Full version: här kommer nilsson
yla


nynäsposten kommer
jag har äntligen lyckats ha kameran nära då han kommer
Cilla
WOW! Detta ska jag lära mina katter!!!

Vilken härlig bild, och så härligt uttryck brevbäraren har. Var lägger han tidningen?
yla
han lägger den där jag har mina fötter för tillfället laugh.gif
Betty
biggrin.gif Väldresserad, grattis!
Ti bee
Näää, det var det gulligaste! tongue.gif Det där kan inte mina missar heller.
(glad att du inte ylar sorgset längre....) smile.gif
Cilla
Duktigt att han kommer till dig. Mina lägger fiskar på fötterna... När de fångat fisk är de stoltare än vid fångst av någonting annat, och då bara måste man riktigt se och känna fisken...

Din bild borde spridas till många, jag ler vid åsynen av den och kommer att titta tillbaka!
yla
haN GER MEJ MÖSS TILL FRUKOST OCKSÅ VID SÄNGEN wub.gif

DÖDA JO DE E KLART wub.gif
ariana
Jätte rolig bild
biggrin.gif laugh.gif ohmy.gif
anne
tongue.gif Helt underbar bild.
En mycket klok kisse du har. Pratar han med dig också.

Har haft en katt som plingade på dörren när han ville in och kunde tala om ifall han ville ha våt eller blötfoder.

Kramisar Anne
KURT
Det är väl tur att Nynäshamns posten bara kommer ut 2 ggr / vecka så att det inte är tunga söndagsbilagor! Det är nog inte många katter som skulle klara att bära DN en söndagsmorgon!
Gunvor Nilsson
Mycket imponerad av din Nilsson!
Vi prenumererar inte på någon dagstidning så jag får hålla tillgodo med halvdöda möss!
Stiligt namn han har! laugh.gif
/Gunvor
Ingrid på Västkusten
Men det avr det roligaset och härligaste och häftigaste!!!

Hälsar Ingrid
Cilla
Om jag jobbade på Nynäshamnsposten skulle jag vara beredd att ge ordentligt betalt för den där bilden. Frågan är vad Nilsson tycker om att bli publicerad...
yla
CITAT (anne @ 07-10-2003, 06:46)
tongue.gif Helt underbar bild.
En mycket klok kisse du har. Pratar han med dig också.

jodå de e klart han pratar o petar o puffar o klänger mej i kläderna för att få uppmärksamhet ,,för att jag ska göra det han vill tex kasta tops som han ska hämta eller sätta på vattnet i badkaret där han gillar att dricka vatten han dricker också vatten ur flaska för han vill att jag ska pyssla med honom o inte blommorna..
Han öppnar förresten försändelser med blommor i så jag tror att han vill bli trädgårdsmästare rolleyes.gif
han ska ha smörgås på morgonen tillsammans med mej o han äter allt jag äter som banan gurka apelsin mm o melon ÄLSKAR han
när han e hos den som vaktar honom då jag reser bort så brukar han göra DN mycket mindre för att kunna släpa in den laugh.gif rolleyes.gif
han bär tillomed in tunga kataloger så tyngden verkar han inte bry sej så mycket om
jo han e speciell ((kan jag vara opartiskk tro ohmy.gif ))
jag har skickat bilden till nynäsposten de ska bli kul o se om dom nappar

det finns massor me historier om min Nilsson men det kommmer väl då o då ..
vad kan era katter för bra saker ,berätta smile.gif
Helen i Skåne
Hårbollen är världsbäst på att vara bebis... laugh.gif Men en sak gillar han och det är att jaga någon i familjen tvärs igenom huset för att sedan själv bli jagad på andra hållet. Sådär håller vi på och spurtar fram och tillbaka tills den som leker med honom inte orkar längre. Han orkar hur länge som helst... wub.gif
Unn
Vilken katt!!! laugh.gif _Hur har du lärt honom det_???

Min gammelkatt Ester ligger mest bara o snarkar (kanske med ålderns rätt)
medan mössen knaprar i väggarna. Lillkatten Sot är bra på att skriva på datorn (sadjffklweh - typ) och fånga datormusen.
Här är det hundarna som fångar möss o sorkar o klättrar i träd smile.gif
Betty
CITAT (Unn @ 07-10-2003, 10:33)
Här är det hundarna som fångar möss o sorkar o klättrar i träd smile.gif

Vilka hundraser har du? ohmy.gif biggrin.gif
Öland
Wow, vilken häftig bild. Katter är helt underbara djur.
Med mina katter är det lite tvärtom, det är dom som dresserat mig (hela familjen faktiskt). Sen tror jag att dom visar sin uppskattning genom att ta hem alla råttor o möss.

Läste under en annan tråd om katter som river ner blomkrukor från fönstren. Mina katter har fått ett eget fönster, med element under o extra blomhylla så att tjockisarna får plats. Fönstret vetter ut mot främre delen av trädgården och stallplanen. Så där kan de ligga varmt o skönt o ha koll på läget utanför.

Så ge alla katter ett eget fönster laugh.gif
Unn
CITAT (Betty @ 07-10-2003, 12:31)
CITAT (Unn @ 07-10-2003, 10:33)

Här är det hundarna som fångar möss o sorkar o klättrar i träd smile.gif

Vilka hundraser har du? ohmy.gif biggrin.gif

Mor av rasen trevägskorsning och dotter av rasen fyrvägskorsning. smile.gif
de går under samlingsnamnet "Skånsk buskhund" i vardagligt tal wink.gif .
Denna ras är också känd för egenskapen att plocka sig en morot då och då i trädgårdslandet, utöver dess utpräglade skicklighet att palla körsbär.

...vet inte om dessa egenskaper alltid hör till rasens fördelar wink.gif
kryddan
Försökte visa vår kisse bilden av din duktiga katt - eftersom han som vanligt klampade omkring runt tangentbordet - men han verkade inte särsklit imponerad laugh.gif Det är jag däremot!!

Det enda vår katt kan göra med tidningar är att lägga sig mitt i dem när man läser rolleyes.gif

Annars vet jag inte om han har några särskilda begåvningar mer än vara vår världsbästa katt. Jo! Han äter med tassarna, som om han använde bestick ungefär.... ser rätt roligt ut!
rosettei
laugh.gif biggrin.gif
Vilken fin bild
jag är så van vid att så vår katt så här
slapparkatten
han är ett år



(ps,läser nu att jag skrivit så isf för se
kanske har jag tänkt på något frö
så katter är väl att ta i lite wacko.gif )
renate
Det var en gullig katt din Nilsson,och klok är han med ,mina katter kan inte så mycket,Murvel följer ofta med på promenad med hunden möss får jag inga jag tror han äter upp dem,fåglar ibland ja det blir bara några fjädrar som ligger på altangolvet,Cesar min kattbebis vill hjälper till när jag sitta här och skriva,nu är han trött han har somnat i mitt knä.Det är härlig med katter hundar med. rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Hälsn. Renate
Sylvia
CITAT (oldwolfie @ 06-10-2003, 23:41)
haN GER MEJ MÖSS TILL FRUKOST OCKSÅ VID SÄNGEN wub.gif

DÖDA JO DE E KLART wub.gif

Vilket underbart tidningsbud!!
Men du får vara glad att han ger dig mössen i dött tillstånd - våra ger oss LEVANDE! Och t o m en fasanunge har hankatten släpat in, lika stor som han själv!!
yla
jag måste berätta att det e ingen som lärt honom att bära in tidning o post till mej han gör det för att han vill det,idag hade han tagit ett brev för sej själv o de va att sotaren ska komma vete sjutton varför jag inte fick den lappen han la den i sin korg i kläkammaren
rosetti din slapparkatt e bra go laugh.gif
Unn kul me hundar som klättrar i träd laugh.gif

jo min katt..... han brukar leka "var e nilsson"
det går till så att han lägger sej under nåt skynke eller i en kasse eller så o så ska jag gå runt o undra högt Var e nilsson??!! o då jag kommer fram till skynket eller påsen så kastar han sej över mej för där är han laugh.gif laugh.gif
Cilla
Rolig läsning detta!

En av mina katter plockar äpplen... När jag går upp i träden på tomten rusar han glatt upp i dem och ska alltid sitta en gren högre än jag. Sedan slår han på äpplen med tassarna - gärna de som sitter över huvudet på mig.

Beskärning kan jag bara göra när han inte är hemma, för han vill gärna vara med och peta med tassen där jag klipper.
Wargen
wub.gif Vilken bild - och vilken katt! ohmy.gif laugh.gif Underbart!
Måste berätta en katthistoria från min tid på Gotland. Vi hade en katt som hette Fritz, han rymde hemifrån som kattunge, var borta hela sommaren. Helt plötsligt en dag sitter Fritz på trappan, fet som attan och hade lärt sig att öppna dörren själv. Hoppade upp och höll om handtaget tills dörren öppnade sig....Vi diktade ihop en historia om att han hade blivit kidnappad av någon gammal tant som övergött honom och hållit honom fången så han var tvungen att lära sig öppna dörren för att kunna rymma hem igen.... biggrin.gif . Fick aldrig reda på var han hade lärt sig tricket, men han fortsatte att öppna dörrar så länge han levde.
kerstin z5-6
Heja Nilsson -det var de gulligaste kattbild jag sett !
Själv har jag en Tödde som tar "semester varje sommar sedan 4 år ..sista veckan i maj -till allhelgonahelgen är han borta .
de första åren var oroliga somrar men nu har vi vant oss
jag tror han bor hos nån med sommarstuga för han vill bara äta burkmat när han kommer hem .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
det påminner mej om en katt som min bror hade han åkte tåget i nacka han brukade kliva på o åka ett par stationer o strosa runt där o sen klev han på o åkte hem igen
snacka om urbaniserad katt laugh.gif
Nutten
Min katt Mintha brukar gilla både att ta mute och ändra volymen i allmänhet på datorn...Det är sällan man slipper justera tillbaka den! Sedan är hon jättesöt när hon traskar omkring med Snobben i munnen smile.gif Fast några riktigt speciella egenskaper har hon inte hunnit skaffa sig än (är trots allt bara fyra månader)
Nina A
Mio min yngsta katt (5 månader)
är ett _proffs_ på att norpa till sig smörgåsar smile.gif inte vilka smörgåsar som helst utan de som våra gäster råkat lämna utan uppsikt(vi vaktar över våra egna smörgåsar som hökar...)
snabbt som attan pilar han upp på stolen,strääääcker sig lång (fantastiskt hur långa dom blir när dom vill) och tar smörgåsen och rusar i superfart under soffan..där han förnjsamt tuggar i sig hälften och lämnar resten kvar som mjuk gegga som matte självklart får torka upp


Tippa 1 år,hon sitter,ligger och ger vacker tass på kommando smile.gif
har tränat under min semester och hon är den typen av katt som lär sig fort och uppskattar mina upptåg
hon har även speciellt språk som jag förstår,ett litet jam och jag kan tolka det smile.gif hon har ljud till allt till när hon letar efter andra katterna,när hon ser att matskålen är tom,och när hon vill att jag ska sätta igång badkarskranen så hon får tvätta tassarna smile.gif

tycker din bild var underbar!!!
gör det något om jag länkar till den från ett kattforum?så söt!
/Nina
Cilla
Nina - vilket kattforum brukar du besöka? Jag skulle behöva få några råd...
Nina A
katt.nu

katter.nu är även det bra,men svaren kan dröja längre där

jag har läst på en del om katter,så du kan även testa mig om du vill?smile.gif
om du vill kan du maila mig på
vinterblomma@home.se
Cilla
Tack Nina, jag ska titta in där och maila dig!
Christine
Åh vilken rolig bild!!!
Jag har två katter, Izor 5 månader, han har inte lärt sig någonting annat än att äta ännu (som han gör med stor aptit). Och sen har vi Svante han är 4 år och kan ligg och så kan han nästan rulla (om man har någonting gott i handen är det naturligtvis lättare). Svante är dessutom väldigt duktig på att fånga råttor och möss, han brukar bli anlitad av våra vänner och bekanta när de har påhälsning i källaren.
yla
hehe Nilsson röjde ur huset i skåne innan dotra flyttade in
han drog igenom vinden o hela huset
där fanns massor att fånga
borde kanske ta ner honom igen laugh.gif wub.gif rolleyes.gif
han är en mästarråttfångare
fast jag tycker synd om mössen förstås
jag skulle föredra om katter kunde döda direkt
så mycket mer humant
fast va gör man de e ju deras natur wub.gif
Saiai
Jag har försökt lära MIN HUND att apportera pinnar och andra saker som jag kastar åt honom, men utan resultat. Dvs han älskar att springa efter och ta pinnarna, men sen springer han förbi mig och blir jättelycklig när jag bara nuddar pälsen på honom, så kan han springa fram och tillbaka en bra stund, sen lägger han sig och tuggar på pinnen....
Vår katt Dejvid är ett och ett halvt år. Minsta dottern lekte mycket med honom när han var kattunge, och det roligaste jag sett är när hon kastar iväg ett armband av glaspärlor över golvet och han springer iväg och fångar det i munnen, OCH BÄR DET TILLBAKA TILL HENNE...!! Han släpper ner det framför henne och väntar på att hon ska kasta igen! Han är så gullig och söt och smart den katten..... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon