla till mammas förtjusning. Sen köpte jag en takråtta, då trodde jag mamma skulle dö....

Editerar... Jo jag hade en hund också som hade kapplöpning med råttan. Va kul dom hade wub.gif Sen hade hunden "kul" och bet sig halvvägs ut i farsdörrn genom teglet... sad.gif
blomkronan
CITAT (Meriona @ 05-04-2009, 20:20) *
Inte samtidigt väl? -fear-.gif

Oj... nästan alla hade jag samtidigt biggrin.gif
30-tal råttor, 30-tal hamstrar, 10-tal marsvin, 2 st undulater, en hund, en katt med 4 ungar, fiskar i 2000 liters akvarium och vattensköldpaddan... jag och mamma bode i en tvåa på 65 km2
Meriona
CITAT (blomkronan @ 05-04-2009, 20:31) *
Oj... nästan alla hade jag samtidigt biggrin.gif
30-tal råttor, 30-tal hamstrar, 10-tal marsvin, 2 st undulater, en hund, en katt med 4 ungar, fiskar i 2000 liters akvarium och vattensköldpaddan... jag och mamma bode i en tvåa på 65 km2


Himmel! Tur inte hälsovårdsmyndigheterna fick nys om detta! bravo.gif
Tosan
Jag har katt, dammråttor och vandrande pinnar
Wilmer
Snällt och ta med marsvin, men du glömde;

strimmig trägnagare
silverfisk
skogsmyra
svartmyra
blommfluga(sorgmygga??)
bananfluga
mördarsnigel
mygga
sorgmygga
mal
bokskorpion
brödbagge
skabbdjur
flugor
Nu kommer jag inte på fler i brådrasket
Meriona
Vad i hela friden är en strimmig trägnagare? wacko.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2009, 19:15) *
när jag tänker efter... gnagare å så.. är inte BÄVERN ett slags damm-råtta? giggle.gif


Den var bra! giggle.gif

Jag har massor av fiskar i åtta akvarier. Killis är mina favoriter, men just nu är det vildguppy jag har mest av. Sedan har jag en och annan husspindel och silverfisk, om vi nu ska hålla oss till sådant som finns inomhus.

Olle
vindspel
Fåglar har jag haft länge. Har fyra undulater och två nymfkakaduor. Jag varnar för att skaffa nymfar......de biter på allt ranting.gif Förra sommaren tog hanen en semester på tio dagar och stack till stranden men kom hem välbehållen men ack så hungrig och trött

Har en gosig hund också som jag kallar Tusse

edit: glömde att jag har ett gäng rävar som bor bakom Tusses öron tongue.gif
Myosotis
Jaså nymferna biter på allt? Jag tycker det ser ut som en hund som biter på en sko. whist.gif Han är väldigt söt. wub.gif
ängsvädd
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 06-04-2009, 09:21) *
Den var bra! giggle.gif

Jag har massor av fiskar i åtta akvarier. Killis är mina favoriter, men just nu är det vildguppy jag har mest av. Sedan har jag en och annan husspindel och silverfisk, om vi nu ska hålla oss till sådant som finns inomhus.

Olle

Å har du vildguppy ? biggrin.gif

Har du bilder på dem?

Själv har jag en vattensköldpadda, x antal ancistrusmalar och tre undulater - men planerar att ha 4-6 undulater smile.gif
Lars-Olof Arvids
Här är en alldeles nytagen bild på ett par vildguppy. smile.gif

[attachment=32812:Vildguppy.jpg]

Olle
ängsvädd
De är ju jättevackra wub.gif
ingrid fuxwall
Nu har jag två hundar, två fåglar, massor av små söta möss, lite för många dammråttor och snart mängder av sniglar men när det begav sig hade vi
Hund, katt, fåglar och iller och alla samsades fritt under samma tak. Glömde ju alla fiskarna - förlåt!
Ciczi
Ja om vi ska räkna dem som bor ute i trädgården så har jag ju en änsålänge sovande kotte... wub.gif samt lite annat som t.ex katter som bajsar ner min trädgård.

//Ciczi
ingrid fuxwall
CITAT (Ciczi @ 06-04-2009, 21:58) *
Ja om vi ska räkna dem som bor ute i trädgården så har jag ju en änsålänge sovande kotte... wub.gif samt lite annat som t.ex katter som bajsar ner min trädgård.

//Ciczi

Lycko dig som har en kotte - vår tog den besökande katten så han/hon ligger död i diket
Motti
Vi har katt sen sju år men före det har vi haft jakthundar,när dottern bodde hemma och jobbade på Zooaffär hade vi Hamsteruppfödning så som mest hade vi 35 Hamstrar med ungar då förstås och det var så jätte trevligt,sen har vi haft Dansmöss Kaniner ,Undulater som också fick ungar,akvarie och vandrande pinnar.Brukar säga att det enda vi inte haft är Elefant giggle.gif Sen har jag ju haft djur som barn ! hundar och katter akvarium dansmöss kaniner.Ett liv utan djur är inte lika trevligt som med tummenupp.gif
stennie
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 06-04-2009, 20:49) *
Här är en alldeles nytagen bild på ett par vildguppy. smile.gif

[attachment=32812:Vildguppy.jpg]

Olle


Vildguppyer såg jag IRL när vi dök i en cenote i Mexico..det var rätt häftigt...när jag kom på vad dom där småfiskarna som simmade vid ytan var!

Vi har Hund, katt, fiskar...dammråttor,spindlar, flugor, m.m


CITAT (vindspel @ 06-04-2009, 09:23) *
Fåglar har jag haft länge. Har fyra undulater och två nymfkakaduor. Jag varnar för att skaffa nymfar......de biter på allt ranting.gif Förra sommaren tog hanen en semester på tio dagar och stack till stranden men kom hem välbehållen men ack så hungrig och trött

Har en gosig hund också som jag kallar Tusse

edit: glömde att jag har ett gäng rävar som bor bakom Tusses öron tongue.gif


Ack...en nallebjörn...är det en riktig Nuffe?
pejori
Hundar, katter, fåglar och fiskar. men i dag fick jag ett nytt husdjur, mänligen en spindel som tydligen frös om fötterna.
Han kom stolt spatserandes in över dörrtröskeln från altanen. whistling.gif
susanneedgren
Synd att inte tonåringar fanns att rösta på, dom kan ju lätt bete sig som djur! Ena sekunden nallebjörn och nästa svin.

I övrigt har vi en katt som fyller fem månader idag.

[attachment=32861:IMG_2283_mindre.jpg]
Meriona
Vilka ögon! Brima? Nja lite korthårig kanske? g.gif
susanneedgren
CITAT (Meriona @ 07-04-2009, 19:29) *
Vilka ögon! Brima? Nja lite korthårig kanske? g.gif


Jepp, helig birma.

Pälsen kommer att växa på sig då hon bara är en bebis ännu
Meriona
Ah. Vacker är hon, som en dag! Våra grannar hade två birmor, den ena svartmaskad den andra brunmaskad (om det nu heter det med birmor, men de hade olika färg).
Jättesnälla var de, de lät vår son göra vad som helst med dem, han var bara nåt år då.... wub.gif En av dem (hanen) rymde en gång och hela kvarteret var såklart engagerade för att leta efter honom. Efter nån vecka var det en granne som hittade honom under verandan. Han var inte helnöjd, men lät sig tas tillvara ändå utan större knot. Jättefin ras! biggrin.gif
susanneedgren

Ja vi är jättenöjda, det är helt klart en lagomkatt

Lagom påhängsen, lagom självständig, lagom pratig, lagom stor osv. och alldeles, alldeles underbar.

Gällande färgen så är hon blåmaskad




smuleborg
Vi har två underbara katter. Vi vill (i hjärtat) utöka familjen med en borderterrier. Vi läser på o.s.v. Vi är för övrigt lyckligt lottade i form av vilda djur (Vilda djur, ja jo om man ändå kunde välja bort bambi). Och så hästgården ett stycke bort. Tänk att stå i köket och se en hel rad långsamt skritta (heter det så?) förbi.
Meriona
CITAT (susanneedgren @ 07-04-2009, 19:48) *
Ja vi är jättenöjda, det är helt klart en lagomkatt

Lagom påhängsen, lagom självständig, lagom pratig, lagom stor osv. och alldeles, alldeles underbar.

Gällande färgen så är hon blåmaskad


Ah, jag är inte så bra på det där med beteckningarna, kan bara njuta.... blomma.gif Mer bilder vill vi gärna se på "Husdjur"! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon