Full version: Kökskniv
mojan
Vi har en kökskniv av märket Mac som vi är överförtjusta i. Efter disk använder vi ett "bryne" för att hålla den vass. Nu efter många år är det dags för en riktig slipning.
Hur gör vi? Kan den lämnas in någonstans för slipning? Vem/var gör det? confused.gif

Tacksam för tips! smile.gif
Pia mitt i Skåne
Synd att du inte bor i närheten, då hade vi fixat det till dig, (vet ju visserligen inte var du bor), vi har slipsten och slipar både knivar och liar när det behövs.
Du har ingen bonde i bekantskapskretsen eller där du bor? De har säkert en slipsten och de brukar vara hjälpsamma.
Pia L
Om du inte känner någon som har slipsten så kan du få den slipad för ca. 20:- hos en sportaffär som slipar skridskor
mojan
Tack, båda två. biggrin.gif
Skridkskoslipning har jag inte tänkt på.

Men: Är det någon som vet var/hur en kock slipar sin kockkniv?
Pia L
Dom kockar (och andra knivfreak) jag känner använder skärpstål
KURT
Sök eller fråga på:

http://matforum.nu/index.php?board=52.0
Chamomille
Flirta med den lokala slaktaren/styckmästaren flirting.gif Han om någon kan!
Inge vidare
CITAT (mojan @ 12-04-2009, 09:55) *
Vi har en kökskniv av märket Mac som vi är överförtjusta i. Efter disk använder vi ett "bryne" för att hålla den vass. Nu efter många år är det dags för en riktig slipning.
Hur gör vi? Kan den lämnas in någonstans för slipning? Vem/var gör det? confused.gif

Tacksam för tips! smile.gif


Det finns en som slipar det mästa i Linköping.
inge_nilsson@hotmail.com


mojan
Tack alla! Nu tror jag att jag ska kunna lösa mitt "knivproblem". Det var lite knivigt innan ni hjälpte mig. flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon