Full version: Trädgårdsdagbok
Bonntösa
Hej alla!

Nu behöver jag hjälp att hitta en riktigt bra trädgårdsdagbok. Jag har tittat runt på bokus bl a och det finns några som verkar intressanta men det finns inga bilder som visar hur de se ut inuti. Vill ha någon med mycket plats för anteckningar och kanske ritningar. Men den får inte vara för "tråkig" utan gärna med lite bilder/fickor/flikar och sånt pyssel.

De jag har hittat som verkar mest intressant är:
"Min egen trädgårdsbok" av Margot Henriksson, Mattias Henriksson och Helena Jansson.
"Trädgårdskalender" av Ingrid af Sandeberg, Stella Westerlund och Annika Åberg.

Är det någon som har något tips?



Ingen som vet????
KURT
Vad skiljer trädgårdsdagböcker från andra dagböcker? Jag kan ju t ex tänka mig att man inte nödvändigtvis skriver något alla dagar i en trädgårdsdagbok, speciellt inte under vintern. Utbudet är saäkert större om du också kan tänka dig en engelsk trädgårdsdagbok, själv tycker jag ju att helt vita sidor, utan datum eller något annat vore bäst?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag köpte alltid mina trädgårdsdagböcker i tyskland. Där finns det mycket att välja.

Hade alltid helst en med några tomma sidor i slutet så att jag kunde skriva upp vad jag sådde, när det grodde och så kommentar till om det ev. var för tidigt eller för sent.

För om man skriver det in på respektive dag då får man letar efter det året därpå.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon