Klura
Någon som sålt eller besökt loppisen vid galoppbanan och vet hur det brukar vara med folk å så?
Jag besökte den första helgen nu i maj när de startade upp.
Det var inte så jättebra väder men parkeringen var nästan full med försäljare.
Kan det ha varit för att det var premiärhelg tro?
Idag när vi var där vid 15-tiden var det regn och helt tomt.
Funderar på att åka dit och sälja saker vid 2-3 tillfällen under juni-juli.
Anma
Vet inte hur det är med Täby, men i Norrskedika är det proppat med folk jämt, om det ösregnar kan det vara lite mindre.
Klura
Jag inbillar mig att det nog är rätt mycket folk i Täby.
Men nu idag när vi var där så sent och det ösregnade, så kan jag förstå om folk plockat ihop tidigare.
Vi chansar och åker dit imorrn, så får vi se hur det går.

Dottern är med i ett projekt och det kommer 9 stycken studenter från peru i augusti.
Det behövs pengar till detta och vårt mål är att sälja ihop 3000:- till dess.
Anma
Jag tror nog också att det är så att vädret fått folk att packa i hop lite tidigare. Annars så kommer ju juli snart med garanterad lyckad bakluckeförsäljning. smile.gif
Farmor
Jag har sålt grejer på Täby och varit mycket nöjd med resultatet.

Min uppfattning är att det är dom fösta timmarna som största delen av försäljningen sker. Sedan minskar kundantalet och om då vädret inte är något vidare packar folk ihop och åker hem.

Lycka till!
Klura
Tack Farmor.
Ser ut att bli regn hela dagen i morron.
Men nu är iaf bilen packad och vi tar partytältet med och åker dit och kollar läget.
Blir det katastrof så är det ju bara och packa ihop och åka hem.
Klura
Såg på loppisens hemsida att det är gratis att sälja i morrn då de firar 5 år.
Sen ska tydligen SVT och Sverker på Plus vara där och spela in TV-program, blir till att kamma sig då coolgleam.gif

Täby loppis
Anma
Hur gick det?
blomkronan
Det här hade jag missat!!! Har aldrig hört talats om loppisen confused.gif Tack tummenupp.gif För tipset dit ska jag åka någon gång smile.gif .... och Nyfiken på hur det gick för dig?
Ralf
CITAT (Klura @ 13-06-2009, 21:54) *
Sen ska tydligen SVT och Sverker på Plus vara där och spela in TV-program, blir till att kamma sig då coolgleam.gif

Täby loppis

Vattenkamma sig kanske det blev?
Klura
Hällregn på morron när vi vaknade, tänkte att vi avvaktar ett par timmar men det blev inte bättre så vi hoppade över denna gång.
Jag har ett sånt där partytält vi använder i bussen, men jag hade inte tagit med mig sidorna.
Så allt hade blivit blött ändå eftersom det blåste en del också.

Nyfiken är jag på att få se det där Sommarplus sen. Undrar ju förstås om det drog något folk.
Nu tar vi sikte på helgen efter midsommar istället.
Den helgen står det på hemsidan, brukar vara mycket folk.
Man måste nog vara ute i god tid då om man ska få plats.

Kul om det kommer flera Odlaiter.
Ni får gärna sälja växter för jag har inte hunnit plantera nånting än whistling.gif
blomkronan
Ja... det var f*n vad det regna i helgen!!! förstår om det inte kom någon dit överhuvudtaget!! Tråkigt bara att tv skulle komma du just den helgen, dom kan inte fått speciellt mycket, med på bild.

Jag siktar oxå in mig på att åka på helgen efter midsommar... men jag kommer inte ha med mig något det blir att gå runt och fynda själv yes.gif
Klura
Tänkte bara berätta att vi har stått på loppisen tre helger och fått ihop de 3000 som behövdes till projektet.
Det har varit jättekul och vi har träffat en himla massa trevligt folk.
Jag ska jobba nästa vecka också men sen har jag semester.
Då ska vi sätta igång och röja i min mammas lägenhet, hon har flyttat till ett äldreboende.
Kommer såklart att packa undan massor av prylar som kan säljas. Känns ju så onödigt att kasta hela saker.
Så det blir fler loppisbesök framöver.

Är det någon fler som varit där?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon