Full version: Dammen
inainger
Har nu haft damm med vattenfall i ca 4 år. Vilken glädje och det absolut bästa vi gjort i vår trädgård.
Jag har haft problem med vattenfallet som är gjutet i fiberbetong. Fungerar inte thumbdown.gif Nu funderar vi på att gjuta fallet med glasfiber. Någon som provat?
Jag har Koi och guldfiskar i dammen som har förökat sig och nu confused.gif , börjar dammen bli för liten så nu vill vi göra dammen större.
Vi har tänkt oss att gräva ytterligare en djuphåla med en bäck mellan den gamla och nya delen. Går det att skarva dammdukar ?
inainger
Skulle skicka med bilder på min damm men misslyckades. Ett nytt försök.

[attachment=33383:min_damm.jpg]

[attachment=33384:min_damm_2.jpg]

yahoo.gif
MayaLisa
CITAT (inainger @ 16-04-2009, 12:06) *
Går det att skarva dammdukar ?

Ja, då det går att skarva, det finns lim Vattenliv butik på nätet
GME
Gummidukarna vet jag går att skarva med lim enligt länk ovan, jag vet också att skarven inte blir lika stark som gummit i sig självt så en skarv bör inte vara hårt belastad utan vara belagd på ett relativt "plant" ställe.

Det finns ju PVC dukar också och limning av dessa vet jag inte om man kan skarva med ott reslutat.

Vid skarv i ett vattenfall eller likande där det är lutning behöver man bara lägga in den nya biten en bit under den övre smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon