Full version: Odé till skotern
Överbölingen
Min skoter är en präktig en
Den bästa grej jag haft
Dess hela värld var ortens fält
där stod den var den sig ställt,
i regn, i snö, i svält
Den är min skoter den!

Måste åka till stan för att
1 påskhandla med hustru
2 kolla frösådder
3 och invänta hennes körinsats på fredag
4 köpa bensin pga mackdöden i norr
5 längta efter grymt kalla nätter och soliga dagar. (nätterna för att skotern skall gå att garagera och att jag ta mig från sagda skotergarage).

Med andra ord så får skotern stå till bättre tider. Just nu är snöföret att jämföra med att gräva en grop i filmjölk. Trots 54 cm brett band och ca 15 cm breda styrskidor så står den där den står.
Trevligt blir det också att få träffa hustrun eftersom jag bott i Böle en hel vecka. Jag börjar snart prata för mig själv.

Avslutningsvis vill jag önska er alla en Glad påsk !
Aqvakul
Glad påsk själv!
Så du funderar inte att byta skotran mot ena fyrhjuling....
Alba
Tänk att komma till civilisationen igen.......sen vill du nog tillbaka till lugnet. Tänk så bra svar man alltid får när man pratar för sig själv.


Glad Påsk
Sussie F-Flower
Glad Påsk till Dig med!!!

Överbölingen
Det är ca två veckor kvar till fyrhjulingsdags. Tändstiften är bytta och batteriet laddat.
Gunilla T
Alltid roligt att läsa det du skriver...Glad Påsk!
Biggan_
Jag tycker också det är trevligt att läsa dina funderingar och små kåserier. Glad Påsk till dej också! blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon