Full version: SPAM
Anma
Med anledning av tråden "Vad svärord plockas inte en del "medlemmar" bort för?"
Blev jag nyfiken på vad ni tycker.
aanderss
anmäl dem o markera dem
Anma
Ja, det bästa är ju att de plockas bort och att folk ser att någon anmält redan. smile.gif
Tycker då jag.
Monaxe
Vad jag tycker framgår väl av tråden som orsakat omröstningen.... wink.gif
Biggan_
CITAT (Anma @ 12-06-2009, 12:07) *
Ja, det bästa är ju att de plockas bort och att folk ser att någon anmält redan. smile.gif
Tycker då jag.


Precis! Så tycker jag också. .....och annulerat medlemskap!
Aqvakul
Anmäla och markera!
pejori
CITAT (Anma @ 12-06-2009, 12:07) *
Ja, det bästa är ju att de plockas bort och att folk ser att någon anmält redan. smile.gif
Tycker då jag.



Jag med.
kasam
CITAT (pejori @ 12-06-2009, 13:08) *
Jag med.


Instämmer!
Piccante
Har aldrig anmält ett spam och kommer aldrig att göra. Jag jobbar gärna ideellt för ädlare syften men att rensa andras forum intresserar mig inte. De som skickar spam bryr sig inte ett sk.. om någon anmäler dom eller ej eller om tråden plockas bort.
Som någon (glömt vem) påpekade i en annan tråd så är mycket av spammet automatiskt genererat från någon spambot, ingen bryr si g alltså om någon svarar och syftet är endast att spammet ska synas i sökmotorer som google mfl när de söker igenom forum och andra sajter.
Även de mest enkla forum har ofta någon form av kod som måste fyllas i när man registrerar sig som inte kan läsas av annat än manuellt. Man skulle även kunna ordna så att det krävs en tresiffrig kod för att kunna posta ett nytt inlägg. Jag har ett eget litet forum för skojs skull med helt fri programvara och där hindras spammare varje dag från att regga sig. På odla.nu en reklamfinansierad sajt hälftenägd av en större mediakoncern har man noll intresse för att moderera forat och öka säkerheten! Varför ska vi användare göra jobbet åt dom? blink.gif
andersen
Spam är inga problem i forum, där imot att starta nya trådar i samma ämne gillar jag inte det borde beivras, det blir en pina att söka bland alla trådar,så jag uppmuntrar alla att skriva i äldre trådar.
Anma
CITAT (andersen @ 12-06-2009, 15:31) *
Spam är inga problem i forum, där imot att starta nya trådar i samma ämne gillar jag inte det borde beivras, det blir en pina att söka bland alla trådar,så jag uppmuntrar alla att skriva i äldre trådar.

Skulle bli ganska dött forum tillslut om ingen startade nya trådar.
andersen
CITAT (Anma @ 12-06-2009, 15:44) *
Skulle bli ganska dött forum tillslut om ingen startade nya trådar.


Jag skrev inte att det inte skulle startas nya trådar, utan vad jag skrev är att dom äldre trådarna i samma ämne skall användas.
Azur
Bara anmäla. Markering har ingen effekt utom att bumpa spam-tråden högre upp i oläst-listan.

Odla borde f.ö. förbättra rapporteringssystemet med en "rapportera detta inlägg" knapp.
Lars-Olof Arvids
CITAT (andersen @ 12-06-2009, 16:08) *
Jag skrev inte att det inte skulle startas nya trådar, utan vad jag skrev är att dom äldre trådarna i samma ämne skall användas.


Hur långt då? Anta att jag gillar en viss sorts iris och vill veta hur den odlas och var man kan få tag i den. Är det då bättre att ta upp en fem år gammal tråd om sorten än att starta en ny?

Olle
pejori
CITAT (Anma @ 12-06-2009, 15:44) *
Skulle bli ganska dött forum tillslut om ingen startade nya trådar.



Håller med där...
Klart att det ska startas nya trådar.
Äldre trådar kan dessutom sitta på föråldrade metoder.
Om nu den äldre tråden ligger i glömska flera sidor (år) bakåt, så låt den för guds skull ligga där
andersen
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 12-06-2009, 16:31) *
Hur långt då? Anta att jag gillar en viss sorts iris och vill veta hur den odlas och var man kan få tag i den. Är det då bättre att ta upp en fem år gammal tråd om sorten än att starta en ny?

Olle


Ja sorten iris är väll den samma?efter fem år.
Lars-Olof Arvids
Liksom platsen där man kan köpa den? Och de som skrev om den då visste förstås allt och det finns inget att tillägga???

Är det så förbjudet att ta upp saker som någon gång har diskuterats förut, är det nog bäst att jag lämnar forumet. Visst går det att söka, men är det realistiskt att alla måste göra det varje gång de vill skriva?

Olle
Gossen Ruda
Jag håller nog på att trådar där det direkt framgår att det är spam behöver bara anmälas men där det är tveksamt kan man markera också. På tal om spam, ni vet väl varifrån ordet kommer? Jag testade mina arbetskamrater för nån vecka sen och INGEN visste det trots att några är i min ålder. Det ingår ju i allmänbildningen! För alla, här kommer det: YouTube. laugh.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2009, 17:48) *
Jag håller nog på att trådar där det direkt framgår att det är spam behöver bara anmälas men där det är tveksamt kan man markera också. På tal om spam, ni vet väl varifrån ordet kommer? Jag testade mina arbetskamrater för nån vecka sen och INGEN visste det trots att några är i min ålder. Det ingår ju i allmänbildningen! För alla, här kommer det: YouTube. laugh.gif

Tack för den, en av mina absoluta favoriter... rotfl.gif thanks.gif spam.gif
Monaxe
Tack, underbart att få skratta åt detta klassiska inlägg!
Bettis
Tycker väl som de flesta anmäl och markera.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2009, 17:48) *
Jag håller nog på att trådar där det direkt framgår att det är spam behöver bara anmälas men där det är tveksamt kan man markera också.

---

Men det var ju för att Ingemar inte skulle få 214 PM med påpekande att det finns spam som han ville att den som skickade PM först skulle lägga in spam.gif så att andra såg att det redan var anmält.

Spelar väl ingen roll hur tydligt det än syns att det är spam om det inte syns att det är anmält. yes.gif
AnneMysan
Jag hoppar själv bara över sk Spam, och kommenterar inte, så dom blir aktuella igen.
Vet inte vad som menas med "Markera"?
Berith
CITAT (AnneMysan @ 13-06-2009, 08:25) *
Jag hoppar själv bara över sk Spam, och kommenterar inte, så dom blir aktuella igen.
Vet inte vad som menas med "Markera"?

Markera = lägga in en spam.gif för att visa att det är anmält till Ingemar/Göran.
Gita
Det är väl OK att anmäla om man vill, men själv tänker jag inte lägga tid och arbete på något som är ganska meningslöst och inte är det så mycket "spam" att det är speciellt störande.
Gita
AnneMysan
Håller med Gita.
Ignorera är nog bästa receptet.
Berith
CITAT (AnneMysan @ 13-06-2009, 10:18) *
Håller med Gita.
Ignorera är nog bästa receptet.

Menar du att det ska ligga kvar? g.gif
AnneMysan
Är det redan anmält, så är det. Då tas det väl bort så fort dom hinner.
Berith
CITAT (AnneMysan @ 13-06-2009, 10:34) *
Är det redan anmält, så är det. Då tas det väl bort så fort dom hinner.

Ok, missuppfattade dej nog. Trodde att du med ignorera menade att ingen skulle anmäla, och markera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon