Killensomvillhagrönafingrar
Varje år är det en tävling som heter ADA där man skickar in bilder på sitt akvarium och ingår på detta sätt i tävlingen.
Denna länk leder till en japans tidning som visar några av bidragen.

http://aquabotanicwetthumb.infopop.cc/6/ub...12&m=6436044144

För att få så fina växter i akvariet som de har måste man tillsätta Co2 samt växtnäring av olika slag och då även fiskarna skall ha ett gott klimat är det en verklig utmaning.

Tänkte bara lägga in detta som kuriosa.

Ps Har själv ett kar på 1200 Liter som jag försöker få att blomstra.
Kristina i Skåne
Häftiga bilder... Det är ju som små skogar, de akvarier jag har sett har ett par spretiga växter i en hörna, mest för att de så ska vara...
kerstin z5-6
oh vad fint ..öskar nåt liknade till min fisktunna men det är nog svårt smile.gif
Killensomvillhagrönafingrar
Visst är det snyggt, i den nivån akvarierna på bilden är kräver nog ett par års övning tyvärr.

Man tillför Co2 genom en reaktor så att bubblorna fördelar sig, sedan finns det olika skolor ang näringen.
Den jag använder är att jag byte 50% vatten varje vecka och tillsätte en stamlösning med näringsämnen.

Genom att mäta någon gång per månad ser jag hur mycket av näringen som går åt och kan balansera stamlösningen genom detta. Dessutom har jag 600 liter bevattningsvatten av högsta kvalite till mina vanliga växter biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon