Full version: Regnprommenad
BodilSvens
Jag har idag taget en cirka tre timmar lång prommenad i regnet och blåsten och det var hur skönt som. Det gäller bara att vara ordentligt klädd. Jag hade på gummistövlar, höga hängsleregnbyxor, regnjacka utan fast huva, sydväst och regnvantar. Så jag blev inte våt alls i regnet och blåsten. Är det fler än jag, som har varit ute idag. Skriv något.
Huggorm
Jag var ute och kapade ner en björk och en ek för att få plats att plantera annat, jag blev ruskigt blöt och särskilt på ben och fötter av att gå i det höga gräset. Men jag tycker det är skönt att bli blöt ibland också, det är ju något man sällan blir annars. Regnar det stannar man inne, tar bilen om man skall iväg osv.
pejori
Här är en till som varit ute. tummenupp.gif
Inte helt frivilligt, men jag har hundar som kräver sin långpromenad, varje dag (välter omkull mat och vattenskål annars). thumbdown.gif
Uggi
Är förkyld och snuvig men kännde att jag var tvungen att gå ut och göda gräsmattan, jag blev faktiskt lite piggare. sweatingbullets.gif
Jordgubbe
En promenad i regnet kan vara väldigt skönt och avkopplande. Gärna en långpromenad i skogen där det blir så frisk och härligt ren luft när det regnar.

Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder, och dessutom om det inte var balans i naturen hur skulle nått kunna växa ?. Vatten är en viktig del för livet :-).
Meriona
CITAT (BodilSvens @ 12-06-2009, 16:34) *
Jag har idag taget en cirka tre timmar lång prommenad i regnet och blåsten och det var hur skönt som. Det gäller bara att vara ordentligt klädd. Jag hade på gummistövlar, höga hängsleregnbyxor, regnjacka utan fast huva, sydväst och regnvantar. Så jag blev inte våt alls i regnet och blåsten. Är det fler än jag, som har varit ute idag. Skriv något.



I den utstyrseln så undrar jag verkligen om det var skönt? confused.gif -fear-.gif Svettig lät det som.... naughty.gif laugh.gif
zissi
Visst har jag varit ute i regnet. Vittjat mjärden i spöregn och en em.utflykt med varm choklad o nybakat i älgpasset hann vi med på lediga da´n i stugan i går tummenupp.gif

Däremot tyckte jag synd om studenterna på utspringet idag. Duggregn och rätt så kallt. Tjejerna gick i sina vita tunna klänningar sick.gif . Jag frös bara jag tittade på dem. Festligheterna hölls ju sen i värmen så allt slutade nog gott får vi hoppas.
Jordgubbe
Klart att det blir svettigt, men känslan efteråt när man tagit en dusch och hängt upp det blöta och sitter där uppkrupen i soffan under filten med en skål hemlagad varm soppa. Då känns det bra i kropp och själ :-).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon