Full version: Min vän är död!
Ophelia
Det var med stor chock jag fick reda på igår att min kära vän är död genom suicid. Det går inte med ord att beskriva hur smärtsamt det är. Gråter inte ögonen så gråter hjärtat. Han har lämnat ett avskedbrev men det ger ändå inte alla svar. Jag saknar honom så mycket!!
Boxer
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
...och tusen kramar till!
ängsvädd
Å fy vad tråkigt.

Massor med tröstkramar.

Det måste vara en chock.
Eva-Helene
Usch så tragiskt! En stor styrke- smiley_small_hug.gif och trostar.gif till dig och övriga sörjande! Försök att inte fastna så hårt i alla "Varför?" - att din vän valde den vägen känns hårt, men ta inte på er skulden!!! Det var säkert inte hans mening att ni skulle lida!
Irene_L
Åhhh så tråkigt!!! sad.gif Skickar tröstkram! trostar.gif
linda84
verkligen bamse tröst kramar till dig smiley_small_hug.gif
Betty
Så fruktansvärt tragiskt när man inte ser någon annan utväg och inte orkar leva längre... crying.gif
Inte mycket till trostar.gif kanske - men jag skickar dig ändå många varma smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Ophelia @ 09-05-2009, 09:55) *
Det var med stor chock jag fick reda på igår att min kära vän är död genom suicid. Det går inte med ord att beskriva hur smärtsamt det är. Gråter inte ögonen så gråter hjärtat. Han har lämnat ett avskedbrev men det ger ändå inte alla svar. Jag saknar honom så mycket!!



Men vännen...Jag är så ledsen för din skull. -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Det är så svårt med suicid, då alla varför skapar kaos i sorgen...
Massor av tröstekramar trostar.gif trostar.gif
Myosotis
Nej så hemskt, vilken mardröm. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Snöflinga
Många tröstekramar till dig trostar.gif
zaaritha
Usch så hemskt!
Har själv upplevt detta-- det är många år se´n, men;
tänker fortfarande på det!
Om jag kunde hjälpt på nå´t sätt........
Wilmer
trostar.gif Usch ja, många frågor man aldrig får svar på.
Alba
Vilket fruktansvärt besked för dig. Jag förstår om tankarna snurrar runt....varför.....varför ?
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Biggan_
trostar.gif Jag hittar inte ord för att vara dej till tröst Ophelia!

smiley_small_hug.gif



Red Top
kompiskram.gif trostar.gif
Ophelia
Märkligt att gå och vänta på att han ska komma tillbaka. Att någon ska komma och säga att det är ett stort skämt. Skulle ge allt för att någon ska säga att det är ett misstag.
ingrid fuxwall
Tänker på dig rose.gif
Aqvakul
trostar.gif kompiskram.gif Tillåt dig att gråta, gråta gråta ... men ta inte på dig någon skuld... smiley_small_hug.gif
Anma
Ush, så sorgligt! Min bror har valt den utvägen.
Kom i håg att
Inga känslor är fel, Ophelia. Du ska inte ha dåligt samvete över att du känner på ett "konstigt" eller "förbjudet" sätt, det finns inga konstiga och förbjudna känslor! Självmord är inte normalt, men det man känner inför det och den som valde att ta sitt liv är fullständigt normalt oavsett hur du känner. Säger detta för att jag vet hur märkligt man kan känna i sådana här fall.
Kram! (PMa om du vill)
Ophelia
Har sedan den 8 maj pratat med alla kollegor som blev chockade av händelsen som inte förstår något. Givetvis ringdes det något enormt då på fredagen och sedan har det mattats ut när man börjar få perspektiv på det hela (och då antar jag att folk anser att sörjandet ska vara klart). Aldrig varit med om att få så mycket "vi tänker på dig", "han var så bra" och massor med kramar. Har dock legat steget före och tagit kontakt med en psykoterapeut via arbetet samt är sjukskriven av min familjeläkare under ca. en vecka ska därefter ha ledigt som planerat. Får gärna prata med prästen (som är jättebra) om jag behöver. Visste att detta skulle komma med att folk "försvinner" efter några dagar och jag upplever att jag gjort min "plikt" och försökt förklara för folk som funderar. Fr o m nu kommer jag att hänvisa till psykoterapeuten som känner till det hela och som är knuten till arbetet via Falck healthcare för jag upplever att nu vill JAG ha tiden för mig och oss som han ansåg betydde något för honom och som han skrev avskedsbrev till. Det kom blommor som jag beställt från Odla och de har legat på posten ca. en vecka men har inte haft ork att bry mig. Kläder som jag beställde till bröllopet vi skulle gått på förra helgen har jag inte heller orkat bry mig i att hämta. Förrutom terapeuten har jag vibbtränat (massage och relax), det var mycket bra. Hade ganska ont efteråt då jag varit så spänd i andning och magen. Detta går över men just nu är det rent ut sagt för jävligt och tankarna på att han är borta gör ont varje gång jag tänker konkret på det. Kan prata klart och redigt om detta men är ganska rastlös. Tycker ändå att jag lagt upp en bra plan för mig med vibbträning, träffa de nära, prata med terapeut, vara sjukskriven några dagar för att hämta andan och bestämma att bara jag/vi nära är i centrum nu. Saknar honom så mycket!!
Aqvakul
Du som är en så klok person kommer att klara av detta - men vägen dit kommer att vara mycket jobbig...

kompiskram.gif tummenupp.gif
*Stintan*
Tänker på dig. Bra att du har någon att prata med.
trostar.gif smiley_small_hug.gif
zissi
trostar.gif
Ophelia
Igår var begravningen. Den var fin. Familjen upplevde det hedrande med den stora uppslutning av arbetskamrater och vänner som tyckte om honom och ville hedra. Var bjuden till sammankomst efteråt tillsammans med familjen några släktingar och vänner. Det känns enormt ensamt nu. Inget mer sittande i lusthuset och äta god mat, dricka gott vin och prata om allt mellan himmel och jord. Inga fler trädgårdsdagar. Inga fler utflykter. Han var så bra att vara själv tillsammans med. Det är inte förrän nu som sorgen sätter in. Saknar honom så mycket!
Fny
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

massor av kramar!
Aqvakul
trostar.gif kompiskram.gif Tänker på dig!
Myosotis
smiley_small_hug.gif
Biggan_
Jag tänker också på dej Ophelia! trostar.gif
smiley_small_hug.gif
Eva-Helene
trostar.gif smiley_small_hug.gif
Alba
smiley_small_hug.gif
ninnisky
smiley_small_hug.gif tänker på Dig! smiley_small_hug.gif
Irene_L
Förstår att saknaden är stor trostar.gif

smiley_small_hug.gif
Motti
Tänker på dig och hur onödigt det måste kännas när ett liv släcks,särskillt när det är någon man håller av mycket.En fruktansvärd upplevelse för alla berörda.
stennie
trostar.gif Kram på dig Ophelia! Låt det ta den tid det tar, så går det nog!!!!,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon