Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Kom det världens snöoväder och vi fick vinter å smällkallt! Vis av skadan förra året är jag mkt längre kommen i trädgården i år.....inga pelargoner ute i drösar eller andra ömtåliga växter såsom kaktusar och suckulenter!

Ja vilken skillnad - tur det inte är likadant varje år!

Hälsar Ingrid
Monica M zon 4
Jo, tack! Jag minns! 49 cm snö på några timmar. De flesta löven kvar på träden. Vi skottade i timmar men slapp räfsa löv i alla fall. biggrin.gif
Hannele
Ja, jag minns, vi hade besök från Boston, han hade en tuff väg till Landvetter...
Allt är klippt och städat – det lilla jag nu gör för att bereda plats för vårlökarna.
Nu ska jag inte göra något6 månader! tongue.gif
Hannele
Fortfarande tö... men jag minns hur snön överraskade oss förra året,
medan allt grönt fortfarande! Shakespearehörnan 19 oktober 2002:

Sylvia
Jag minns också oktober för några år sedan! Vi skottade en ränna som hade vallar på över 1 m i snön för att komma ut!! Har nog aldrig sett så mycket snö som kommit på några timmar!! Men den försvann också fort och sedan var vintern en vanlig västkustblaskvinter.
Blomstersmurfen
Hannele! Kan du hålla dig 6 månader??? Det skulle aldrig jag klara! biggrin.gif
Hannele
Man vad ska jag göra...? unsure.gif
Vårlökarna poppar upp, perennerna frodas på våren och buskarna blommar! wub.gif
Jag har slitit hårt för att få en självgående trädgård!

hälsar
den lata trädgårdsmästaren
tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon