Motti
Va på stan i dag och skulle köpa min gammla hederliga kakmasckara och fick det hemska beskedet att det inte finns längre fear.gif va i all sin da ska jag göra nu ?kan bara inte med rollermascaran det blir ju fågelben av ögonfransarna plumpar och klabb help.gif Kanske jag är "stenålder"men man kan inte få lika snygga ögonfransar av roller så är det bara sos.gif rtfm.gif Är det bara jag som gillar den gammla hederliga kakmascaran dunno.gif

Motti sos.gif
ingrids
missade det här med online så när kakmascaran försvann började jag permanentfärga på salong. Urpraktiskt och håller i genomsnitt 2 månader.
Motti
Ingrids !som frissa är jag väl bevandrad med att färga ögonbryn o fransar vilket jag gör regelbundet !men det går inte att ersätta med mascara ,effekten av fyllighet uteblir,inte alls det samma .
Hercules !tack så innerligt mycket för tippset om Longecil,har faktiskt en grön sådan !men inte precis färgen för vardags makeup,så tack vare dig har jag nu skickat efter från internet en MASCARA smiley_small_hug.gif Tack så inerligt för hjälpen kompiskram.gif Himmla tur att Odlas forum finns !annars hade ja ju fått gå här utan Mascara i byn giggle.gif
pianja
Finns ofärgad mascara fortfarande? Då kan man ju permanentfärga fransarna och sedan ta på sådant om man vill ha fylligheten. Om nu kakmascaran försvinner från nätet också, eller så. Men visst anser proffsen att den är bäst? Har för mig jag läst det nånstans. Själv färgar jag bryn och fransar så ofta jag orkar bry mig. Ser numera mest ut som en vildvuxen hårboll. blush.gif Sommartid syns åtminstone brynen. Då är de vita mot solfärgad hy. naughty.gif
Anma
På tal om salongsfärgning. Färgade ögonfransarna och brynen i tisdags i Tallin. Fransarna är helt ok och formen på ögonbrynen, men färgen på brynen! Jisses... Jag som blond och blåögd har fått mörkbruna, nästan svarta ögonbryn. Jag var noga med att säga att brynen inte får bli för mörka, men men.... tur att det var billigt, 100 Skr giggle.gif

Tur att det försvinner ganska snabbt.
ingrids
Ah, jag är själv inte ute efter fylligheten utan bara färgen, det jag tyckte var bra med "kakan" att den inte förlänger fransarna så att de kletar ner glasögoninsidan (fransböjare ser jag som överkurs).
Meriona
CITAT (Anma @ 15-05-2009, 00:42) *
På tal om salongsfärgning. Färgade ögonfransarna och brynen i tisdags i Tallin. Fransarna är helt ok och formen på ögonbrynen, men färgen på brynen! Jisses... Jag som blond och blåögd har fått mörkbruna, nästan svarta ögonbryn. Jag var noga med att säga att brynen inte får bli för mörka, men men.... tur att det var billigt, 100 Skr giggle.gif

Tur att det försvinner ganska snabbt.


Detta händer mig varenda gång jag försöker färga på salong (här i Sverige). Jag ser inte klok ut, kolsvart blir det trots att jag är mycket tydlig med att de bara ska vara LITE mörkare än vad de är! -fear-.gif thumbdown.gif

Flåt Motti, det var ju inte ämnet!

Vad jag kommer ihåg från kakmascaran som min mamma använde, så luktade den ganska illa, gör den det nuförtiden också?
pianja
Som rödhårig fick jag cendréfärgade ögonbryn en gång. Hon garanterade att det skulle bli så bra så. Jag gick aldrig dit igen! De flesta brukar annars vara bra på att få till färg och mängd rätt. Fast oftast gör jag det själv hemma. Säkrast så. smile.gif

Mammas kakmascara tyckte jag var lite äcklig redan som barn. Hon spottade på borsten för att få den blöt. sick.gif
Motti
I dag va jag och köpte ögonfärg Coleron !gud välsigne att det finns !man slipper måla ögonbrynen var eviga dag rolleyes.gif Men kakmascaran !det är ju det enda sättet att bygga upp snygga ögonfransar på utan spindelben och plumpar som hänger i fransarna !Fick ju tipps om Longecil mascara så nu har jag beställt det på internet.Jag är ju ex frissa och vet hur ögonfärg fungerar! Kul att jag ficj så många svar rolleyes.gif

Obs !man spottar inte i en mascara ask !man annvänder vatten och den luktar inte alls illa flirting.gif Och det är mycket längre hållbarhet på den !En roller får man inte ha mer än tre månader,efter det blir det en massa bakterier i den.
herkules
det finns kakamascara i affärerna nu, hittade på kicks idag, märket är isadora (90 kr). om den är bra vet jag däremot inte.
Motti
Herkules !!!finns det Isadora kakmascara än ?Åhlens sa att den inte fanns längra confused.gif Bor i Nässjö och här finns inte Kicks men jag ska ta och undersöka det,nu sitter jag och filar på det sista i mina askar crying.gif kan inte med de här Rollergrejerna för man kommer inte intill fransrötterna och så blir det blumpar och kråkben angry.gif Hemskt mode det där med roll on mascara thumbdown.gif Tack för tippset!
TheLan
Dom få gånger jag får ihopklibbade ögonfransar av min roll on mascara så separerar jag dom bara med en pincett, Använder maybelinne (säkert felstavat ) en knallrosa förpackning och den är inte alls så tjock o konstig som vissa roll on mascaror är. Tycker konsistensen varierar väldigt från märke och sort. Har själv aldrig testat kak mascara, visste helt ärligt inte ens att det fanns. Sen så har jag iof inte så stort behov egentligen av mascara då mina ögonfransar är svarta naturligt, använder det mest för att få dom lite fylligare. Hur fungerar kak mascara? confused.gif
Motti
Kakmascara är en "nästan hård"kaka som man blöter upp med vatten och en liten borste,väldigt lätt att bygga upp snygga fransar med utan kråksparkar och plumpar,låter man det torka i mellan kan man bygga upp tjocka långa fransar som inte spretar åt alla håll och man kommer åt fransrötterna längs in så inte det ljusa innevid rotten syns,jag har annvänt det i 43 år lite svårt att vänja sig vid roller då thumbdown.gif ¨När jag började måla ögonfransarna på sextiotalet fanns bara kakmascara,roller existerade inte!den mest populära hette "Perplex"och var superbra sved inte när ögonen ran,sen hade Arkancil också en mascara men den tog de bort för några år sedan.Köppte Maybelins sist på roller men de går "så där"bra,har lagt ner en förmögenhet snart på Roll On mascara i olika former,den sista jag köppte kostade 150 kr och borsten va typ stor som en tandborste!hur sjutton ska man kunna få in den i ögona och kunna måla fransar med confused.gif Men jag ska kolla Kicks om de har Isadoras,den är bättre än inget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon